Mūsdienās sociālie tīkli ir kļuvuši grūtāk lietojami. Mūsu profili tiek vairāk kritizēti un arī informācija, kuru mēs publicējam, tiek pārbaudīta. Pēdējo gadu laikā interneta lietotāji ir kļuvuši par ļoti jūtīgiem cilvēkiem - viens nepareizs izteiciens un tu jau esi rasists, homofobs, seksists vai feministe. Lai gan katram cilvēkam ir tiesības paust savu viedokli un citiem ar to ir jāsamierinās, tomēr bieži vien pierādās tas, ka labāk būtu paklusējis un neko nepublicējis. Turklāt, ja tev netīšām sanāk publicēt kaut ko tādu, ko nevēlējies, Tavām pirkstu kustībām ir jābūt ātrākām par Zirnekļcilvēka, lai paspētu to izdzēst, pirms kāds labvēlis ir uzņēmis ekrānšaviņu.
Mums ir tieksme veidot savus profilus perfektus un publicēt tikai kvalitatīvākos jokus, bildes un citu saturu (neskaitot tos, kuri dalās ar visu un spiež ''patīk'' visam pēc kārtas), un tas patērē mūsu nervus.
Runājot par tiem, kuri dalās ar katru 'interesanto' rakstu savā Facebook profilā, man ir viens jautājums - vai šie cilvēki tiešām tic visam, ko viņi izlasa internetā? Negribu sevi poziconēt kā Māti Tērēzi, kura visu zina labāk un ir visšķistākā no visiem, bet vai tiešām ir jādalās ar katru mēslu rakstu? Un pat ne rakstu, kāpēc cilvēki tic, ka kāds labvēlis Facebook lapā uzdāvinās vienam laimīgajam 6 iPhone 7? Kāpēc? Diemžēl ir cilvēki, un to skaits NAV mazs, kuri tic, ka šādas akcijas ir reālas.
Varu pastāstīt šo lapu loģiku - Notiek ''akcija'', kuras laikā tiks izspēlēta balva (parasti liela naudas summa vai lielisks tālrunis) starp tiem, kuri kļūs par lapas sekotājiem. Kas notiek tālāk - lapa savāc sekotājus, kuri naivi tic šādai labdarībai, bet uzvarētājs netiek pasludināts (vai arī tas ir kāds viltus profils, lai izskatītos kaut cik ticami). Šo lapu pēctam tās īpašnieks notirgo kādam mazajam uzņēmumam, kurš vēlas kaut cik izsisties sociālajos tīklos, lai piesaistītu vairāk klientus savam biznesam. Gudri? Jā! Godīgi? Varbūt jā.
Atceries, kad aktuāls bija teiciens ''Parādi man savus draugus un es pateikšu, kāds tu esi?''. Tagad šo teicienu lieliski var aizstāt ar ''Parādi man savu Facebook.com profilu, un es pateikšu kāds Tu esi.''
Sociālie tīkli ir spēcīgs rīks mūsdienās. Tie vairāk vai mazāk ļoti ietekmē mūsu ikdienu, kaut arī mēs to varam neapzināties. Mēs izsakām viedokļus un dalāmies ar informāciju, kas mums šķiet interesanta un aktuāla.
Pasaulē notiek trakas lietas, bet lielākā daļa cilvēku uztraucas par to, cik daudz ''patīk'' savāks viņu selfijs. Lūk tas ir skumji.