mūsu zemes vēsture skolu vēstures grāmatās ne vienmēr ir tik plaši aprakstīta, kā dažš varētu vēlēties. Kopumā aukstā kara laikā Latvijā tika izveidoti vairāk kā 1000 slepenu militāru, tostarp 14 stratēģisko kodolraķešu bāžu, daļa no tām - pazemes. Tieši šī, ko vēlos parādīt, bij paredzēta četrām P-14-Y (ss-5) balastiskajām raķetēm. katra raķete bij paredzēta, lai to aprīkotu ar 1 megatonnu TNT ekv. kodolgalviņu. katrai no bāzēm bij noteikts mērķis eiropā un arī tālāk rietumos. Raķetes darbinaja šķidrumreaktīvais dzinējs ar divkomponentu degvielu. oksidētājs - slāpekļskābe ar katalītiskiem piejaukukumiem, kā teikt, lai stingrāka. Lai brūni-dzelteniem tvaikiem kūpošais maisijumsnešķistu tik kaitīgs, pati degviela bij asimetriskais dimetilhidrazīns ( starp citu, preperāta Mildronāts izejviela). Kas nezin - dimetilhidrazīna pietiek vienas piles istabā lai neviena ātrā palīdzība nepalīdzētu, turklāt pilnam priekam tas iet cauri gumijām( lasi - gāzmaskai).
aukstā kara mantojums41
apkārtne visnotaļ atbilstoša
ieeja (protams, ne oficiālā
dīzeļģeneratoru telpa, itkā esot bijuši divi zemūdenes motori ar atbilstošas jaudas ģeneratoriem
telpa pirms degvielas (indīgās) tvertnes (gandrīz sterila )
degvielas tvertnes priekškambaris. no šīs telpas tad arī leģendas par mistisko 3. stāvu - tur ir padziļinājums, laikam sūkņiem, un agrāk bij arī trepes (betona) kuras kāds jau paspējis aiznest kas tumšajā telpā veda tieši ūdenī. tā kā pa ūdeni tur vēl peld eļļas un vitas drazas, tad rodas tāds maldīgs priekšstats.
degvielas tvertnes sedli. muca bij nerūsējošā tērauda. Ir pat dzirdēti nostāsti, ka griezēji esot noindējušies verot tās tvertnes vaļā.
oksidētāja tvertnes telpa, pateicoties kāpņu apgānītājiem vienigais bezkritienu ceļš uz 2. stāva tuneļiem.
caurums ventilatora motoram,kas nosūca skābes tvaikus
nozudušās trepes
līdz sarkanajai svītraj bij jābūt metāla grīdai ar kabeļiem un caurulēm zem tās