Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
5
262

1923.gadā dibinātā Krievijas nacionālā aviokompānija Aeroflot ir viena no vecākajām un arī nedrošākajām aviokompānijām pasaulē. Saskaņā ar Ženēvā bāzētā Lidaparātu avāriju reģistra biroja datiem, Aeroflot avārijās bojā gājuši 8230 pasažieri, kas ir gandrīz piecas reizes vairāk nekā jebkurai citai aviokompānijai. Laikā no 1946. līdz 1989.gadam aviopārvadātājs bija iesaistīts 721 incidentā. Šī aviokompānija piedāvā reisus arī uz Rīgas lidostu, tādēļ nekad un nemūžam nekāpiet Aeroflot lidmašīnās. Tas nav droši un var izrādīties nāvējoši.

Šajā rakstā par dažām Aeroflot katastrofām, bet ir vēl bijušas neskaitāmi daudz citas.

Aeroflot reiss... Autors: Labrakstis Tu vairs negribēsi lidot ar Aeroflot lidmašīnām
1.

Aeroflot reiss 3

Bojāgājušie: 86

1962.gada 3.septembris

 Aeroflot reiss 3 bija pasažieru reiss no Habarovskas lidostas uz Petropavlovskas-Kamčatskas lidostu. Uz klāja bija 79 pasažieri, no kuriem 58 bija pieaugušie un 21 bija bērni. Lidmašīnā bija arī 7 cilvēku apkalpe. Lidojot 4500 metru augstumā Tupolev Tu-104 lidmašīna pēkšņi sāka vibrēt un kļuva nevadāma. Lidmašīna nokrita purvā, aptuveni 90 kilometru attālumā no Habarovskas. Tobrīd tā bija lielākā aviokatastrofa padomju aviācijas vēsturē. Katastrofas cēlonis netika noskaidrots.

Aeroflot Reiss... Autors: Labrakstis Tu vairs negribēsi lidot ar Aeroflot lidmašīnām
2.

Aeroflot Reiss 15

Bojāgājušie: 83

1968.gada 29.februāris

Aeroflot reiss 15 bija pasažieru reiss no Maskavas-Domodedovas lidostas uz Petropavlovskas-Kamčatskas lidostu ar apstāšanos Jemeļjanovas lidostā, kas nokrita ceļā uz Petropavlovsku. Lidmašīna sekmīgi nolidoja pirmo maršruta posmu no Maskavas uz Jemeļjanovu. Lidmašīna no Jemeļjanovas pacēlās ar 64 pieaugušajiem un 11 bērniem kā pasažieriem, divi pasažieri netika reģistrēti. Tuvojoties Bratskas lidostai apkalpe sazinājās ar gaisa satiksmes kontroli un ziņoja, ka viņi ir 8000 metru augstumā un lido ar ātrumu 780 km/h. Pēkšņi kaut kas notika un lidmašīna sāka strauji krist. Tā nokrita taigā 165 kilometrus uz rietumiem no Bratskas lidostas. Vienīgais izdzīvojušais bija kāds jauns karavīrs, kurš avārijas vietā tika atrasts smagi ievainots. Izmeklētāji apgalvoja, ka ārkārtas situācija uz klāja izraisīja to, ka apkalpe samazināja augstumu, un to darot, kontrole pār lidaparātu tika zaudēta, kad dzinējs nr.3 nedarbojās kā paredzēts. Kreisā spārna pārbaude, liecināja par degvielas noplūdi, kas domājams, izraisīja ugunsgrēku uz klāja; šī spārna daļa nebija aprīkota ar uguns konstatēšanas vai ugunsdzēšanas sistēmām.

Gaisa sadursme virs... Autors: Labrakstis Tu vairs negribēsi lidot ar Aeroflot lidmašīnām
3.

Gaisa sadursme virs Dņeprodzeržinskas

Bojāgājušie: 178

1979.gada 11.augusts

1979.gada 11.augustā gaisā virs Dņeprodzeršinskas sadūrās divas aviokompānijas Aeroflot pasažieru lidmašīnas, vienā no tām bija 88 pasažieri un 6 apkalpes locekļi, bet otrā 77 pasažieri un 7 apkalpes locekļi. Otrajā lidmašīnā atradās PSRS augstākās futbola līgas kluba "Pakhator" spēlētāji, treneri un kluba personāls. Izdzīvojušo šajā traģēdijā nebija. Traģēdiju izraisīja gaisa satiksmes kontroles darbinieku kļūda.

Aeroflot reiss... Autors: Labrakstis Tu vairs negribēsi lidot ar Aeroflot lidmašīnām
4.

Aeroflot reiss 593

Bojāgājušie: 75

1994.gada 23.maijs

1994.gadā lidsabiedrības "Aeroflot" reisa nr.593 Maskava – Honkonga kapteinis vēlējās būt labs tēvs, pasauca uz kabīni savus bērnus un ļāva savam 15 gadus vecajam dēlam paspēlēties ar lidmašīnas vadības iekārtām. Viņš nejauši atslēdza autopilotu, apkalpei neizdevās tikt galā ar lidmašīnas vadību. Tā nogāzās Kuzņeckas Altaja kalnu grēdā. Bojā gāja 75 cilvēki. Izmeklēšanā gan arī atklājās, ka pilotu apmācības programmā nebija iekļauti veidi, kā rīkoties šādās situācijās.

Aeroflot reiss... Autors: Labrakstis Tu vairs negribēsi lidot ar Aeroflot lidmašīnām
5.

Aeroflot reiss 3352

Bojāgājušie: 178 un 4 uz zemes

1984.gada 11.oktobris

Aeroflot reiss 3352 bija iekšzemes maršruts no Krasnodaras līdz Novosibirskai, ar starpposma nosēšanos Omskā. 1984.gada 11.oktobrī, nolaižoties Omskas lidostā, lidmašīna ietriecās tehniskās apkopes transportlīdzekļos uz skrejceļa, nogalinot 174 lidmašīnā esošos un 4 cilvēkus uz zemes. Kaut arī katastrofu izraisīja kļūdu virkne lidostas darbībās, tās galvenais iemesls bija gaisa satiksmes dispečers, kurš gulēja darba laikā. Šī joprojām ir nāvējošākā aviācijas katastrofa Krievijas teritorijā.

Aeroflot Tupolev Tu124... Autors: Labrakstis Tu vairs negribēsi lidot ar Aeroflot lidmašīnām
6.

Aeroflot Tupolev Tu-124 avārijas nosēšanās Ņevas upē

Bojāgājušie: neviens

1963.gada 21.augusts

1963.gada 21.augustā padomju aviokompānijas Aeroflot lidmašīna 45 pasažieriem un 7 apkalpes locekļiem pacēlās gaisā no Tallinas lidostas un devās uz Maskavas-Vnukovas lidostu. Lidmašīnas pilots bija 27 gadus vecais Viktors Mostovojs. Pēc pacelšanās lidmašīnas priekšējā šasija neievilkās atpakaļ. Dispečeri novirzīja lidmašīnu uz Ļeņingradu, dēļ biezās miglas Tallinā. Lidmašīna sāka riņķot virs pilsētas, lai izlietotu degvielu, samazinot svaru un samazinot ugunsgrēka risku avārijas gadījumā. Katrs apriņkojums ilga 15 minūtes. Šajā laikā lidmašīnas apkalpe darīja visu iespējamo, lai priekšējo šasiju dabūtu atpakaļ savā vietā. Astotajā un pēdējā apriņkojumā 30 kilometrus no lidostas, degvielas izsīkuma rezultātā pārstāja darboties dzinējs nr. 1, drīz vien pārstāja darboties arī atlikušais dzinējs. Brīnumainā kārtā lidmašīnas apkalpes locekļi spēja veikt veiksmīgu avārijas nosēšanos 300 metru platajā Ņevas upē. Lidmašīna pirms nolaišanās ūdenī pārlidoja pāri Aleksandra Ņevska tiltam, kas tobrīd tika rekonstruēts, par mata tiesu izvairoties no sadursmes ar to. Visi pasažieri un apkalpe paspēja evakuēties pirms lidmašīna nogrima. Bojāgājušo nebija.

5
262

Citi šī autora raksti:

Lasi vēl labākos rakstus:

komentāri [13]

Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
Nr137 avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Dienas domaMedaļa Trumpe
  Nr137 29.07.17 19:08
 
29
0

Man liekas, ka šitais jau vairāk ir kā Aeroflota anti-reklāma. Jā, Aeroflota pirmsākumos, tā tiešam bija nedroša kompānija, bet mūsdienas, tā ir stipri mainījas. Pat telegraph.co.uk bija raksts, kā Aeroflots no pasaules nedrošakas kompānijas kļuva tikpat drošs, kā Quantas, Brittish Airways utt.(Google var atrast, ja interesē).

Otrkārt ir nepareizi salidzināt to avāriju skaitu. Jo paskatas uz PSRS teritoriju un Aeroflots bija vienīgā kompanija(ASV bija vairākas), tad dabiski tā veica daudz vairāk reisu nekā cita kompānija pasaulē. Lūdzu, piemērs. 1970 gada vasaras sezonā Aeroflots apkalpoja 400 000 pasažierus dienā! Kamēr pasaules slavenais Pan Am pa visu gadu knapi sagrabināja 11 miljonus... Beigās. Piemērs: Kompānija A veic 10 000 lidojumus gadā, kompānija B veic 1 000 000 lidojumus gadā. Kompānijai A ir 5 negadijumi gadā, kompanijai B ir 500 negadijumi gadā. Izklausās, jau kā kompānija B ir tā riskantā, bet matematiski un statistiski, tās ir vienlīdz drošas/nedrošas(negadījumi sastāda 0.05% abos gadijumos). Tas pats ir ar Aeroflotu un viņa incidentu "skaitu".

Anonīms
Hann 29.07.17 20:32  
 
8
0
Traki par to pilotu - teevu, tadus vecakus, kuri doma, ka vinu bernu sudi patik visiem parejiem cikvekiem, ir jaizole no sabiedriibas! Nekas nav briesmigaks par vecakiem - idiotiem
juka123 avatars
Medaļa Priecīgus Līgo!Medaļa TeamworkMedaļa Pamatskolnieks
  juka123 29.07.17 22:43  
 
9
5
"Šī aviokompānija piedāvā reisus arī uz Rīgas lidostu, tādēļ nekad un nemūžam nekāpiet Aeroflot lidmašīnās. Tas nav droši un var izrādīties nāvējoši." Šis gan man uzdzina dusmas. Došu tev padomu - pirms atļaujies ko tādu rakstīt , salīdzi ar to , kā bija kādreiz un kā ir tagad. Pēc tevis rakstītā sanāk , ka aeroflot vēljoprojām lido ar sazin cik gadus vecajiem Tu ,An un citiem vecajiem lidaparātiem.
uga uga@speles avatars
Medaļa Burvju klana biedrsMedaļa Zoles recidivistsMedaļa Zoles 3000 speles
  uga uga@speles 29.07.17 17:50
 
4
0

pirms pelt jebkuru aviokatastrofu tu zini cik cilveki aiziet katru dienu sava idiotisma pec?aizdomajies gudriniek  

Labrakstis avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa BestsellersMedaļa Admins iesaka
  Labrakstis 29.07.17 23:06
 
3
0

atbildot uz juka123 komentāru " "Šī aviokompānija piedāvā reisus arī uz... " Došu tev padomu - pirms atļaujies kritizēt kāda rakstu, uztaisi pats kādu, kaut uz pusi tik apjomīgu, un tad ieklausīšos tevī. 

juka123 avatars
Medaļa Priecīgus Līgo!Medaļa TeamworkMedaļa Pamatskolnieks
  juka123 30.07.17 10:53  
 
1
0
atbildot uz Gregs Fakers komentāru " Došu tev padomu - pirms atļaujies kritizēt kā... "Piekrītu , varbūt man nevajadzētu gudri komentēt dēļ tā, ka nav neviena raksta , bet, manuprāt , tam nav nozīmes , vai tev to saka cilvēks, kuram tādu ir vai tāds , kuram nav vispār. Vienkārši skan diezgan stulbi , ka raksta ko tādu , balstoties uz veciem notikumiem. Tad jau tieši to pašu varētu rakstīt par Korean Air , arī viņiem pagātnē nebija diezko laba slava...
Ruviks avatars
Medaļa ŽurnālistsMedaļa Dienas domaMedaļa Sviestmaize
  Ruviks 29.07.17 17:48  
 
2
1
atbildot uz Beerns komentāru " Buļļa shits ! Ņemot vērā , ka esmu pār... ""Kautkur lasīju". Savos slapjajos sapņos?

Anonīms
Anonīms šodien 15:31
 
0
0

Aeroflot ir viens no jaunākajiem avio parkiem un starp citu jaunās krievu lidmašīnas nav ne par kapeiku sliktākas par kkādiem airbusiem vai citām salīdzinoši lētam lidmašīnām , visas diezgan vienādas mūsdienās  

Anonīms
cirvix 10.08.17 00:07  
 
0
0
Aeroflot pašlaik ir 7. labākā aviokompānija pasaulē Pēdējais teikums liecina par kādu 7. klasi.
anice avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  anice 06.08.17 17:09
 
0
0

Krievu valodas rakstībā - "Пахтакор".

Krievu valodas burtu "х" angļu transkripcijā apzīmē ar "kh", bet latviešu valodā - ar "h". Tātad angļu valodā publicētajās lapās komandas nosaukums būs "Pakhtakor", latviešu - "Pahtakor".

Starp citu, arī slavenais krievu trīsburtu vārds, kurš sastāv no iks, igrek un trešā burta, kas matemātikā nav pazīstams, angļu rakstībā ir "khuy" [https://en.wikipedia.org/wiki/Mat_(Russian_profanity)#Khuy], tomēr latviešu valodā to pieminot, būs "hu*".

Labrakstis avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa BestsellersMedaļa Admins iesaka
  Labrakstis 29.07.17 17:53
 
0
0

atbildot uz Beerns komentāru " Tagad arī izlasīju ... Un tātad ... ''... " Pakhtakor

Labrakstis avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa BestsellersMedaļa Admins iesaka
  Labrakstis 29.07.17 17:41
 
0
0

atbildot uz Beerns komentāru " Buļļa shits ! Ņemot vērā , ka esmu pār... " Fakti ir arī pirmā rindkopa

Labrakstis avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa BestsellersMedaļa Admins iesaka
  Labrakstis 29.07.17 18:43
 
0
1

atbildot uz Beerns komentāru " Ohooo , tiešām . Žēl , ka nevaru paņemt savus... " Cieni autorus un novērtē to, ka viņi ziedo savu brīvo laiku veidojot rakstus, kuros tu varētu piesieties par neko.

spoku dienas doma