Klanu spēles – plusi un mīnusi:
Pozitīvais – ‘Klanu kari’ ir krietni vien pamodinājuši ‘dusošo ‘spoku radošumu, un pateicoties šai spēlei ir krietni papildinājies Spoki.lv rakstu krājums. Kādu laiku pirms šīs izklaides, bija parādījusies nepatīkama tendence – lai sapelnītu punktus (cepumus) spocēni ļoti aktīvi sāka izmantot iespēju – raksta pacelšana.
Es neko neiebilstu, ja ir sanācis rakstu ievietot neizdevīgā laikā, un rīta stundās, kad birojos un citās ar datoriem aprīkotajās darba vietās, rīta kafiju dzerot, vai arī darba dienas beigās, kad visi kas atgriezušies mājās ieslēdz Spoki.lv un neredz Tavu rakstu pirmajās lapās. Bet ir vēlēšanās lai to izlasa vismaz tā auditorija, kurai tu rakstīji. Domāju, ka lielākā daļa veido rakstus nevis sev, bet gan kaut kādai iedomātai auditorijai, un patiešām ir saprotama vēlme lai ziņa (raksts) tos sasniegtu. Un protams tiek sagaidīts arī gandarījums skatījumu un vērtējumu izteiksmē. Protams, loģisks solis ir ‘pacelt' savu rakstu.
Taču, pēdējā laikā bija vērojama arī negodprātīga ‘raksta pacelšanas’ funkcijas izmantošana. Ievēroju, ka tiek raksti tiek ‘pacelti’ pat 5 un vairāk reizes pēc kārtas! Tas nav cool. Tas pamazām degradē vidi.
Un tāpēc uzskatu, ka ‘Klanu karu’ ieguldījums ir pozitīvs. Jo, kā pierādīja prakse, tad tikai ar rakstu pacelšanu vien - nevar uzvarēt kaujā.
Papildus labums, pirms kārtējā klikšķa uz pogas ‘patīk’ – vajadzēja arī iepazīties ar rakstītāja profilu, jo pretiniekam ‘patīk’ spiest nebija prātīgi.
Secinājums: Klanu kari ir ienesuši daudzus jaunus rakstus, un tas ir labi!
Negatīvais – Katru reizi atverot Spoku lapu, tavā acu priekšā izlec informācija par tava ‘Klana’ pozīciju kaujā. No vienas puses – tas ir ļoti ērti un pārskatāmi. No otras puses, tas atmodina arī azartu. Un azarts ne pie kā laba nenoved.
Kur parādās azarts, tur pamazām pazūd saprāts!
Tā tas notiek jebkurā jomā – sportā, darbā, izklaidē un dzīvē vispār. Kamēr cilvēku vada veselīgs sacensības gars, vai vienkārša vēlme – nebūt pēdējam, tikmēr viss ir kārtībā, bet tiklīdz šo vēlmi pārņem primitīvs instinkts – uzvarēt par jebkuru cenu, mantojumā nāk atkarība un tai seko nepatikšanas.
Visuzskatāmākais piemērs ir – azartspēles. Nav nekas peļams, ja esi iegājis kādā spēļu zālē, un veiksmes meklējumos paspaidi pogas kādā spēļu automātā. Uzreiz arī uzzini – esi veiksminieks, vai – neesi. Bet ja negatīvā rezultātā mēģini situāciju mainīt ar nepārdomātām investīcijām – tad labākais no iznākumiem ir – tu kļūsti par ‘ātro kredītu’ kompāniju klientu!
Lūk, azarts Spoku spēlē Klanu kari arī ne pie kā laba nenoved!
Pirmkārt, klikšķināšana sāk notikt vispār nelasot ne tikai rakstu, bet pat tā virsrakstu! Galvenais ir daudzums, un – nedod dievs, tikai ne konkurējošā klana biedram. Un pat tad, ja raksts patiešām ir izcils!
Otrkārt, Tiek steigā ģenerēti pilnīgi bezjēdzīgi ‘raksti’, par kuriem dažu brīdi – pat pašam ir kauns, bet ko padarīsi? Ir jāuzvar ‘karā’!
Treškārt, un kas mani visvairāk satrauc – tiek piesārņota vide ar atkritumiem. Portāla datu kopums ir vide, kura veido tā atpazīstamību un popularitāti. Katram Spoku rakstu autoram, apzināti vai neapzināti – tas ir ļoti svarīgi. Taču, ja vienkāršs portāla apmeklētājs ieraudzīs vietnes krājumā – mēslu kaudzi, ir maz ticams, ka tas vēlēsies vēlreiz šeit atgriezties!