Hey, vēlos jums nedaudz pastāstīt par dažām "tumšajām" pusēm, ko Apple uzņēmums pasniedz mums tā, ka mēs to nepamanām. Izsakām savas domas, komentējam ,vērtējam :)
Hey, vēlos jums nedaudz pastāstīt par dažām "tumšajām" pusēm, ko Apple uzņēmums pasniedz mums tā, ka mēs to nepamanām. Izsakām savas domas, komentējam ,vērtējam :)
Cilvēki uzķerās uz mārketinga triku. Visi gaida, kad iznāks jauns iPhone, vai iPad, jo tam būs dažādi uzlabojumi un antjauninājumi. Bet patiesībā, palaižot “jauno produktu” apgrozībā, ir iztrādāts jau cits produkts, kuru drīzumā arī laidīs mārketinga plūsmā. Visu, ko mēs nopērkam, ir novecojis. Kopš 2001. gada ir iznākuši seši iPod, divi iPod mini, seši iPod Shuffle un četri iPod touch. Apple ir izdevusi piecus iPhone modeļus kopš 2007. gada un trīs no tiem ir iznākuši kopš 2010. gada. Protams, jaunākajiem modeļiem ir savi atjauninājumi, tie ir ātrāki par iepriekšējiem, ir papildus funkcijas, labākas kameras, bet tas viss ir tikai tāpēc, lai cilvēki tiektos iegādāties atkal jaunāku modeli.
Smurfberries - sākumā tā liekas pavisam nevainīga spēle, bet drošība šajā spēlē ir nevisai izstrādāta. Medisons, astoņus gadus vecs puisītis, spēlējot ir iztērējis vairāk par 1400 dolāriem, jo vecākiem tā likās pavisam nevainīga spēle, kuru var iedot bērnam uzspēlēt uz iPad, tomēr neuzmanības pēc, bērns ir pircis odziņas, lai spēlē attīstītos.. Pēc vecāku iesniegtās sūdzības tika saņemta vienreizēja atlīdzība, bet es domāju, ka tas nav vienīgais gadījums. Šī spēle ir brīvi pieejama aplikāciju tirgū.
iPhone kļūst kā “virtuālā cigarete”. Mūsdienās nav nekas īpašs sēdēt restorānā un gaidīt, kad iznāks kāds gaidītais atjauninājums kādai programmai. Telefoni pārņem visu cilvēka brīvo laiku, pat cilvēki tualetē sēžot, bieži vien darbojās ar telefonu (man arī gadās). Apple cenšās citus telefonus “izdzīt” no tirgus, jo tad peļņa šai kompānijai būs lielāka. Varētu teikt, ka šie produkti veido atkarību, tātad bojā cilvēku manieres, jo esot Dievkalpojumā, nav nekas īpašs atbildēt uz zvanu. Kas būs pēc 10 gadiem?
Apple cenšās “iefiltrēties” mūsu dzīvēs. Parastam iPhone īpašniekam, vidēji, 10% no rēķiniem sastāda tieši šīs ierīces apmaksa un pakalpojumi. Kāpēc tā? Cilvēki dalās dažādās grupās, un viena no tām uzskata, ka ekskluzīvas preces ir vislabākās un tās noteikti ir jāievieš savā dzīvē. Apple cenšās padarīt savus produktus pēc iespējas vienkāršākus, tas praktiski notiek ar katru jaunāko modeli, un tas tikai tāpēc, lai mēs būtu piesaistīti viņiem.
Apple produkciju “iemāna” bērniem, kas tālāk pieprasa vecākiem šo produkciju. Bieži vien ir bijuši gadījumi, ka veikalos konsultanti pēkšņi sāk runāt ar bērniem, stāstot, kādas Disneja filmas viņu varētu tur skatīties, kādas spēles spēlētu utt. Apple darbinieki zin, ka bērni grib tieši šo produkciju, tātad viņi izmanto arī šādu veidu, kā pārdot savu produkciju.
Savus mazumtirzniecības veikalus arī Apple iekārto īpaši, ar dažādiem jauniem un košiem skatiem, fantāzijas izpausmēm utt., lai cilvēks aizmirstu par apkārtējo pasauli. Tātad ir arī padomāts par psiholoģiskajiem aspektiem pārdošanā.
Lietojot Apple produkciju, skatoties filmas, lasot grāmatas, vai arī vienkārši fotografējot bildes, tiek piedāvāts veids, kā informāciju saglabāt neizmantojot ierīces iebūvēto atmiņu – iCloud. Visa informācija tiks saglabāta interneta virtuālās glabāšanas sistēmā. Bet šai sistēmai ir trūkumi – to var izmantot tikai ar Apple produktiem, savukārt Google Cloud strādās praktiski ar jebkuru ierīci. Tātad Apple cenšās cilvēkus padarīt atkarīgus tikai no viņu ražotajiem produktiem.
Bet lai arī kas notiktu, Apple “faniem” būs vienaldzīga kritika, jo šī tehnika ir iegājusies dzīvē, kamēr pati firma varēs pelnīt vairāk kā citas. Es uzskatu, ja šis aizkostais ābola simboliņš tiktu iestrādāts citā produktā, piemēram enerģijas dzērienā, ar nedaudz savādāku dizainu, visi pirktu šo produktu, jo tas taču ir Apple.
Es nesaku, ka produkcija ir kaut kāds mēsls utt. Katram ir sava izvēle, kādas ierīces pirkt un kādas lietot, tāpēc nesaprotiet mani nepareizi. Jā, atzīstu, ka produkti ir labi, bet tas arī maksā. Diez vai es nopirktu sev telefonu datora cenā. Bet nu cik cilvēku - tik viedokļu.
Pagaidīšu kādus 5gadus un nopirkšu :D tad iphone būs 10reizers lētākji un jaunāki modeļI: )
Stulbs raksts. Viss, ko ieliki ir parasts mārketings, ko izmanto visas firmas. Varbūt ne tik uzkrītoši, bet, katra cenu zona parāda sevi savādāk. Loģiski, ka dārgie produkti centīsies piesaistīt vairāk uzmanību, un pievilināt pircējus.
Tak katra kompānija tiecas uz peļņu un tam nāk klajā mārketings un citi triki. Tur jau vairs nav svarīgi, kas ir ražotājs un kāds ir galaprodukts, svarīga ir peļņa.
Patreiz pats shito lasu no iPad...
aplle corect, vai kæ to sauc, dažreiz kaitina.
bet dators ātrs!
bet protams arī dārgs...
Apple produkcija jau ir kļuvusi par statusa lietu...popig, ka mēsls, galvenais lai ābols virsū.
Ak jā, atbilde uz tavu virsraksta jautājumu - noteikti neko no izstrādājumiem, izgudrojumiem, pie kā viņi strādā, kāpēc viņi uzliek tik, samērā, augstu cenu ja telefonu iepērk daļās, un kāpēc daži viņu citāti ir pretrunīgi.
Pilnīgs bulšets!!!!
1. esi skaitijis cik nokia ir izlaidi telefonu modelus isa laika? cik samsungs, samsungs divos gados 4 modelu izlaiz ar vienlidzigiem parametriem, tas nav marketings vinu plansetes jau laikam 10 modeli!!!!
Apsveicu marketingu - pareiza domasana ka pelnirt naudu, kaut visi tadi butu!!
2. kads sakars ar aplikaciju un apple? aplikacijas netaisa apple bet gan privatas firmas gan IOs gan Android operatajsist. ar domu pelnit- tas tak logiski
cik savulaik pats setuji melodijas,ekranbildes,speles savam nokijam,siemens, un cik nauda nav tereta sencu..
3. ir 21 gadsimts, ar burgeri izspieda belasu tirgotajus un letas ednicas un???, tada dzive, dzivo meza lieto nokia 5110 un netu izmanto netakafenica un bus ok
7, icloud izdomaja apple pirmais un malaci,parejie tikai kopee!!! kad perc audi tad bmw detalas neder ja kas- ceru ka saprati!.
rezume, tas ka samsungs taisa plasmasas tel un uzskruve lielas cenas nekam, nokijas vispar nerunasim, un citus...
gribi vienkarsu tel- perc ar pogam, neviens neliek sedet pie pc, plansetem- vai spelem, katra izvele - esi miksts un nevari pieversties citam - ej arsteties!!
Lietoju apple produkcija un noverteju dizainu-materialu un kvalitati-
visi sen zin kas ir apple un kadi ir to nicinataji 13-25 gadus veci jaunieshi kas nevar atlauties,paskatities patiesibai aciis!! varu atlauties un izbaudu lietoshanu, nevarat atlauties jaunu perkat lietotu, iphone 4 jau pa 130Ls var dabut, macbuki 300,
Lietojiet veseli!!
Labs mārketings un domājoši cilvēki. Tie kas māks strādāt māk arī nopelnīt. Apple ir vieni no tiem kas to dara un pie tam ļoti sekmīgi.
Starp citu, piemēram iPhone5 pašizmaksas nav lielākas par 20 $, kas ir arī līdzīgi visiem citiem telefoniem. Lielāko daļu no cenas veido šie glaunie veikali un zīmols. Protams Apple tiecas uz kādu spēku pasaulē, un mūsdienās visspēcīgākā vara ir pelekas masas kotrole, jeb patērētāju zombēšana. T.i. cilvēce ir iekrutusi ar vājību uz visādiem soc. tīkliem un jauniem bezjēdzīgiem softiņiem. Reku, pirms 20 gadiem nekā tāda nebija un visi bija daudz laimīgāki.
P.S. man besī visi androīdi un iOS, tur vis ir tik raibs, krāsain - bardags... Nokia N9 rullē!! :D
Nesaprotu, kur problēma... Perfekts mārketings, vot i vsjo. Jebkurš uzņēmums vēlētos tādu pašu atpazīstamību pasaulē. Katrs uzņēmums reklamē savu preci pa savam, apple to ir izdarījuši labāk par citiem.
Ļoti ģeniāls raksts
Pirmkārt jebkura kompānija mūsdienās nodarbojas ar mārketingu. Pat tagad rakstot man sānā rādās Tele2 reklamē samsung galaxy tab. Otrkārt par aplikācijām tu smagi maldies, ka tās it kā ir ļoti dārgas u.t.t. Aifonu var džeilbreikot un viss tev ir na šaru. Treškārt kam pie velna tas rūp kāds kādu telefonu pērk vai planšeti??? Ja tu vari nolikt 700 zaļos par aifonu un tev patīk dari tā :) Ja nē tad nebļauj un pērc kko lētāku un pat jaudīgāku. Es tiešām jūs nesaprotu. Tik pat labi varētu pārmest kādam biezenim kapēc viņš ir nopircis mazeratī nevis otro golfu...
Salīdzināt Iphonus ar samsungiem, tas ir, android tehnikām, ir tas pats kas salīdzināt PC ar Mac. apple tehnika paliek vienveidība, ko tostarp nevar teikt par pārējiem ražotājiem android tirgū.
Es nesekoju līdzi modes tendencēm, es pats izvēlos ko man vajag. Tā ka es īpaši neuztraucos par to ko Apple dara , jo īsti viņu produkcijā ieinteresēts neesmu.
Man rodas asociācija:
Thomas Edison un Steve Jobs
Edisona elektrokompānijas un Apple.
Abi "legāli nozog" patentus un ļoti agresīvi tos aizsargā. Izmato efektīvus mārketinga trikus lai pasniegtu kaut ko kā inovācijas un, tajā pašā laikā, atstājot ēnā citus ļoti potenciālus izgudrojumus. Un agresīvi aizsargā savas tiesības tiesas prāvās.
Ja reiz esi vienreiz ticis pie iPhone, nu nebūs citu modeļu, kas patiks vairāk.. pat GalaxySIII..