Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
0
234

Reiss Air Canada 797 1983. gada 2. jūnijā nebeidzās, kā vairums lidojumu. Lai arī lidmašīnu izdevās nosēdināt uz skrejceļa un lidojumam, it kā, vajadzētu ar to beigties, līdz ar to arī piedzīvojumiem ar ko saskārās apkalpe un pasažieri šajā reisā, tikai tagad pa īstam sākās.

Ugunsgēks uz lidmašīnas ir visbīstamākais, kas var notikt un tas notika šajā reisā.

Pēc šī negadījuma, lai arī nebija iespējams atklāt tā iemeslu, tika veikta inovācija pasažieru lidmašīnās.

Kas tā par inovāciju un kāds bija pats negadījums lasi šajā rakstā.

Lidmascaronīna scaronajā... Autors: Administrācija Ugunsgrēks uz borta
1.

Lidmašīna šajā reisā ir pustukša. Tikai 41 pasažieris. Lidmašīna ir ceļā no Dalasas (Teksasa, ASV) uz Monreālu (Kvebeka, Kanāda), ar apstāšanos Toronto (Ontārio, Kanāda).

Mākoņi nelaiž saules starus... Autors: Administrācija Ugunsgrēks uz borta
2.

Mākoņi nelaiž saules starus uz zemi un laiks liekās apmācies, taču desmit tūkstošu metru augstumā redzamība ir ideāla.

Kad lidmascaronīna ir... Autors: Administrācija Ugunsgrēks uz borta
3.

Kad lidmašīna ir pusceļā uz Toronto, nostrādā elektrības drošinātāji. Otrais pilots un lidmašīnas kapteinis to dzird un mēģina ieslēgt tos no jauna. Šie elektrības drošinātāji nostrādā, kad notiek pārslodze elektro padevē un tie atbild par elektro padeves drošību toaletē. Konkrēti par ūdens nolaišanu toaletes podā.

Kapteinis nodomā, ka kāds iemetis podā papīru u.t.t., dēļ kā elekrto motors, kas padod ūdens sūkni ir pārslogots un nolemj pāris minūtes pagaidīt un atjaunot elektro padevi ieslēdzot drošinātājus.

 

Tā, kā tādi gadījumi notiek pietiekami bieži un pasažierus ar vienkāršiem brīdinājumu uzrakstiem nepāraudzināsi, lidmašīnas apkalpe sākumā nepievērsa lielu uzmanību tam, lai arī borta žurnālā atzīmi par šo notikumu viņi izdarīja.

Pēc apmēram 10 minūtēm... Autors: Administrācija Ugunsgrēks uz borta
4.

Pēc apmēram 10 minūtēm kapteinis mēģināja ieslēgt drošinātājus, taču tas neizdevās. Viņš apzinājās, ka tādā veidā toalete nedarbosies un gan pasažieriem, gan apkalpei būs jāsaskarās ar sava veida neērtībām lidojuma laikā.

Taču pēc pāris minūtēm... Autors: Administrācija Ugunsgrēks uz borta
5.

Taču pēc pāris minūtēm pasažieri sāka sūdzēties par nepatīkamu un dīvainu smaku. Smaku, kas rodās degot elektro instalācijai. Piekritīsi, ka tāda smarža, ja to tā vat nosaukt, pamodinās Tevī nemieru pat mājās, kur nu vēl 10 tūkstoš metru augstumā, lidmašīnā.

 

Dūmi sāk piepildīt lidmašīnas salonu un apkalpe pāsēdina pasažierus tālāk no lidmašīnas astes gala, kur izvietota toalete.

Stuarte paziņo kapteinim par... Autors: Administrācija Ugunsgrēks uz borta
6.

Stuarte paziņo kapteinim par radušos situāciju un viņš aizsūta otro pilotu pārbaudīt.

 

1983. gadā vēl bija atļauts smēķēt lidmašīnās un aizdekšanās mēdza notikt dēļ nenodzēstu izsmēķu izmešanas atkritumu urnās, taču pēc izmeklēšanas noskaidrojās, ka tā nebija patiesā vaina.

Kamēr situācija tika... Autors: Administrācija Ugunsgrēks uz borta
7.

Kamēr situācija tika noskaidrota un kapteinis vēl domāja kādu lēmumu pieņemt, lidot līdz Toronto vai veikt piespiedu nolaišanos, lidmašīnas borta rādītāji sāka brīdināt par ugunsgrēku. Pārtūka elektro padeve vitālsvarīgos rādītājos. Lidmašīnas augstuma un atrašanās vietas rādītāji izgāja no ierindas. „Palika tikai primitīvākie, tādi, kādi bija 2. Pasaules kara bumbvedējos”: Tā teica pats kapteinis.

Kapteinis pieņem lēmumu... Autors: Administrācija Ugunsgrēks uz borta
8.

Kapteinis pieņem lēmumu veikt piespiedu nolaišanos Sinsinati (Ohaio, ASV). Tajā brīdī Sinsinatī lidosta ir 46 kilometru attēlumā un viņi sāk nolaišanos.

Lidmascaronīnas vadība kļūst... Autors: Administrācija Ugunsgrēks uz borta
9.

Lidmašīnas vadība kļūst ļoti grūta. Stabilizators vispār neklausa komandām un nolaisties būs problemātiski. Augstuma regulātors paliek vienīgā lidmašīnas vadīšanai pieejamais rīks.

Komanda izmanto dzinējus lai... Autors: Administrācija Ugunsgrēks uz borta
10.

Komanda izmanto dzinējus, lai pagrieztu lidmasīnu. Padod jaudu labajam dzinējam, lai pagrieztu lidaparātu pa kreisi un pretēji, lai pagrieztu uz otru pusi. Lidmašīnas kokpits jau piepildījies ar dūmiem un viņiem jāveic, tā sauktā, aklā nolaišanās, klausot tikai dispičeru ziņojumus par viņu atrašanās vietu, augstumu un ātrumu.

0
234

Citi šī autora raksti:

Lasi vēl labākos rakstus:

komentāri [7]

Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
Blood210 avatars
Medaļa Sertificēts spoksMedaļa No-Spice olaMedaļa Sviestmaize
  Blood210 13.04.14 22:11
 
6
0

zEL CILLVEKUS.  TIESAM ZEL

Krotow avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa SpoksMedaļa Sākumskolnieks
  Krotow 14.04.14 00:16
 
6
0

Pēc pasažieru atrašanās vietu plāna http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Canada_Flight_797 sanāk, ka izglābās praktiski visi, kuri atradās aizmugurē, taču bojā aizgāja kāreiz vairums priekšpusē bijušo. Daļa no tiem bija centušies tikt uz priekšpuses izeju vai vienkārši dūmos apmaldījās. Daži jau sēžot bija zaudējuši samaņu un nosmaka. Žetons apkalpei - viņi apbalvojumus par varonību bija godam pelnījuši. Kas attiecas uz pašu lidmašinu, tai jau iepiekš bija problēmas ar izrautu bagāžas lūku un aprautiem vadiem zem aizmugures tualetes. Iepējamā aizdegšanās vieta tika noteikta kāreiz tur. Jāsaka, ka MCD lidenēm tajos gados vispār negāja viegli. Nākamajam modelim DC-10 bija vēl interesantāka vēsture - slikti projektētu bagāžas lūkas stiprinājumu dēļ pāris lidmažīnas gaisā palika bez šīs lūkas un viena dēļ tā arī gāja bojā. Lai gan jāatzīst, visi šie gadījumi tomēr kaut ko ir mācījuši. Pēc tiem lidmašīnās tika ieviesta virkne uzlabojumu, lai šādas problēmas neatkārtotos (jaunākajās lidmašīnās tas viss arī tiek ņemts vērā). Mainītas arī remonta un apkopes procedūras. Kopumā, pateicoties šiem nelaimes gadījumiem, tehniskajā ziņā lidot ir kļuvis drošāk. Protams, apkopes procedūru neievērošana apkopes laika saīsināšanai, vienkārši neizdarītas lietas un apkalpes darba grafika pārkāpumi gadās arī šodien, no tā neviens nav pasargāts. Mums labi zināmais Ryanair arī nesen izcēlās ar "optimizētiem" pilotu darba grafika laikiem.

Fosilija
Spoku fosilijas ikonaFosilija 13.04.14 22:47
 
5
0

drausmīga nāve. bet apkalpes komanda tiešām zelta vērtē par izturību!

Krotow avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa SpoksMedaļa Sākumskolnieks
  Krotow 14.04.14 22:43
 
3
0

atbildot uz Stereo komentāru " Bļe kadi apbalvojumi komandai ? pa... " Par 23 izglābtajiem (18 pasažieri + 5 apkalpes locekļi) ļoti sarežģītā situācijā. Lidmašīna pēc elektrības pazušanas kļuva gandrīz nevadāma, salonā situācija bija baisa un apkalpe tomēr izdarīja visu iespējamo un neiespējamo, lai saglābtu to, kas gandrīz nebija glābjams un pēc iespējas ātrāk degošo lideni nosēdinātu. Lielākajā daļā līdzīgo gadījumu uzreiz nenodzēsts ugunsgrēks ir beidzies fatāli visiem lidmašīnā esošajiem.

FEKS@speles avatars
Medaļa Vampīru klana biedrsMedaļa Dienas joksMedaļa Vilkaču klana biedrs
  FEKS@speles 14.01.18 02:04
 
3
0

Visdroshak iet kajam pa tuksnesi, ar udens mucheli mugursoma ...

Teresils avatars
Medaļa ŽurnālistsMedaļa Admins iesakaMedaļa Sponsora favorīts
  Teresils 14.04.14 23:32
 
3
1

atbildot uz Stereo komentāru " Bļe kadi apbalvojumi komandai ? pa... " Skauž štoļi?

Izlasi šito-Izmeklēšanas laikā tika atklāts, ka daļa bojā gājušo vienkārši nevarēja atrast izeju no lidmašīnas.!

Charged avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa TribīneMedaļa Nedēļas hīts #2
  Charged 14.01.18 13:57
 
0
0