Mēs teju visi esam bijuši lidmašīnā, tagad lidot ir viegli un samērā lēti. Citiem ir bail no lidošanas, bet citiem ne. Man nē, jo mierinu sevi ar domu, ka, ja arī avarēsim, tad tas būs ātri un es pat nepamanīšu kā mirstu. Bet šeit ir cilvēki, kas arī izdzīvo.
Apbrīnojami izdzīvošanas stāsti gaisā.7
JAT Dienvidslāvijas Aviolīniju lidojums nr. 367 ceļoja uz Belgradu Serbijā, kad lidmašīna pēkšņi eksplodēja virs Austrumvācijas 1972. gadā. Lidaparātā atradās 28 cilvēki, kad horvātu teroristu bumba sprāga un sadalīja lidmašīnu divās daļās. Visi, kas tajā atradās, gāja bojā, izņemot stjuarti Vesnu Vuloviču. Viņa atradās komā 27 dienas un bija uz laiku paralizēta, bet tagad viņai pieder pasaules rekords par visaugstāko kritienu bez izpletņa un izdzīvošanu. Viņa krita apmēram 10 000 metrus jeb 10 kilometrus!
Comair Aviolīniju pasažieru lidojums nr. 5191 no Leksingtonas Kentuki štatā uz Atlantu avarēja pacelšanās laikā 2006. gadā. Lidaparāts kļūdas pēc izmantoja īsāku skrejceļu un nepaspēja uzņemt pietiekami lielu ātrumu, lai paceltos, un ieskrēja zemē. Avārijas rezultātā 49 no 50 lidmašīnā esošajiem gāja bojā, vienīgais izdzīvojušais bija pirmais pilots Džeimss Polehinke. Viņš cieta no smagiem ievainojumiem, kas rezultējās kā smadzeņu bojājumi, kājas amputācija un otra kāja palika paralizēta.
Viena no visvairāk dzīvības paņēmušajām aviokatastrofām, kurā bija viens izdzīvojušais, notika 1987. gadā. Ziemeļrietumu Aviolīniju lidojums nr. 255 pacēlās no Detroitas Metropolitēna Apgabala lidostas un gadrīz tajā pašā brīdī arī avarēja. Lidmašīna trāpīja apgaismes stabam, sāka griezties un beidzot ietriecās lielceļā un aizdegās. Bija 156 letāli gadījumi, ieskaitot 6 apkalpes locekļus, 148 pasažierus un divus cilvēkus uz zemes. Četrus gadus vecā Sesīlija Sičana tika atrasta dzīva, vēl joprojām piesprādzēta savā sēdeklītī. Viņa par šo notikumu sāka runāt tikai 25 gadus vēlāk.
2010. gadā internacionālais pasažieru reiss, kas veda 104 cilvēkus no Johannesburgas Dienvidāfrikas Republikā uz Tripoli, piezemējās par agru un avarēja tieši pirms skrejceļa. Traģiskais negadījums prasīja 103 pasažieru un apkalpes locekļu dzīvības. Vainoja pilota kļūdu un slikto redzamību. Tomēr, kaut kādā veidā 9 gadus vecs zēns vārda Rubens van Asouvs izdzīvoja vien ar dažiem griezumiem un lauztiem kauliem.
Ir ļoti smagi redzēt, kā lidmašīnas avārijās dzīvību zaudē visa sporta komanda. Viens no nesenākajiem gadījumiem ir noticis 2011. gadā, kur dzīvību zaudēja arī sportists no Latvijas. Yak –Service lidojums nr. 9633 pacēlās no skrejceļa Tunošņas lidostā Krievijā. Tajā atradās ‘’Jaroslavļas Lokomotiv’’ hokeja homandas sastāvs. Lidmašīna iekrita upē un aizdegās. Aleksandrs Šizovs, lidmašīnas inženieris, bija vienīgais no 45 pasažieriem, kurš izdzīvoja.
Apvienoto Nāciju vadīta lidmašīna avarēja Kongo Demokrātiskajā Republikā 211. gadā. Lidaparāts centās piezemēties Ndjali lidostā smagu lietusgāžu un vēja laikā un skāra skrejceļu pārāk smagi. Lidmašīna salūza gabalos un 32 cilvēki gāja bojā. Tomēr, vietējais žurnālists vārdā Frānsiss Mwamba brīnumainā kārtā izdzīvoja triecienā, neskatoties uz smagajiem ievainojumiem galvā un ķermenī.
Jemenas Aviolīniju lidojumam nr. 626 bija paredzēts lidot no Jemenas uz Komorosu, bet tas avrēja Indijas okeānā, mēģinot piezemēties. Izmeklējot avāriju, tika noskaidrots, ka lidmašīnu sagrābis spēcīgs vējš, kas noveda līdz avārijai, kas prasīja 152 dzīvības. Avārija notika naktī un mazajai lidostai nebija ūdens glābšanas komandas, tāpēc vietējie zvejnieki devās glābšanas darbos nākamajā rītā. Starp atlūzām, viņi atrada pusaugu meiteni vārdā Bahia Bakari, kura bija pavadījusi vairāk kā deviņas stundas pieķērusies atlūzu gabalam. Viņa pavadīja slimnīcā trīs nedēļas un pilnībā atveseļojās. Viņu dēvē par ‘’brīnumu meiteni.’’