local-stats-pixel fb-conv-api

Gibson robot guitars39

27 7
Gibson šīs ģitāras tehnoloģiju izstrādāja 15 gadus. Pagājušā gada beigās, kad ģitāra - robots bija pieejama pirmo reizi, medijos tika sacelta liela ažiotāža. Daudzi bija izteikti noskaņoti PRET, citiem šī ideja likās laba. Te būs sīkāks ieskats par to, kas tad šī ģitāra īsti ir.

Izgrebts korpuss:
Akustiskie kambari ir izgrebti Les Paul sarkankokā, izmantojot Computer Numeric Control (CNC) rūteri, pirms tiek pielīmēta kļavas apdare. Izgrebšanas virzieni tika noteikti pēc kārtīgas Les Paul rezonējošo īpašību izpētes. Papildu tam, ka tiek atvieglota spriedze spēlētāja mugurai un pleciem, šīs vieglākās Gibson ģitāras uzlabo toņu paleti, kas šīm ģitārām ir unikāla. Rezultāts ir ērtas, vieglas ģitāras, kas ir akustiski skaļākas, ar uzlabotu skaņas ilgumu (sustain) un rezonansi.

Uzlādēšanas sistēma:
Litija daudzkārtējās uzlādes bateriju sistēma aptuveni 90 minūšu laikā veic pilnu uzlādi, kas ļauj pašuzskaņojošai automatizētai sistēmai uzskaņoties aptuveni 200 reizes. Ģitārai-robotam līdzi nāk adapteris, ko var iespraust standarta kontaktligzdā. Izmantojot īsāku ģitāras vadu, uzlāde notiek ātrāk. Sistēmas uzlādes statusu var pārbaudīt jebkurā laikā, ieliekot MCK pogu C pozīcijā. LED displejs uzrāda ciparus no 1 – 10, kur 1 ir viszemākā uzlāde, 10 – visaugstākā.

Korpusa koks/ Apdares koks:
Divas no vissvarīgākajām Gibson Les Paul sastāvdaļām ir sarkankoka korpuss un kļavas apdare, kā arī koka izkaltēšanas process. Kad koks nonāk Gibson rūpnīcās, kur tiek uzturēts 45% gaisa mitrums un 70 grādu pēc Fārenheita, tas tiek izkaltēts līdz „līdzsvara” robežai, nodrošinot to, ka mitruma saturs kokā ražošanas laikā nemainās. Tas nodrošina ciešus savienojumus un novērš ekspansiju, koka sarukšanu un sagriešanos, kā arī samazina ģitāras svaru. Tas uzlabo arī koka saderību ar līmi. Atbilstošs mitruma saturs nodrošina ģitāras vienmērīgu reakciju uz temperatūras un mitruma izmaiņām ilgi pēc tam, kad tā ir atstājusi rūpnīcu.

Kontroles kloķi:
Kontroles kloķi ir ģitāras-robota galvenais pluss. Četri kloķi nodrošina standarta toņa un skaļuma kontroli abiem skaņu noņēmējiem, bet Galvenais Kontroles Kloķis (MCK) darbojas arī kā visu šīs ģitāras pašuzskaņošanas aspektu galvenais kontrolieris. Kad MCK kloķis nav izvilkts, tas darbojas kā standarta toņa un skaļuma kontroles kloķis. Kad tas ir izvilkts, tiek iedarbināta ģitāras pašuzskaņošanas sistēma. Tā nekavējoties uzskaņo ģitāru standarta skaņojumā (A440). Pagriežot MCK, tiek piedāvāti seši rūpnīcas iepriekšnoteikti skaņojumi, kurus var pielāgot. Jebkurā laikā var atgriezt uzstādījumus uz sākotnējajiem. LED displejs, kas atrodas uz MCK kloķa, parāda, kad ir atskaņojusies stīga, vai visas stīgas ir uzskaņotas, un kad tās tiek uzskaņotas. Skaņošanas beigās uz MCK kloķa parādās zilas, mirgojošas gaismas. Tad var ielikt MCK atpakaļ parastajā pozīcijā un spēlēt.

Nitrocelulozes apdare:
Šī apdare ir unikāli veidota speciāli šai ģitārai. Kāpēc? Pirmkārt, šī apdare izžūstot paliek daudz plānāka nekā poliuretāna apdare, kas nozīmē mazākus traucējumus instrumenta dabīgajai vibrācijai, nodrošinot tīrāku toni. Šī apdare ir mīkstāka, tādēļ to ir vieglāk atjaunot. Uz šīs apdares var retušēt skrāpējumu, kas nebūtu iespējams uz poliuretāna apdares. Turklāt nitrocelulozes apdare pēc būtības ir poraina, un ar laiku tā kļūst plānāka. Tā „neieslēdz” koku gaisa necaurlaidīgā apvalkā (kā to dara poliuretāna apdare), bet ļauj kokam pareizi elpot un novecot.

Datu pārraides noslēguma daļa un skaņojuma kontroles tilts:
Skaņojuma kontroles tilts ir viena no galvenajām pašuzskaņošanas sistēmas daļām. Tas ir modificēts Tune-o-matic, kas pārbauda katras atsevišķas stīgas skaņojumu. Signāls no katras stīgas tiek pārraidīts uz kontroles CPU kontrolpanelī, kas pēc tam pārraida signālu uz grifa CPU un skaņotājiem, kas tad arī uzskaņo stīgas. Datu pārraides noslēguma daļa atšķiras no citām ģitārām. Katra stīga ir atdalīta ar keramikas izolatoriem, kas izolē katras atsevišķas stīgas signālu un novērš neskaidrības par to, kura stīga tiek apstrādāta un uzskaņota. Tai ir arī izolējošas starplikas, kas novērš kontaktu ar savēlušiem stīgu galiem un signāla plūsmas pārraušanu. Zem noslēguma daļas ir maza plate, kas raida katru individuālo signālu uz lentes kabeli, kas tad tiek pārraidīts uz CPU, kas tad skaņo stīgas. Abas daļas darbojas kopā, palīdzot balansēt visu pārraidīto informāciju un pārliecinoties, kas visas stīgas ir uzskaņotas.

Skaņu noņēmēji:
Šīs ģitāras skaņu noņēmēji ir Gibson 490R un 498T. 490R Alnico II magnēts nodrošina bagātu, pilnīgu skanējumu ar nelielu augšējā vidus diapazona pastiprinājumu. 498T Alnico V magnēts ir asāks, ar augstāku vidus diapazonu un augstajām frekvencēm.

Ladas:
Ladas ir kombinēts niķeļa un sudraba sakausējums (aptuveni 80 procenti niķeļa un 20 procenti sudraba), kas nodrošina ilglaicību un lielāku izturību. Gibson tradicionālās ladas sākumā tiek veidotas ar rokām, tad nogrieztas precīzi līdz 12 collu rādiusam. Pēc tam, kad tās iebīda grifā ar rokām, aparāts pabeidz darbu, likvidējot spraugu starp ladas apakšu un grifu.

22 ladu melnkoka grifs:
Šī biezā un izturīgā koka elastīgums padara ģitāras grifu ļoti līdzsvarotu un stabilu un piešķir tonim dzidrumu un asumu. Grifa 12 collu rādiuss nodrošina līdzenu nošu stiepšanu un novērš „mirušu” vai „noslāpētu” nošu rašanos. Ģitārai-robotam tiek izmantots standarta 50to gadu grifs, kas ir biezāks un apaļāks. Raupjo griezumu veic mašīnas. Kad grifa augšdaļa ir pielīmēta, tā tālāk tiek veidota ar rokām. Tas nozīmē, ka nav divu pilnīgi vienādu grifu.

Grifa CPU un grifa PCB:
Ģitāras-robota aizmugurē aiz skaņošanas mehānisma atrodas grifa CPU. Šī ierīce ir atbildīga par datu signāla saņemšanu un apstrādi no katras stīgas, un aizsūtīšanu uz atbilstošajiem skaņotājiem, kas tad uzskaņo ģitāru.

Skaņošanas mehānisms:
Tas iedarbojas, pavelkot uz āru Galveno Kontroles Kloķi, uzskaņojot ģitāru vajadzīgajā skanējumā dažu sekunžu laikā. Katrai skaņošanas tapai ir mazs bet iedarbīgs servomotors, kas sāk darboties, kad tiek iedarbināta sistēma. Skaņošanas mehānismā signālus sūta pašas stīgas. Skaņošanas mehānisms ir taisīts no viegla metālu sakausējuma ar atlasa apdari, tas sver 46.5 gramus.

avots:troksnis.lv :)
Reklāma
Reklāma


27 7 39 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 39

0/2000
lol avatarslol
Normāli kārumi. *lick*
1 0 atbildēt
šis raksts man uzdzen dusmas. emotion
0 0 atbildēt
a komentāri? kas tieši Tevi sanikno, hipij?
0 0 atbildēt
Atdotu visu par to SG :)
0 0 atbildēt
man ir gibson flying v tiesa gan ar vienu sapistu skanjotaaju(nu to grizaamo puljkji grifa galaa) bet tik untaa skan kaa traka!
0 0 atbildēt
varēji kkur dabūt info - kā tieši darbojas un kas tas pa zvēru kopumā ir :p
0 0 atbildēt
Ieradums, instinkti - jā, tas ir tikai dabiski. Bet ne visiem tie ir vienlīdz labi/kvalitatīvi. Tieši tas arī nodala pasaules klases ģitāristus/leģendas no, piemēram, mūsu pašmāju rokgrupu strinkšķinātājiem (džeki ar spēlē ģiču teju pusmūžu...bet...) kādam ir tehnika....kādam ir tehnika un iedvesma, kāds pat teiktu dvēsele). Nu lab, te runa jau sen neiet par skaņošanu, tomēr, es palieku pie sava. Tā ir tikpat svarīga kā jaunu skeilu vai akordu apgūšana. Treniņš nekad nav par sliktu.
0 0 atbildēt
Hemmets, Wailds, Stevie Ray Vaughans skaņo dzīvajā bez iekārtām...
0 0 atbildēt
uz skatuves jau neskaņosi pēc dzirdes, manuprāt, tjūneri nevar nolikt, bet protams dzirdes attīstīšana arī ir ļoti svarīga.
0 0 atbildēt
es pateikšu vienu - pahodu mans viedoklis - lietu... instinkts... ar laiku izstradajas instinkts un pieradums... un vairs Tu tur neko neattīsti, jo vienk atceries, kas kā skanēja. Tā ir atmiņa... tjunēšana ir visai ierobežota. Tas ir tā pat, kā majdzivnieki un arī mēs atsaucamies uz vārdiem un iesaukām, rosinājumiem...
0 0 atbildēt
Skaņošana kā tāda, nav vitāla muzikālās dzirdes attīstīšanā, bet tā palīdz to pilnveidot. Tie paši dropi ir lielisks veids kā attīstīt savu muz. dzirdi (par elektroniskajiem tjūneriem, ceru, runa neiet). Runājot par tiem pašiem tjūneriem, daudzi ģitāristi iesācēji paliek pārāk atkarīgi no tiem (ne vienmēr, bet tomēr) un paši nesaprot, ko zaudē skaņojot ar elektroniku, nevis ar ausīm. Jāatzīst, ka arī man tāds niķis dažreiz uzpeld.
0 0 atbildēt
domāju līdzīgi kā House MD, nav jābūt nekādam krutajam džekam, lai noskaņotu giču, tik un tā nav tādu profesionālu mūziķu, kuri neizmantotu tjūneri un tas kā tu noskaņo savu giču neizmaina tavu talantu un spējas radīt, kko patiešām skaistu un klausāmu.
0 0 atbildēt
man tīri tāds nekonservatīvs pretarguments par noskaņošanu - nezinu, ko māca muzikālajās skolās. bet lai noskaņotu giču pēc standart tuningiem nevajag nekādu muzikalo dzirdi... muzikala dzirde un dzejot prasme būtu īsta mūziķa dars, ja to pielietotu dziesmu komponēšanā... man pahodu metaļurbas neizklausās odarjonnije cilvēki (iet runa par konkreti smagu muziku) altough praktiski jebkurš ar bungu vālīti vai vēl kko padaudzīs stīgas un uzstādis lower D vai standart tuningu...
0 0 atbildēt
Šaubos, ka pirktu tādu ģitāru. Mums jau tā pietiek jauno pseidoģitāristu, kuri no mūzikas teorijas nevella nejēdz un muzikālo dzirdi neattīsta. Nu bet tik daudz, ka pat paši noskaņot nevīžos...pfiii. Iespējams, esmu pārāk konservatīvi noskaņots, nestrīdēšos, bet runa iet par mūzikas radīšanu...un visi tie mūsdienu digitālie sū.i to nudien labāku nepadarīja. Krāšņāku - jā. Lai nu kā arī nebūtu, mana nākamā ģiča būs parastais LP.
0 0 atbildēt
man kkā tie flying V nepārāk[pēc dizaina] uz PRS nekad neesmu spēlējusi, tikai uz fender stratiem un tele, epiphone vai gibsona LP un SG.
0 0 atbildēt
vai arī Rhandy Rhoads Flying V kas ir gorošokā izkrāsota melni balta xD + vēl no PRS Tr*nti Signature modeli kādu - piem. Black Cherry, kurš starpcitu bija Merķeļielas muzikas veicī pa 430 Ls... awwww
0 0 atbildēt
nu tas ir lētākais variants. tavi modeļi arī nav slikti, bet es drīzāk ņemtu Gibson Billie Joe Armstrong Les Paul Junior CW, nu ļoti patīk. :)
0 0 atbildēt
tas tomēr ir lēti... bet ja odīgi - tad es labāk ņemtu kvai manuāli skaņojamu Zakk Wylde Buzzsaw vai Bulls'eye modeli...
0 0 atbildēt
nu principā lētāk par 1,900$ neatradīsi.
0 0 atbildēt
Vot no sadas neateiktos...Bet cik vina maksa?!
0 0 atbildēt