Rīgā ir trīs mazas kafejnīcas, kur smaidīgi bārdaiņi* pasniedz garšīgu kafiju. Reinis Silovs ir šo kafejnīcu idejas autors un viens no trim (iespējams) pasaulē mazākās kafejnīcas īpašniekiem.
Reinis Silovs- oriģinālais bārdainis un viņa kafija!10
Pirms apmēram četriem mēnešiem pie Vērmanes dāzra vārtiem, bakus ziedu tirdziņam, logu vēra Coffee Tower (Tornītis). Šodien Tornītim (Tērbatas iela 2f) ir divi brāļi- Būris (Meirovica bulvāris 2 ) un Akvārijs (Baznīcas iela 14). Mēs tikāmies Akvārijā, kas ir vienīgā kefejnīca, kur iespējams ietilpt vairāk nekā vienai personai. Šīs iesaukas mani, protams, ieintriģēja un bija jānoskaidro kā tās radās.
“Tornītis radās tā dabiski- Coffee Tower, nu tornītis. Būrītis, nu tā kafejnīca izskatās pēc putnu būra, neizskatījās pēc tornīša. Tāpēc Coffee Tower fileāle ‘Būrītis’. Bet šis, nu šis ir Akvārijs. “ Akvārijs sev mājvietu ir atradis telpās, kas oriģināli paredzētas kioskam. Garāmgājēji var redzēt visu, kas notiek iekšā, gluži kā akvārijā. Verot vaļā Tornīti, Reinis nolēma, ka jārespektē ēkas ilgais mūžs (tā celta 1910. gados) un pirmo mēnesi viņš strādāja retro uzvalciņā. Lai labāk iejustos tēlā, viņš izaudzēja bārdu un ļoti ātri saprata, ka no bārdas nešķirsies un šobrīd viņš varētu pat pretendēt uz titulu ‘Garākā bārda Latvijā’, jo pēc skata sāk atgādināt pašu Krišjāni Baronu. Šeit arī jāpiebilst, ka atverot Tornīti, viņš strādāja 70 dienas pēc kārtas!
“Meklēju dubultnieku!” Ar šādu saukli tika meklēti jauni kafijas meistari mazajām kafejnīcām. Tagad katrā no vietām ir kāds bārdainis (kādam ir tikai rugāji, citam branga bārda, no kuras negribas šķirties). Katrā Coffee Tower ir krūzīte dzeramnaudām, uz kurām ar marķieri uzrakstīts “Trip to Thailand” (Ceļojumam uz Taizemi). Tiesa tā nav bijusi ne Reiņa, ne arī kāda cita kafijas guru ideja. “Tas nav mūsu izdomāts. Pirmajā darba dienā, kad strādāja Būris, pienāca viens ārzemju klients un nevarēja atrast, kur iemest dzeramnaudu. Es viņam iedevu krūzīti. Viņš pateica: “Eu, šitas galīgi neder. Iedod man pildspalvu!” un uzrakstīja ‘Trip to Thailand’.” Tas iepatikās gan klientiem, gan darbiniekiem un tagad šādas krūzītes ir visās kafejnīcās. Šobrīd ir ideja ieviest noteikumu, ka puse no dzermnaudām tiek mesta kopējā milzu kafijas bundžā un krāt ceļojumam uz Taizemi. Tas, protams, nebūs ātri, bet, hei, labāk vēlāk nekā nekad!
Coffee Tower veiksmes faktors: “Iespēja piedāvāt labāko kafiju par pieņemamu cenu.” Mīļākā kafija: “Godīgi sakot man nav mīļākās kafijas. No rītiem patīk izdzert vienkārši kafiju ar pienu, bet dienas gaitā es pamēģinu daudz ko- gan latte, gan espresso.” Labākais brīdis dienā: “Hmm… Man riktīgi patika visa vakardiena. Es riktīgi sen nebiju strādājis tornītī un vakar man sanāca visu dienu nostrādāt un bija riktīgi forši!” Veiksmes formula: “Daudzi man uzdod šo jautājumu tieši sakarā ar “Coffee Tower”, bet ir pagājuši tikai četri mēneši. Tad, kad būs pagājuši 10 gadi, es varēšu atbildēt uz šo jautājumu.” Lielākās bailes: “Protams, atverot jaunu vietu, vislielākās bailes ir, ka cilvēki nenāks” *Reinis apgalvoja, ka uzņēmumā strādā trīs meitenes, tomēr līdz šai dienai neesmu nevienu sievišķīgu būtni redzējusi