2010.gads.
Šīs sliedes te atstātas par piemiņu tam, ka te kādreiz gājis vilciens.
2010.gads.
Šīs sliedes te atstātas par piemiņu tam, ka te kādreiz gājis vilciens.
Upenieki 2006.
Rīvas stacija 2013.
Rīva bija 1934. gadā atvērts pieturas punkts dzelzceļa līnijā Liepāja—Ventspils, kurā uzbūvēta ceļu strādnieku ēka ar uzgaidāmo telpu. PSRS laikā sakarā ar būvmateriālu kombināta uzbūvēšanu Rīvā un grants karjera apguvi, izveidota stacija ar pievedceļu.
Stacijā bija 4 ceļi, 1 platforma un divi pievedceļi uz Grants karjeru un būvmateriālu kombinātu.
Astoņdesmitajos gados , kad vēl bija aizliegtās zonas, sakāroju redzēt Rīvas upi. No rīta gāju uz staciju, vilciens meta loku, lai tiktu uz dzelzs tiltu. Izkāpu Rīvas stacijā, gāju pa grantsceļu uz upes augšteci, meliorētā posmā noķēru lielu sapalu. Interesantākais bija mājupceļā. Vagonā, kādi jau toreiz bija arī Rīgas vilcienā - ar tādām šķērssienām, galdiņiem pie abu pušu logiem (un pasažieru vagons bija laikam tik viens, vēl preču vagoni sastāvā) - pavadone bija Auziņkundze, viņa dzīvoja Vārves ielā. Puikas gados pazinu viņu no govju brigādes, tādas brigādes bija trīs četras, kas ganīja tagad apbūvētajās plavās no ģimeņdārziņiem autoservisa vietā līdz Lodes dārzniecībai, Kaziņmežam un uz aerodroma pusi. Dzīvoju Gāliņciemā un sāku štukot, ka man tuvāk mājām būtu izkāpt stacijā Ventspils Dienvidu (tā jau krievlaikos mēdza apzīmētaju likt aiz apzīmējamā vārda). Pajautāju Auziņkudzei, vai tur pieturēs, vagons bija patukšs, vēl čigānietes ar salasītu melleņu kastēm. "Uz kur iel jūs dzīvo?" pavadone atjautāja, protams, krietni paaugušo zeņķi vairs nepazīdama. "Pie Baldons iels." - "Ta sēd mierig, tur viš var apstāt." Vilciens nočīikstināja bremzes, un es izkāpu pa durvīm tieši uz Baldones ielas pārbrauktuves. Laikam vairs negadījās ar liepājnieku braukt. Bet zinu, ka neviens vilciens un pavadonis nekur un nekad tā vairs mani neapkalpos.
Paldies par nostaļģiju...pats nāku no Alsungas un bērnībā bieži tika mērots ceļš uz liepāju pie omas...super atmiņas!
Raksts ir diezgan labs, padaudz informācijas. Izkatās ka tu pats arī esi daudz bildējis stacijas un visas pārējās vietas. Es arī biju izveidojis rakstu par šo līniju, bildes un iformācija internetā bija maz, tāpēc man tas raksts tāds pliekans sanāca