local-stats-pixel fb-conv-api

Automātiskā kārba vai mehāniskā?14

169 2

Par šo jautājumu var filozofēt stundām pie alus glāzes cepot šašliku un taisnības nebūs nevienam, jo viss galu galā ir atkarīgs no auto lietotāja gaumes un paradumiem.

Par automātisko kārbu man ir viens stāsts. Bija man 16, vasara, agrs rīts. Braucu uz darbu autobusā un krustojumā piebrauca, kāds amerikāņu auto, kurā iekšā sēdēja jauks pārītis. Mani piesaistīja skats, ka vīrietis, kas bija pie stūres, turēja savu roku, savai sievietei uz viņas kājas, un kad iedegās zaļā gaisma, auto sāka kustību, bet roka palika uz sievietes kājas. Tad es sapratu, jā – automātiskā kārba tā ir štelle.

Pats šobrīd braucu ar mehānisko kārbu, tāda bija auto izvēle. Nebija uz to brīdi man vajadzīgais auto ar automātisko kārbu. Ir bijis arī auto ar automātisko kārbu, kuru patiesībā pārdevu, jo likās automātiskā kārba tā savdabīgi uzvedās.

Lai tur vai kā, vēl jo projām uzskatu, ka vecais labais klasiskais automāts ir labākais, kas uz šo brīdi ir, ja auto ikdienā izmanto pilsētā. Šeit neiet runa par divsajūgu robo draņķiem, kuriem līdz pilnībai vēl ir tāls ceļš ejams. Klasiskais automāts labā stāvoklī nodrošina tieši to komfortu pilsētā ko vēlos un nekādas slēgāšanās utml. Kāds teiks degvielu tērē vairāk. Es teikšu pilnīgas muļķības. Jaunie automāti ir ļoti efektīvi, un godīgi sakot ar mehānisko kārbu daudzi nemaz nejēdz braukt, kā rezultātā degvielu tērē pat vairāk. Kāpēc? Tāpēc, ka daudzi mēdz turēt augstus apgriezienus, citi atkal slēdzas uz augstāku pārnesumu par ātru un rezultāts atspoguļojas biežākos benzīntanku apmeklējumos. Automāts savukārt jau ir ieprogrammēts pārslēgties tieši vajadzīgajos mirkļos, kā rezultātā dzinējs strādā optimāli un iegūst optimālu degvielas patēriņu. Pie jaudīga motora patīk variatora automātiskā kārba, tā galvenā atšķirība ir tā, ka nospied gāzes pedāli grīdā, motora apgriezieni aiziet debesīs un paliek konstanti, skaņa pa pirmo, un rodas sajūta, ka auto pievelkas pie iedomātā ātruma, tāds nemainīgs un konstants paātrinājums, jo pārnesumu jau nav. Protams variators ar mazjaudīgu motoru vairs nav tas.

Automātiskās kārbas gan lūzt biežāk par mehāniskajām un remonts ir dārgāks, un arī tad ne visi jēdz remontēt. Pasaules labākās automātiskās kārbas ražo vācu ZF, un vismaz BMW tādas sev liek virsū. Visa VW grupa visbiežāk izmanto divsajūgu robodraņķus, japāņi un amerikāņi ražo savas ar mainīgām sekmēm, bet japāņu un franču divsajūgu robodraņķi ir vienkārši nebaudāmi. Ja ikdienā brauc sacīkstēs, patīk driftēt, doties bezceļos, ja ikdienā tev vajag precīzi dozēt jaudu noteiktos apstākļos un just momentālu atsaucību, tad protams mehāniskā kārba ir tieši tas ko vajag. Ja esi ikdienas braucējs parastais, kurš pārvietojas pilsētā, un vēl paralēli patīk parunāt pa telefonu ( kas protams ir aizliegta nodarbe), tad mierīgi vari ņemt automašīnu ar automātisko pārnesumu kārbu un izbaudīt dzīvi :)

Tas viss

169 2 14 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 14

0/2000
Braucu ar mehanisko karbu,pieradis,nav velmes pirkt auto ar automatu.
6 0 atbildēt

Mehānika! Nav man grūti štepselēt. Cik ir braukts ar automātiem - nepatīk. Sajūta tāda, ka kārba dzīvo savu dzīvi. Slēdzas, kad un kā uzskata par vajadzīgu nevis kā es gribu. Ir braukts ar dažādiem automātiem - Passat B4, BMW e38, jaunā Mazda 6. Piemēram, ja vajag uz vietas apgriesties daudz veiklāk to daru ar manuālo nekā ar automātu.

Bet nu ar laiku mehānika izmirs parastajos auto diemžēl... Visur būs AT, nemaz nerunājot par sliņķu un nemākuļu glābēju autopilotu.

4 0 atbildēt

Automātiskā kārba senāk bija tabu tēma. Bija aizspriedumi, ka ēd vairāk benzīnu, ziemā sliktāk, nevar vilkt utt. Šodien, kad pamatā braucu mazus attālumus un pa pilsētu, tad sen piegriezies slēdzelēt tos robus, labprāt brauktu ar automātu. Tāpat kā automtātam uzskaita itkā daudz mīnusus, tāpat ir daudz plusi - ērtāka braukšana, motora saaudzēšana un par degvielas ekonomiju arī ir strīdīgs jautājums. Ja pareizi ekspluatē, tad automātiskā kārba pat kalpo ilgāk. VISA Amerika brauc ar automātiem, pat smagie un autobusi un tie kalpo gadu desmitiem.

BET, ir viens "bet".  Šodien automāti nāk ar smalkām elektronikām un bieži dzirdēts, ka tieši elektronikas dēļ tiek sačakarētas kārbas. Tās pa dārgu naudu saremontē, bet pirmajos kilometros atkal kārba čupā. Un tas ir liels arguments PRET automātiskajām kārbām šodien. Man radi strādā automātisko kārbu remonta centrā, daudz stāstījuši par šo tēmu.

4 1 atbildēt

Man patīk manuālā kārba. Esmu braucis ar automātu- nepatika, jo šķita pārāk garlaicīgs. Bez tam, manuālo es varu pārslēgt pēc saviem ieskatiem, bet automāts to nedara. Viņš neļaus pavilkt ilgāk piemēram ar 4.uz apdzīšanu, jo slēgs uz piekto. Tāpat ziemā- nedod dievs, iesēsties kupenā. Bračkam ir automāts. reizes trīs ir palicis. (Divas sniegā, vienu dubļos) Divas no tām risināju es ar savu manuālo. emotion Bez tam, manuprāt, automāts ir gurdens. Par lēnu priekš manis (nerunāju par auto max ātrumu, bet par reaģēšanas laiku). A par defektiem... Kāda starpība- lūzt katra savu reizi. Tikai izmaksās automāts ir dārgāks. Tāpēc es izvēlos braukt ar manuālo- ir vairāk ko darīt pa ceļam. Un tas ir interesantāk. 

3 0 atbildēt
Tas mīts par degvielas ekonomiju ir radies, tādēļ, ka daudzi ar mehāniskajām ripo. Ieskrienas, tad ieslēdz neitrālo un ripo ( pirms krustojumiem, no kalna). Tāpēc domā ka baigi ekonomē, bet ar automātu tā nevar braukt. Nedomājot, ka automāts arī pārslēdz neitrālo, ja nomet gāzi. Vismaz manai tā ir. Ne uz reiz, bet nometot gāzi, nedaudz pagaidot var redzēt, ka apgriezieni nokrīt gandrīz līdz tukšgaitas.
2 0 atbildēt

Pareizi jau tiek domāts, kas ir labāks.

Par to roku uz kājas vēl ir fufelis - to roku var mierīgi zem beibes biksītēm nodarbināt. 

Savukārt par izturību - kā lietosi, tā dzīvosi, jo automāti tomēr mīl, ka tos mazliet tukšgaitā padarbina, jo skaidiņas filtrā var savākties, kas savukārt mazāk jās diskus, ja eļļa ir mazliet pakustējusies, vis tiek labāk eļļots, laicīgi eļļu mainīt (kaut gan daudzi ražotāji saka, ka nav jāmaina, bet ir jāmaina). 

Un vēl kas - šobrīd daudzām mazjaudas un priekšpiedziņas  mašīnām sāk parādīties variatori, kas ir bezpakāpju automāts. No tādiem labāk izsargāties, it sevišķi AUDI, jo ir paredzēti tīri uz bāņiem, citādi prognozēto darba mūžu 200000km neviens nesasniegs.

1 0 atbildēt

Mehāniskā kārba ikdienas mašīnai ir lieka greznība. Pats braucu ar automātu, jau otro pēc kartas. Gadā nobraucu +/-40000km, esmu laimīgs, ka nav jārausta kloķis. Par izmaksām runājot - kārbas restaurācija izmaksā aptuveni no 700-1000euro, jāveic +/- reiz pa 150'000 km. Faktiski, ja parēķina cik sajūga komplekti tiek nokauti, tādā periodā, tad starpība remonta izmaksās nav jūtama. Pieminēšu, ka mīts par to, ka mehāniskās kārbas nav nokaujamas, ir un paliks mīts emotion

1 0 atbildēt
Neteiktu, ka par šo tēmu var diskutēt. Manuālās kārbas pērk konsertīvi cilvēki, vai laucinieki. Jo automāti biežāk var iebuksēt. Viņi tiklīdz sāk buksēt, slodze kārbai samazinās, un automāts pārslēdz ātrumu uz lielāku. Bet pazeminātie ātrumi nevienmēr palīdz. Ar mehānisko var iešūpot vieglāk. Un viss. Visi plusi mehānikai beidzas. Lūzt biežāk????? Kas to teica? Davai uzrīkosim derības - iedot man savu mehāniku, es tev savu automātu. Lauzīsim kārbas. Tiklīdz vienam sslūzīs, otrs beigs lauzt. Bet nedrīkst kāpt ārā no mašīnas. ( sist, stumt utt). Es tev gan kārbu salauzīšu, gan sajūgu sadedzināšu, bet kā ir jābrauc, lai automātu salauzt, es nezinu. Automāti lūzt, ja nemaina eļļu, ja tos velk ( automātus drīkst vilkt tikai tad, ja strādā dzinējs. Tas ir mīts, ka drīkst vilkt lēni, vai mazus attālumus. Jo ar izslēgtu dzinēju kārbā nestrādā eļļas sūknis).
0 0 atbildēt
Diez vai sanāks. To mēģināja darīt mythbusters (ar mehānisko) bet ar automātu tas vēl neispējamāk, jo tas viss darbojas elektroniski. Automātu var salauzt trīs veidos - 1. Noliet eļļu ( un arī tas nav fakts, jo daudziem stāv sensori. Ja eļļas būs maz, auto neiedarbināsi) tad labāk eļļas vietā ieliet kaut ko citu, kautvai ūdeni. Vai ilgstoši nemainīt, bet tad ilgi jāgaida. 2. Auto vilkt virvē. Padzīt kārbu bez eļļas. Visreālākais. 3. Ziemā palaizt buksēšanu, lai riteņi ātri griežas, un tad gaidīt, lai sniegs noberžas un rodas saskarsme ar blīvu virsmu ( zemi). Citiem vārdiem sakot - lai strauja slodze. Bet ar mehāniku vieglāk. Piemēram - var kautvai no 1.-ā ātruma uzreiz uz piekto slēgt un otrādi ( automātā tas nav iespējams), Ieliec pirmā robā, izspied sajūgu un to turot spied gāzi max.... sajūgu nelaižot vaļā. Utt. Ir daudz dažādi varianti.
0 0 atbildēt
Vispār, vajadzēja autoram iepazīties internetā ar faktiem un tad rakstīt. Citādi daudz muļkību sarakstījis.
0 0 atbildēt

Nē, nu, protams būs patēriņš vienāds, bet ar manuālo bez zāģēšanas patēriņu var iegūt mazāku. Nav jau jāzāģē.

0 0 atbildēt