Vai tev ir gadījies, ka, ieejot veikalā, aizmirsti, kāpēc vispār atnāci, un ļaujies impulsīvas iepirkšanās kārei? Beigās, izejot no veikala, saproti, ka aizmirsti pašu svarīgāko, toties iegādājies kaudzi nevajadzīgu mantu un iztērēji daudz naudas. Pazīstama situācija? Visticamāk, tu uzķēries uz šiem mārketinga trikiem!
10 mārketinga triki, uz kuriem uzķeries arī tu! Tā pazūd mūsu nauda...65
719
9
Attēls no: www.whiteline.lv
Izmēru samazināšana
Tas ļauj veikaliem saglabāt peļņu un necelt cenas, taču ietaupīt uz ražošanas un izejvielu rēķina. Rezultātā viņi ir ieguvēji!
Attēls no: www.whiteline.lv
Produktu ārējais izskats
Reklāmās, lai akcentētu produktu svaigumu, "ēdiena dizaineri" izmanto veselu virkni triku! Viens no tiem - uz, piemēram, burgera salātlapiņas uzsmidzināt ūdeni. Izskatās kārdinoši svaigi un garšīgi!
Attēls no: www.whiteline.lv
Antireklāmas lozungi
Katrs, kam bijusi darīšana ar maziem bērniem, zina - viskārdinošākais ir tas, kas aizliegts! Tā strādā arī pieaugušo smadzenes. Piemēram, šī firma reklāmā izmanto lozungu "Nepērc šo jaku", aicinot pircējus aizdomāties par iepirkšanās un ražošanas ietekmi uz vidi. Protams, tas ir veikls reklāmas triks, kas spēlē uz cilvēku psiholoģiju. Firmas ieņēmumi palielinājās par 40%!
Attēls no: www.whiteline.lv
Paaugstinātas cenas
Uz šī āķa uzķeras teju visi. Sākumā tiek norādītas preces ar augstāku cenu, pēc tam - ar zemāku. Turklāt precei ar zemāku cenu ir vislielākais uzcenojums. To lieliski var novērot, piemēram, restorānu ēdienkartēs.
Attēls no: www.whiteline.lv
Šeit pārdevēji norāda vienādus ikmēneša maksājumus par dažādu cenu automašīnām. Protams, ka pircējs nodomās - ja jau mēneša maksa tāda pati, kāpēc pirkt lētāku auto?
Attēls no: www.whiteline.lv
Cenu ēsma
"Lēti" un "dārgi" ir realtīvi jēdzieni. Viss atkarīgs no tā, ar ko salīdzina! Ja blakus dārgam produktam atradīsies vēl dārgāks, pircējs pirmo par tik dārgu vairs neuzskatīs!
Attēls no: www.whiteline.lv
Melīgas akcijas
Šo triku būs ievērojuši daudzi, tomēr mēs vienalga uz tā uzķeramies! Ideja vienkārša - pirms atlaidēm nereti "vecā" cena tiek mākslīgi paaugstināta. Kurš gan atceras, cik prece maksāja pirms tam!?
Attēls no: www.whiteline.lv
Gruena efekts
Arhitekts Viktors Gruens bija pirmais, kas izstrādāja slēgta lielveikala plānu. Līdzīgi kā spēļu zālēs, lielveikalos nav logu un pulksteņu, cilvēki nonāk tādā kā transa stāvoklī un zaudē spēju loģiski domāt. Rezultātā mēs pērkam to, ko mums nemaz nevajag un iztērējam vairāk naudas.
Attēls no: www.whiteline.lv
Lieli ratiņi
Pircējs iztērēs par 40% vairāk naudas, ja ņems ratiņus, nevis iepirkumu grozu. Iemesls vienkāršs - rati ir milzīgi, un tev šķiet, ka tur nekā daudz nav iekšā! Vēl viens knifs - ikdienā nepieciešamākās lietas, piemēram, piens un maize, parasti atrodas lielveikala tālākajā galā. Rezultātā tu esi spiests iziet cauri visam veikalam, pa ceļam "uzķeroties" uz daudziem citiem mārketinga āķiem...
Attēls no: www.whiteline.lv
Antropomorfisms
Antropomorfisms jeb cilvēka īpašību piedēvēšana priekšmetiem vai dzīvniekiem mārketingā strādā lieliski! Tas rada uzticēšanos zīmolam un simpātijas pret produktu.