local-stats-pixel fb-conv-api

Desmit bīstamāko lidmašīnu TOP0

10 1



1. Boeing 737 JT8D. Katastrofās un avārijās zaudētas 147 lidmašīnas.
Boeing 737 ir pasaulē populārākā šauras fizelāžas reaktīvā pasažieru lidmašīna. Boeing 737 ir visvairāk ražotā reaktīvā pasažieru lidmašīna pasažieru lidmašīnu būves vēsturē (6160 lidmašīnas ir pasūtītas, un 6000 ir piegādātas). Lidmašīnu ražo korporācija Boeing kopš 1967. gada. Boeing 737 tiek ekspluatēta tik plaši, ka katru brīdī gaisā atrodas vidēji 1200 lidmašīnu „737”, un katras 5 sekundes kaut kur pasaulē paceļas gaisā vai nolaižas viena «737».


2. IL-76. Katastrofās un avārijās zaudētas 59 lidmašīnas. Militārā transporta lidmašīna IL-76 paredzēta cilvēku, tehnikas un dažādu kravu transportēšanai un desantēšanai. Tā ir PSRS pirmā militārā transporta lidmašīna ar turboreaktīvo dzinēju. Lidmašīna paredzēta ekspluatācijai betonētos un zemes aerodromos ar izturību, kas nav zemāka par 0,6 MPa, un spēj piegādāt kravas ar maksimālo masu 28–60 tonnu 3600–4200 km attālumā ar kreisera ātrumu 770–800 km/h.



3. Ту-154. Katastrofās un avārijās zaudētas 64 lidmašīnas.
Ту-154 ir pasažieru lidmašīna ar trim dzinējiem, kas paredzēta vidēja garuma aviolīnijām. Konstruēta 1960. gados PSRS, Tupoļeva KB Ту-104 nomainīšanai. Pirmais lidojums veikts 1968. gada 3. oktobrī. Tiek ražota sērijveidā no 1968. līdz 2006. gadam, pavisam uzbūvētas 935 lidmašīnas.




4. Airbus A310. Katastrofās un avārijās zaudētas 9 lidmašīnas.
Airbus A310 ir mazā pasažieru lidmašīna ar platu fizelāžu, paredzēta vidēji garām maģistrālēm. Līdzās Boeing 767–200 tā ir pasaulē mazākā platas fizelāžas lidmašīna.

5. DC-9. Katastrofās un avārijās zaudētas 100 lidmašīnas.
MacDonnells Duglass DC-9 ir reaktīvā lidmašīna ar diviem dzinējiem, kas paredzēta tuviem lidojumiem. To sāka ražot 1965. gadā. Pirmais lidojums tika veikts pēc gada. Pēdējā DC-9 uzbūvēta 1982. gada oktobrī.



6. Ту-134. Katastrofās un avārijās zaudētas 69 lidmašīnas.
Ту-134 ir padomju laiku pasažieru lidmašīna, kas paredzēta maza un vidēja attāluma aviolīnijām. Tā tika izstrādāta 1960.gadā Tupoļeva vārdā nosauktajā IKB. Sērijveidā to būvēja no 1965. līdz 1985. gadam Harkovas aviācijas ražošanas apvienībā. Viena no Padomju Savienībā masveidā visvairāk ražotajām pasažieru lidmašīnām. Kopumā tika uzbūvētas 852 visu modifikāciju lidmašīnas. Pirmais lidojums tika veikts 1963. gada 29. jūlijā, ekspluatācijā — no 1967. gada septembra. Ту-134 piegādāja sociālistiskajām valstīm.



7. Boeing 727. Katastrofās un avārijās zaudētas 116 lidmašīnas.
Boeing 727 ir šauras fizelāžas pasažieru lidmašīna, kas paredzēta vidēji garām maģistrālēm, pirmo lidojumu veikusi 1963. gada 9. februārī. Pagājušā gadsimta 60.–80. gados Boeing 727 bija viens no pasaulē populārākajiem gaisa kuģiem. Pavisam no 1963. līdz 1984. gadam piegādātas 1832 lidmašīnas.


8. Douglas MD-80. Katastrofās un avārijās zaudētas 25 lidmašīnas..
MacDonell Douglas MD-80 ir pasažieru lidmašīna, kas paredzēta tuviem lidojumiem. Konstruēta ASV 70. gados. Bija paredzēta novecojušās DC-9 nomainīšanai.



9.Douglas DC-10. Katastrofās un avārijās zaudēta 31 lidmašīna.
MacDonnell Douglas DC-10 ir reaktīvs gaisa kuģis ar vidēja platuma fizelāžu, paredzēta vidējiem un tāliem lidojumiem.


10. Douglas MD-11. Katastrofās un avārijās zaudētas 6 lidmašīnas
MacDonnell Douglas MD11 ir platas fizelāžas lidmašīna, ar trim dzinējiem, no kuriem 2 atrodas zem spārna un 1 – aizmugurē virs fizelāžas, ar bultveida spārniem un vienķīļa nosedzi. Paredzēta vidējiem un tāliem lidojumiem.

10 1 0 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 0

0/2000