Visi ir redzējuši un dzirdējuši par šiem aparātiem. Ķīniešu mopēdi ir lēti un tā ir galvenā lieta, kas piesaista cilvēkus pie šiem braucamajiem.
Pēc 1 gada ilga hiatus, sagribējās ielikt kādu rakstu.
Visi ir redzējuši un dzirdējuši par šiem aparātiem. Ķīniešu mopēdi ir lēti un tā ir galvenā lieta, kas piesaista cilvēkus pie šiem braucamajiem.
Pēc 1 gada ilga hiatus, sagribējās ielikt kādu rakstu.
Mans pirmais transportlīdzeklis - Wonjan WJ50
Tātad, 2013.gada beigās, man palika 14 gadi un man bija iespēja nolikt AM kategorijas tiesības. Galvenais iemesls kāpēc es to izdarīju bija tas, ka ziņās dzirdēju, ka no 2014.gada būs citi noteikumi mopēdu tiesību likšanā, būs ne tikai teorija, bet arī braukšana.
Es izvēlējos izmantot iespēju un dabūt tiesības, kamēr tas ir vieglāk un ātrāk.
Izvēlējos mopēdu nevis motorolleri tāpēc, ka mani piesaistīja lieli riteņi. Es domāju, ka ar rolleri būs baigi slikti pa mežu un pa offroad mazo riteņu dēļ.
Mopēdam viss bija pilnīgi oriģināls - arī parastais 49cc motors. Mopēds pirmo reizi reģistrēts 2011.gadā un noskrējiens bija ap 11 tūkst km. Priekš 49cc tas ir ļoti daudz.. Maksimālais ātrums bija 65 km/h ( Ar manu 70kg svaru), bet ja divatā tad ap 60km/h , bet uzrāviens bija briesmīgs.
Nobraucu 3 mēnešus un apmēram 1000km un tad pārdevu. Brīnumainā kārtā saplīsa tikai viena lieta : noplīsa degvielas krānam galiņš. Es pats biju nomainījis tikai priekšējos bremžu klučus un viss.
Priekš pirmā mopēda normāli, bet bija pārāk lēns un diezgan apkaunojošs.
Mans otrais mopēds - Kinroad XT50-PY5
Atkal ap moto sezonas sākšanos, aprīļa beigās, es iegādājos vēlvienu spēkratu. Šoreiz šim braucu pakaļ uz Latgali un mēroju 300km ( turp un atpakaļ). Sākumā bija doma pirkt jaunu Wonjan WJ50C, bet šitam bija tiešām ļoti laba cena un šis ir 1:1 Wonjan WJ50C, tikai vizuāli atšķirīgs. ( Der arī tie paši plastmasi).
Mani ļoti piesaistīja tas, ka šim bija 72cc motors, tāpēc mopēds būtu krietni ātrāks. Šis gāja līdz 90km/h un uzrāviens arī bija cienījams. Nobraukums bija 2500km, bet spidometrs nestrādāja, takā nevar zināt cik patiesībā liels nobraukums. Aizbraucu pakaļ, atvedu uz mājām un 2 nedēļas braucu pilnīgi bez problēmām.
Bet tad tās sākās...
(Bildē pilnīgi tāds pats kā es dabūju, bez jaunās lampas un citām modifikācijām)
Pēc 2 nedēļu braukāšanas, ik pa laikam sāka krist nost ķēde. Tas kļuva arvien biežāk un biežāk, līdz vēl pēc 2 nedēļām, ķēde krita nost ik pēc dažiem metriem. Bija jāmaina gan ķēde, gan abi zobrati.
Ķēdi nomainīju, uzliku lielo zobratu, lai labāks uzrāviens. Pazvanīju draugam, lai uz 30 min pavizinātos.
Tā bija kļūda Draugs pie stūres un mēs braucām mežā. Ātrums kādi 60km/h, un pēkši priekšā ļoti biezi dubļi (iepriekšējā dienā bija lietus) un bedre.
Mopēda sanesa un mēs abi pārlidojām pāri stūrei. Par laimi, abiem bija ķiveres un mēs ievainojumus neguvām. Bet mopēds gan. Visa priekša bija izšķīdusi. Vajadzēja jaunu lukturi.
Lukturi ielika no Wonjan WJ50, jo cita nebija. Pie reizes uztaisīju kosmētisko tūningu. Uzlīmēju lampai dzeltenu plēvi un uzliku sarkanas led gaismas gar sāniem ( bildē nevar redzēt). Kādas 2 nedēļas atkal bez problēmām.
Bet tad....
Bija viena ballīte un man bija jāizved daži cilvēki. No pilsētas līdz mežam, kur atradās pirts ir 6km. Apmēram 4km ir slikts zemes ceļš. Aizvedu kādus 3 cilvēkus un tad pēkšņi ĶĒDE ATKAL NOKRĪT. Šoreiz viens no spriegotājiem vienkārši pārplīsa uz pusēm ( spriegotājs bija jauns, tika mainīts kopā ar ķēdi). Dabūju stumties kilometru līdz tai pirtij.
Nākošajā dienā, es uzliku veco spriegotāju, kas bija palicis no vecās ķēdes. Tas nostrādāja uz vienu dienu, LĪDZ ATKAL PĀRPLĪSA UZ PUSĒM !
Tad man vienkārši pieriebās. Pasūtīju un uzliku jaunus spriegotājus un uzreiz liku pārdošanā.
Patiesībā, būtu cienījams aparāts, ja metāls nebūtu briesmīgas kvalitātes.
Tagad izdomāju, ka jāpamēģina rolleris.
Pagājušo nedēļ, nopirku Yamaha Booster MBK. Jāsaka, ka esmu ļoti apmierināts un nekad neatgriezīšos pie ķīniešu mopēdiem/rolleriem. Šiem vismaz arī ir pieejamas daudz vairāk detaļas un nomainīt var praktiski visu.
Ceru, ka patika mans raksts. Priecāšos par +
Diršana,man ķīniešu kvadracikls,bijis līdz ellei un atpakaļ vairākas reizes,visas detaļas prakstiski oriģinālas,mainītas tikai tās kas pat vācietim jāmaina!!ir jau gan arī neejošs ķīnietis,nu viņš iet,bet problēmas pielast,taču to viegli sataisīt!!Tgd nopirku trešo,pēc visas uzbūvēs tāds pats kā kvadracikls,tikai mopēds,un zinu ka iet,tāka nedirs man!!Ja galva anv pakaļas vietā tad viss ir ideāli!
o ja pa siem komentariem pedejiem pilniga taisniba.nav ko jaat un laust mopeds domats lai braukti nevis jatu.
Yamaha ir daudz labaaks, taa pat arii Honda var nemt, tiem parasti dzineeji ir loti labi un problemu ir loti maz un parasti taas problemas saistas ar nolietojumu vai ja pats dunduks aizmirsi teiksim ka dzineejaa ellla ar kadreiz japielej vai janomaina
pasham man ir Yamaha YZF R125, max 140kmh, bet tas tad ja nav veejaina diena, teiksim taadaa Latvijaa tas ari ietu 140 bez probleemaam, bet UK man te biezhi veeji un taadi ka vairak par 100 laaga nepabraukt un veel svaida kaa nelabo pa labi pa kreisi, bus jaapaariet uz R1 tikai korachkas sakumaa laikam vajadzetu dabuut
ieprieksh man bija SkyJet SJ125, pirku lietotu, bet nu tur praktiski vislaik kkas bija jaamaina, pat gultnus riepam ko mainiju pec paris meneshiem atkal bija chupaa.
manuprāt interesants rakstiņš. katrā ziņā man bija inčīgi palasīt cilvēka pieredzi. plusiņu ielikt neļauj spoku mistiskie ierobežojumi, tāpēc piešķiru šitādu +
Skatos, Tev laba gaume. Pirki glītus aparātus...vienīgi, vajadzēja kaut cik izplatītu firmu ķīniešu braucamos atrast, bet nekas Iesaku ar laiku sakrāt kārtīgam vāģim!
Kur pirki Yamaha Booster MBK rollerīti, ss'ā vai no ķīniešiem ? ;dd Gribāās ar sev tādu