Mercedes atklāj auto, ar ko centīsies sakaut Porsche1
Divvietīgo ielas sporta automobiļu ražotāju vidū spēcīgākais Vācijas pārstāvis ir Porsche. To nevar noliegt. Tomēr tagad Porsche ir spēcīgs konkurents. Tā vismaz domā tā izstrādātājs, Mercedes-Benz grupā ietilpstošais autosporta un tūninga uzņēmums AMG.
9.septembra pievakarē, kad jauno tehnoloģiju entuziasti, pieplakuši datoru monitoriem, gaidīja jauno Aapple iPhone prezentāciju un Apple pirmā viedpulksteņa atklāšanu, AMG galvenajā mītnē Afalterbahā, Vācijā, notika cita rakstura pirmizrāde - dienas gaismu ieraudzīja vairākus gadus izstrādātais Mercedes-Benz SLS AMG aizstājējs AMG GT. Mercedes-Benz cer, ka auto, pat nebūdams apgādāts ar kaiju spārnu tipa durvīm, spēs iekarot dinamiskas braukšanas cienītāju simpātijas un kļūs par vērā ņemamu sāncensi ātrākajiem Porsche.
AMG GT būs pieejams divās versijās, kuras, lai arī apgādātas ar jaunu 4 litr V8 biturbo motoru, nodrošina atšķirīgu veiktspēju - standarta AMG GT attīsta 462 ZS, savukārt AMG GT S jauda ir 510 ZS. Spēcīgākais no abiem automobiļiem ir arī dāsnāk apgādāts, taču par piemaksu vairumu labumu varēs pasūtīt arī AMG GT pircējs. Piemēram, sporta izplūdes sistēmu, kuras skanējuma agresivitāti vadītājs var mainīt pēc saviem ieskatiem, izmantojot pogas viduskonsolē, kā arī pašbloķējošo diferenciāli un AMG Ride Control sporta balstiekārtu. Tā braucējam piedāvā amortizatoru iestatījumus Comfort, S-Sport un Sport Plus režīmos, ko atkarībā no vēlmēm var papildināt ar trīs režīmu elektroniskās stabilitātes sistēmu - ESP on, ESP Sport Handling Mode un ESP off.
Piedevām var atzīmēt, ka AMG GT S pircējs varēs pasūtīt īpašu AMG Dynamic Plus paketi, kurā ietilpst speciāls šasijas kontrolieris, kas vajadzības gadījumā nofiksē motoru un transmisiju, tā visu auto padarot stingrāku. Ātruma cienītājiem, kas plāno brīvdienas pavadīt sacīkšu trasē, šī pakete piedāvā arī Race braukšanas režīmu, kurā kupeja sasveras uz priekšu un sagatavojas skrējienam.
AMG GT ir standarta bremžu sistēma ar ventilējamiem 360 milimetru diskiem uz priekšējās ass. AMG GT S rūpnīcā saņem mazliet spēcīgākas bremzes ar 380 mm diskiem un sarkaniem suportiem, bet šo sistēmu par papildu samaksu ir iespējams nomainīt pret augstas veiktspējas keramisko bremžu iekārtu ar 402 mm diskiem.
Pēc virsbūves formas un kopējām ārējā dizaina iezīmēm ir skaidri redzams, ka AMG GT ir SLS AMG pēctecis. Tā galvenā atšķirība ir kompaktāki gabarīti un klasiskās uz sāniem veramās durvis. Kā zināms, SLS AMG bija uz augšu veramas Gullwing tipa durvis, kas tika ieviestas kā vēsturiska atsauce uz leģendāro modeli 300SL.
AMG GT salonā ir tikai divas sēdvietas, turklāt tās nodala augsta, izteiksmīga viduskonsole ar 7 collu ekrānu galā. Ja auto apgādāts ar informatīvi izklaidējošo Comand Online paketi, ekrāna izmērs ir 8,4 collas. Interjers lielā mērā atgādina pārējos Mercedes-Benz automobiļus, taču ir krietni vien sportiskāks. Ādas sēdekļi abos auto ir stingri un sportiski konturēti, alkantaras stūres apdarē uz plkst. 12 ir iestrādāta speciāla atzīme, un spidometrā ir iezīmētas iedaļas līdz 320 vai 360 kilometriem stundā. Tas atkarīgs no tā, par kuru auto ir runa. Lai arī AMG GT neapšaubām ir sportisks auto, nav aizmirsts arī par drošību un šajā jomā kupejas abas versijas daudz neatšķiras no S klases limuzīniem, jo ir apgādātas ar Pre-Safe drošības sistēmu, parkošanās asistentu, atpakaļskata kameru, aklās zonas uzraugu, joslu maiņas asistentu, ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu, adaptīvajām automātiskajām gaismām, pilnu gaisa spilvenu komplektu, tai skaitā spilveniem pie abu braucēju ceļiem, un citām mūsdienu auto sastopamām iekārtām.
AMG GT un GT S cenas Mercedes-Benz pagaidām konkrēti vēl nemin, tikai norāda, ka pasūtījumus sāks pieņemt 6.oktobrī. Cenu koridora apakšējā robeža ir pie apmēram 130 tūkstošiem eiro.
Tehniskie dati