Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
0
126

Būt mazai zivij nav viegli. Plēsoņas mēģina tās nomedīt zem ūdens. Cilvēki mēģina tās notvert ar āķiem. Un citas sugas - daudz vairāk, nekā mēs līdz šim domājām, var uzlekt uz tām no augšas.

Saskaņā ar pētījumiem, 8 no pasaules 109 zirnekļveidīgajām dzimtām spēj ķert un lietot uzturā maza izmēra zivis. Daži no tiem spēj noķert pat tādas zivis, kas ir 5 reizes smagākas par viņiem pašiem.

Scaronādi zirnekļveidīgie ir... Autors: Zirnrēklis Zirnekļi, kas pārtiek no zivīm
1.

Šādi zirnekļveidīgie ir sastopami gandrīz visur. Tie dzīvo uz visiem kontinentiem, izņemot Antarktiku. Tie ir īpaši izplatīti siltās, ar skābekli trūcīgās ūdenstilpnēs gluži kā Floridas mitrājos, kur zivis daudz biežāk uzpeldēs ūdenstilpnes virspusē, lai iegūtu skābekli.

Vismaz 18 sugas ir novērotas... Autors: Zirnrēklis Zirnekļi, kas pārtiek no zivīm
2.

Vismaz 18 sugas ir novērotas ķeram zivis, to skaitā six-spotted fishing zirnekļi ASV, dīķu-vilku zirnekļi [Pond wolf spider] Indijā un lielie plostu zirnekļi [great raft spiders] Lielbritānijā.

"Zivju ķeršana no zirnekļu puses vienmēr ir likusies kā dīvainība", raksta Marie Herberstein, zirnekļu uzvedības pētnieks un eksperts. Bet jaunie atklājumi argumentē, ka šāda parādība ir gan ģeogrāfiski, gan taksonomiski plaši izplatīta. Tas ir pārsteidzoši.

Zivju ēdoscaronie zirnekļi... Autors: Zirnrēklis Zirnekļi, kas pārtiek no zivīm
3.

Zivju ēdošie zirnekļi dzīvo saldsūdens vidēs, piemēram, dīķos un mitrājos, kur tie var medīt pārtiku, to ķerot nevis ar tīkliem, bet gan ar savām kājām. Dažas zirnekļu sugas spēj pat peldēt, nirt un staigāt pa ūdens virsmu.

Šie daļējie ūdens zirnekļi nostiprina savas pakaļkājas pret akmeni vai augu, bet savas priekškājas novieto uz ūdensvirsmas. Tad tie gaida, lai pārsteigtu savu laupījumu. Mazākā kustība ūdenī vai arī jebkas, kas aizskar zirnekļa izstieptās kājas, var izraisīt uzbrukumu.

Tas tā ir tāpēc ka scaronie... Autors: Zirnrēklis Zirnekļi, kas pārtiek no zivīm
4.

Tas tā ir tāpēc, ka šie zirnekļi ir vienkārši mednieki - tie ķers gandrīz visu, kas kustas. Tas nozīmē to, ka lielākajā daļā gadījumu to maltīte būs kukaiņi, kas ir iekrituši ūdenī. Taču reizi pa reizei tie apzināti uzbrūk arī lielākiem dzīvniekiem, piemēram, zivīm.

Un šie zirnekļi ir labi aprīkoti, lai spētu apēst zivis - to mutes spēj caurdurt ādu. Tādā veidā tie injecē letālu indi, kuras sastāvā ir spēcīgas neirotoksīnas-ķimikālijas, kas uzbrūk zivs nervu sistēmai.

Kad zivs ir beigta, zirneklis to ievelk sausā vietā un ievada ķimikālijas, kas mīkstina zivs ķermeņa audus, padarot maltīti vieglāk notiesājamu.

Dzīvnieku pasaulē vidējais... Autors: Zirnrēklis Zirnekļi, kas pārtiek no zivīm
5.

Dzīvnieku pasaulē vidējais plēsoņa ir vairākkārt lielāks (smagāks) par upuri, ko tas mēģina pakļaut (vai arī uzbrūk baros). Daži zivju ēdošie zirnekļi ir krietni mazāki par savu medījumu.

Pētnieki spekulē, ka Giant fishing spider, kas sver apmēram 7 gramus, ir spējīgs notvert 30 gramu smagu zivi.

Šādi "superizmēra" pārtikas avoti var būt kritiski nozīmīgi mātītēm olu ražošanas procesā, vai arī priekš zirnekļiem, kuriem nav pieeja pietiekami daudz kukaiņu malitītēm.

Viena lieta gan ir droša - šīs ir slikas ziņas mazajām zivīm.

1.

2.

0
126

Citi šī autora raksti:

Lasi vēl labākos rakstus:

komentāri [34]

Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
kartupelis ar mugurkaulu  avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Dienas joksMedaļa Vampīru klana biedrs
  kartupelis ar mugurkaulu 07.08.17 20:05  
 
5
0
Agrāk baidījos no krusta zirnekļiem,jo viņi izskatījās ļauni!!!Tagad nebaidos ne no viena Latvijā dzīvojošā zirnekļa,jo neviens cilvēkam nav bīstams!!!Jāuzmanās tikai no tukšajām banānu kastēm,ko daži cilvēki mēdz nest mājās no lielveikala,jo no tās var sejā ielēkt nāvējoša kodiena zirneklēns,kurš pēc tam ierēks par cilvēku stulbumu!!!

Krissky avatars
Medaļa SpoksMedaļa Patīk komentārs
  Krissky 07.08.17 20:11  
 
5
0
Un tagad izlašot šo, daźam labai vai dažai labai pat pie ūdens būs bail rādīties, ka tik zirneklēns neuzlec virsū.
Janis Pelekais avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  Janis Pelekais 07.08.17 18:42
 
4
0

ha atkal zirnekļi, nav bail ka kāda/as bailīgas būtnes tevi nolinčos?

 

Zirnrēklis avatars
Medaļa BetmensMedaļa Holly ShitMedaļa Admins iesaka
  Zirnrēklis 07.08.17 19:32
 
4
0

atbildot uz Janis Pelekais komentāru " ha atkal zirnekļi, nav bail ka kāda/as ... " Es taču pats esmu zirneklis. Jāreklamē tak mani sugas brāļi.

Schwanz avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa RecidīvistsMedaļa Žurnālists
  Schwanz 07.08.17 18:46
 
3
0

Latvijā arī sastopami zivjēdāji - Dolomedes sugas.

Gribētu tādu nomedīt ( ar fotoaparātu protams)

Fēlikss Edmunda dēls avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas joksMedaļa Dienas doma
  Fēlikss Edmunda dēls 07.08.17 22:12
 
2
0

atbildot uz Strāvonis komentāru " ko tik zirnekļi neēd - ķirzakas, putnus... " vēl tik   atklātu sugu,kas ēd bērnus vai midžetus,tad būtu pilns komplekts

sfinksa avatars
Medaļa Spoki flameMedaļa Sertificēts spoksMedaļa Admins iesaka
  sfinksa 14.08.17 21:54
 
2
0

Es pat negribu skatīties video..

Zirnrēklis avatars
Medaļa BetmensMedaļa Holly ShitMedaļa Admins iesaka
  Zirnrēklis 07.08.17 22:47
 
2
0

atbildot uz Leprikoniņš komentāru " Tur Tev taisnība. Iešu patroļļoties kādā citā... " Pret to gan man iebildumu nav.

Bet ar troļļošanu prātīgi. Ja reiz mēs esam iemācījušies pat ēst zivis un planēt gaisā, nedomāju, ka sagādātu problēma attīstīt kādu troļļu ēdāju sugu.   

Strāvonis avatars
Medaļa Barojos ar hotdoguMedaļa SensācijaMedaļa Barojos ar hotdogu
  Strāvonis 08.08.17 20:21
 
2
0

atbildot uz Zirnrēklis komentāru " Pagaidām... Runā, ka zirnekļi varētu būt nāka... "

es gan neesmu tik sliktās domās par cilvēkiem un cilvēci, jācenšas vien saprast, ka liela daļa cilvēku, mūsdienās, nespēj izsekot tehnoloģiju attīstībai, tāpēc sapinas savos melos, lai kāds viņus šķietami neizsmietu. Ja nemaldos tā ir bijis visu laiku, vien mūsdienās tas viss notiek krietni vien straujāk

PNPAPN@speles avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas joks
  PNPAPN@speles 07.08.17 20:37
 
1
0

Vel ir ta saucamie kovboj -zirneklji ,kuri uzmet sava pavediena cilpu upurim...  

Strāvonis avatars
Medaļa Barojos ar hotdoguMedaļa SensācijaMedaļa Barojos ar hotdogu
  Strāvonis 07.08.17 21:45
 
1
0

ko tik zirnekļi neēd - ķirzakas, putnus un mazos dzīvnieciņus arī

Zirnrēklis avatars
Medaļa BetmensMedaļa Holly ShitMedaļa Admins iesaka
  Zirnrēklis 07.08.17 22:46
 
1
0

atbildot uz Fēlikss Edmunda dēls komentāru " vēl tik   atklātu sugu,kas ēd bērnus vai... " Varu garantēt, ka mani brāļi pie tā šobrīd strādā.

PNPAPN@speles avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas joks
  PNPAPN@speles 07.08.17 23:04
 
1
0

atbildot uz Zirnrēklis komentāru " Paldies par ideju, noteikti papētīšu sīkāk. ... " OK,tikai ievero piesardzibu... lielam merkim vieglak laso uzmest.

Fosilija
Spoku fosilijas ikonaFosilija 07.08.17 20:28
 
1
0

atbildot uz Zirnrēklis komentāru " Trollis, tu      ... " Tur Tev taisnība. Iešu patroļļoties kādā citā tavā rakstā.   Labi, joks. Palasīšu vienkārši.

Zirnrēklis avatars
Medaļa BetmensMedaļa Holly ShitMedaļa Admins iesaka
  Zirnrēklis 07.08.17 20:26
 
1
0

atbildot uz Leprikoniņš komentāru "          &... " Trollis, tu     

Fosilija
Spoku fosilijas ikonaFosilija 07.08.17 20:14
 
1
0

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Zirnrēklis avatars
Medaļa BetmensMedaļa Holly ShitMedaļa Admins iesaka
  Zirnrēklis 15.08.17 00:00
 
1
0

atbildot uz sfinksa komentāru " Es pat negribu skatīties video.. ... " Nav jau jāskatās. Vari noklausīties.  

Ķēniņu Rāpslis avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Latvijas politikaMedaļa Dienas doma
  Ķēniņu Rāpslis 16.08.17 13:58
 
1
0

atbildot uz Zirnrēklis komentāru " Izskatās, ka maniem aģentiem būs darbiņš ... "   

Zirnrēklis avatars
Medaļa BetmensMedaļa Holly ShitMedaļa Admins iesaka
  Zirnrēklis 15.08.17 18:23
 
1
0

atbildot uz Ķēniņu Rāpslis komentāru " Ar tevi autor gadījumā nav jau kāds par... " Bļāviens, es laikam esmu atmaskots.   

Ķēniņu Rāpslis avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Latvijas politikaMedaļa Dienas doma
  Ķēniņu Rāpslis 15.08.17 15:07
 
1
0

Ar tevi autor gadījumā nav jau kāds parazītiskais, smadzenes kontrolējošais zirneklis 'savienojies'   ? Izveidoji veselu profilu paredzētu tikai vienai tēmai - zirnrēkļiem , runā par to, ka zirnrēkļi ir izredzētā suga, kas pārņems zemi un atbrīvosies no cilvēkiem.   Pašam neapzinoties tevi izmanto šis prātu kontrolējošais parazīts noraidot uz tavu prātu signālus liek tev izplatīt Zirnrēkļu ideoloģiju cilvēku masās lai pieradinātu tos pie saviem nākotnes saimniekiem