Iemesls šī raksta tapšanai bija pavisam vienkāršs, ieraudziju rakstu par Daewoo Tico un izlasot rakstu, apskatot bildes palasīju arī komentārus un kā parasti parādijās daudzu komentētāju aprobežotā domāšana kuri ir ieciklējušies uz vienu virzienu un nedomā plašā. Tāpēc nolēmu uz ātro uzcept rakstu par mazajiem pilsētas auto. Kuri jau labu laiku ir populāri āzijā gan dēļ savas salīdzinoši lētās cenas, gan kompaktuma. Ja kāds vel nav pamanijis pat pie mums Latvijā jau sāk popularizēt šos mazauto. Elementārākais piemārs kā kopš 2005 gada reģistrētām jaunām mašīnām tiek aprēķināts ceļu nodoklis. Vecākiem auto viss vienkārši nodsokli aprēķina tikai pēc masas, bet jaunākiem jau daudz vairāk kritēriju (masa, motora jauda, tilpums). Noteikti par šo rakstu dabūšu daudz mīnusus, bet ir vērts apskatīties arī auto kas mūsu ielās nav tik populāri, bet tomēr daži jau arī mūsu ielās daudz redzami. Un ņemot vērā straujo attīstību un aizvien lielāku pilsētu izplešanos nav nemaz tik tāla nākotne kad ne tik āzijas valstīs būs problēma ar vietu, bet arī šeit pat eiropas lielākajās pilsētās. Pat Rīgā nav kur normāli nolikt mašīnu pie daudzstāvu mājām.
Visiem šiem auto ceļu nodoklis pēc latvijas likumdošanas būtu nepilni 32 eiro. Tas uz doto brīdi. Vienkāršai salīdzināšanai 5. sērijas BMW universālim rūpnīvas kods F11 ar 3 litrīgu motoru uz doto brīdi ceļa nodoklis uz gadu ''nieka'' 266 eiro.
Šoreiz apskatīsim tikai pāris Nissan markas modeļus šajā klasē. Nevienam motors nepārsniedz 660cc. Mazāks nekā lielai daļai moču.
Ja ''+'' būs vairāk nekā ''-'' tad uzcepšu vel nākamo daļu, jo lidz brīdim kad sāku veidot šo rakstu pats nebiju paskatijies cik tomēr daudz šāda veida auto tiek piedāvāti japānas tirgū.