local-stats-pixel fb-conv-api

Mazie pilsētas auto9

96 1

Iemesls šī raksta tapšanai bija pavisam vienkāršs, ieraudziju rakstu par Daewoo Tico un izlasot rakstu, apskatot bildes palasīju arī komentārus un kā parasti parādijās daudzu komentētāju aprobežotā domāšana kuri ir ieciklējušies uz vienu virzienu un nedomā plašā. Tāpēc nolēmu uz ātro uzcept rakstu par mazajiem pilsētas auto. Kuri jau labu laiku ir populāri āzijā gan dēļ savas salīdzinoši lētās cenas, gan kompaktuma. Ja kāds vel nav pamanijis pat pie mums Latvijā jau sāk popularizēt šos mazauto. Elementārākais piemārs kā kopš 2005 gada reģistrētām jaunām mašīnām tiek aprēķināts ceļu nodoklis. Vecākiem auto viss vienkārši nodsokli aprēķina tikai pēc masas, bet jaunākiem jau daudz vairāk kritēriju (masa, motora jauda, tilpums). Noteikti par šo rakstu dabūšu daudz mīnusus, bet ir vērts apskatīties arī auto kas mūsu ielās nav tik populāri, bet tomēr daži jau arī mūsu ielās daudz redzami. Un ņemot vērā straujo attīstību un aizvien lielāku pilsētu izplešanos nav nemaz tik tāla nākotne kad ne tik āzijas valstīs būs problēma ar vietu, bet arī šeit pat eiropas lielākajās pilsētās. Pat Rīgā nav kur normāli nolikt mašīnu pie daudzstāvu mājām.

Visiem šiem auto ceļu nodoklis pēc latvijas likumdošanas būtu nepilni 32 eiro. Tas uz doto brīdi. Vienkāršai salīdzināšanai 5. sērijas BMW universālim rūpnīvas kods F11 ar 3 litrīgu motoru uz doto brīdi ceļa nodoklis uz gadu ''nieka'' 266 eiro.

Šoreiz apskatīsim tikai pāris Nissan markas modeļus šajā klasē. Nevienam motors nepārsniedz 660cc. Mazāks nekā lielai daļai moču.

Ja ''+'' būs vairāk nekā ''-'' tad uzcepšu vel nākamo daļu, jo lidz brīdim kad sāku veidot šo rakstu pats nebiju paskatijies cik tomēr daudz šāda veida auto tiek piedāvāti japānas tirgū.

96 1 9 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 9

0/2000

mazizmera auto mazizmera cilvekiem

4 0 atbildēt

kkādas maziņas,kroplīgas masīnītes emotion

maziņas g-klasītes

3 0 atbildēt

Nav no tiem sliktākajiem risinājumiem. Mašīnītes jau labas, kompaktas, ļoti mazs patēriņš, pilsētai neko vairāk nevajag. Domāju ka lai izbrauktu ārpus pilsētas arī nekas traks nenotiks. Un 65zs uz 880kg? Tas nav slikti. Bet tāpat drīz vien viss pāries uz elektro auto, tad vien arī būs tās lielākās izmaiņas Latvijas tirgū.

1 0 atbildēt

Kādēļ tikai Nissan?

0 0 atbildēt

Nu šitie kluči jau nu ir galīgi garām. Bez tam izskatās, ka visi Japānas/ Āzijas tirgum paredzēti. Eiropas tirgum paredzētie mazauto ir krietni vien gaumīgāki. Nav jau slikti, ja ikdienai (darbs-mājas pilsētā) ir mazauto, bet  ar šitādu "nāves kapsulu" uz šosejas rādīties man būtu bail. Būsim reāli - cik daudz ģimeņu Latvijā var atļauties uzturēt divus auto - vienu mazauto ikdienai, otru lielāku visas ģimenes izbraukumiem ārpus pilsētas. Divi riepu komplekti divām mašīnām, divas apdrošināšanas, divas tehniskās apskates, remontu izmaksas diviem auto, ja dzīvo dzīvoklī( kā lielākā daļa) - stāvvieta/garāža divām mašīnām... visu to parēķinot, labāk izvēlos vienu ērtu auto ģimenei un visā auto kalpošanas laikā man izmaksas ir 2000-3000 eur lielākas salīdzinot ar mazauto. Nu es jau spriežu pēc sevis, bet domāju, ka ne man vienīgajam tādi apsvērumi. 

0 0 atbildēt

Tīri salīdzinājumam paņēmu. Ja auto sver 680kg un jauda 65zs tad sanāk viens zs pret 10,5 kg. Un par otru salīdzināšanai ņēmu studentu vidū populāro BMW E36 ar 1.6 motoru. jauda 102zs un masa 1695kg tad sanāk 1zs uz 16.3kg. Tad nu diezgan viebli spriest, ka šie mazie auto nav nemaz tik  gurdeni kā liekās. 

0 0 atbildēt

Jo lielāka mašīna jo mazēks krāniņš, Ja nevari pari par stūri pārkarināt, tad šīs mašīnas nav tev.

0 1 atbildēt