Ir skaidrs, ka bieži vien ikdienas steigā dodam priekšroku plaši izreklamētiem produktiem, piemirstot, ka zem lielā mārketinga var slēpties ne tik kvalitatīvs un nemaz tik nepieciešams produkts.
Ieraugot jauna produkta reklāmu, ir vēlēšanās uzzināt ko vairāk, jo tas piesaistījis mūsu uzmanību. Pavisam neviļus - zemapziņas līmenī.
Protams, lai cik laba un kvalitatīva būtu prece, tai ir grūti iztikt bez reklāmas, kuras galvenais mērķis ir piesaistīt mūsu, patērētāju, uzmanību un iepazīstināt ar produktu, kā arī nostiprināt zīmola vārdu pircēja apziņā... kā kvalitatīvu un ļoti labu... nē – labāko produktu. Ir pilnīgi vienalga, kur reklāma ir pamanīta, galvenais: tā ir pamanīta.
Tomēr reklāmai ir gan labās, gan sliktās īpašības:
Tā rāda produktu tikai no labās puses, noklusējot negatīvo.
Ierobežo patērētāja iespējas preci kritizēt.
Reklāma kā tāda sadārdzina paša produkta cenu.
Iespējams, ka pircējam šāda prece nemaz nav nepieciešama, tomēr reklāma mudina uz ko citu...
Sniedz patērētājam informāciju par jaunām iespējām.
Sniedz ieguldījumu valsts budžetā.
Reklāma ir laba lieta, ja vien tā nemelo mums. Ja tā melo, tad mums ir lielas iespējas iegādāties nekvalitatīvu, pat veselībai bīstamu produktu. Nedaudz tieši par to un reklāmas ietekmes veidiem uz patērētāju: