Jau vairākus gadus ir sanācis spēlēt dažādas lielākas/mazākas galda spēles. Te nu īss ieskats iekš tā, ko esmu redzējusi.
Kailu meite\\\\\\\\nu nebūs, tāpat arī lolbildīšu.
Jau vairākus gadus ir sanācis spēlēt dažādas lielākas/mazākas galda spēles. Te nu īss ieskats iekš tā, ko esmu redzējusi.
Kailu meite\\\\\\\\nu nebūs, tāpat arī lolbildīšu.
1.Sabotieri
Viss sākās ar sabotieriem. Man liekas pirms kādiem pieciem gadiem vienā nometnē iepazinos ar viņiem.
Spēlētāji 3-7, [Optimālais spēlētāju skaits: 5-6.]
Spēles inventārs: Spēles kāršu paciņa.
Sarežģītība: 2/7
Gameplay: ~30-40 min
Spēles gaita: Spēlē 2 komandas. Tas, kurā komandā esi, ir noslēpums. Labie un ļaunie rūķi. Labie mēģina aizrakties līdz zeltam, kas ir 7 kāršu attālumā no starta laukuma. Sliktie ir izdomājuši, ka labāk par zeltu ir jautrība, un čakarē, mēģinot neļaut aizrakties līdz zeltam. Spēle beidzās, kad beigušās ir kārtis vai tiek aizsniegts zelts.
Secinājumi: Jo spēle ir vienkāršāka, jo atšķirīgas variācijas noteikumiem katrā kompānijā. Un jo mazāka kastīte, jo vieglāk pakāst. :D
Lielākais pluss: Vari iebāzt kabatā
Lielākais mīnuss: House rules, kad spēlē citā kompānijā, mēdz izkarot par to, kuram taisnība.
2. Quoridor, Pylos, Gobblet.
Pēc sabotieriem, pie draugiem atklāju divatā spējamas prāta spēles.
Spēlētāji: 2
Spēles inventārs: Specifisks laukums, kauliņi.
Sarežģītība: 3/7-5/7 ( Atkarībā, kas ir tavs pretinieks)
Gameplay: 5-20 min, arī atkarīgs no pretinieka.
Spēles gaita: Pārsvarā, izmantojot loģisko domāšanu apiet pretinieka liktos mūrus, veikt kustību uz priekšu, novietot savu kauliņu virs pretinieka. Noteikumi ir elementāri, tas kam jāpievērš uzmanība, ir tāpat kā šahā, ir jādomā vismaz 2-3 gājienus uz priekšu.
Secinājumi: Spēlēt vari arī ar mērkaķi, kam vari iemācīt noteikumus. Es spēlēju ar savu 6 gadus veco brāli. Viņam sanāk pat labi.
Lielākais pluss: Nevajag daudz spēlētājus.
Lielākais mīnuss: Ātri apnīk.
3Jenga
Spēlētāji: 2-daudz [Optimālais skaits: 3-6]
Spēles inventārs: Tornis no klucīšiem. Klājā 3/4 spēles klucīši
Sarežģītība: 3/7
Gameplay: Līdz kāds sagāž. (5-60min, atkarīgs no spēlētājiem)
Spēles gaita: Izvilkt klucīti, nesagāžot torni, un nolikt to virspusē. „Nūbu variantā” pēc sevis sakārtot torni.
Secinājumi: Spēlēt dzerot: Slikti. Nespārdīt galdu un citi house rules tiek ieviesti ātri. Ā, un secinājām; jo nelīdzenāki klucīši ( kāds no viņiem diennakti peldējis tējā, cits vienkārši puslauzts) jo spēle ir saistošāka.
Lielākais pluss: Nav ļoti jādomā, vari spēlēt jebkur, kur ir līdzena virsma
Lielākais mīnuss: Līdzena virsma...
4Katana
Spēlētāji: 2-4[Optimālais skaits: 4]
Spēles inventārs: Laukums, papildinājumi.
Sarežģītība: 3/7
Gameplay: 30-40
Spēles gaita: ļoti izplatīta spēle. Vēl izplatītāki dažādi house rules. Veicot darbības kā; ceļu būve, nigera pārvietošana, tirgošanās, ieziepēšana, ceļot mājas un pilsētas, krāt uzvaras punktus. Punktus ietekmē pieejamie resursi un loģiski gājieni. Spēle beidzās sakrājot vidēji 10-14p.
Secinājumi: Nespēlēt mēnesi no vietas, katru vakaru kādas 3-4 reizes. Mēdz apnikt. Bet ļoti saistoša, vienkārša. Arī var spēlēt ar mērkaķi kas zina noteikumus.
Lielākais pluss: Ļoti saistoša visiem vecumiem, izmēriem, dzimumiem.
Lielākais mīnuss: Pamatā, ja nopērc paplašinājumus, plika spēle pēc tam vienkārši neliekas saistoša.
5 Risks
Spēlētāji: 2-6[Optimālais skaits: 4]
Spēles inventārs: Laukums, variācijas. Esmu spēlējusi parasto un LotR
Sarežģītība: 4/7
Gameplay: 100-120
Spēles gaita: Klasika. Lielo galda spēļu rindas aizsācēja. Tās ko esmu spēlējusi, parastajā, ar vienkāršu armiju iekarot kontinentus, izpildīt misijas. Cīņa notiek matemātiski statistiski. Ir armija, Ir vienības. Met 6-šķautņu kauliņus trāpa/netrāpa. Lotra versijā ir alternatīva misiju izpildei- apturēt gredzena gaitu. LotR faniem patiks. Spēles gaita kopumā: Iegūsti resursus > uztaisi armiju > Iekaro jaunu teritoriju/noturi savējo.
Secinājumi: Vienkārši noteikumi, interesanti, ja ir gudri spēlētāji, stulbi gājieni padara spēli neinteresantu.
Lielākais pluss: Salīdzinoši vienkāršā un ātrā no lielajām spēlēm
Lielākais mīnuss: Ātri apnīk.
5 Dust
Spēlētāji: 2-6[Optimālais skaits: 6]
Spēles inventārs: Laukums + Liels galds.
Sarežģītība: 5/7
Gameplay: ~4-5h
Spēles gaita: Sākam. Spēle pavisam noteikti aizņems daudz laika, tāpēc viss vakars ir aizņemts. Ir pasaules karte. Ir starta pozīcija. Gājienu secību nosaka izvēlētā Action kārts, kura norāda cik vari celt, cik pārvietoties, cik reižu karot. Tādā pašā secībā notiek arī darbība. Tāpat kā katanā, krāj uzvaras punktus. Armija sastāv no 5 veidu vienībām, mazās/lielās zemes/gaisa vienības un zemūdenes. Spēles gaita kopumā: Uztaisi armiju > Pārvieto armiju > Iekaro jaunu teritoriju. Sīkāk īsti neskaidrošu. Teikšu ka noteikumus var apgūt on-the-fly pirmajos 3 gājienos. Cīņa: tāpat kā lotr 6-šķautņu metamais kauliņš uz kura 1/3 iespēja uzmest trāpijumu. Mazajām vienībām 1 kauliņš, lielajām 2. To, kurš sāk sist, nosaka vienību papildu punkti.
Secinājumi: Fuck yeah spēle, kad pirmo reizi ieraugi. Meitenes nemēdz spēlēt , bet tas laikam lielajām teritoriju/kara spēlēm kopumā raksturīgs.
Lielākais pluss: Vari iet iznest pasauli un skatīties, kā krīt pretinieks. Ir trīs stratēģijas: Vari spiest uz veiksmi, stratēģiju vai diplomātiju ( iestāsti pārējiem, ka čupa ar tanciņiem Antarktīdā ir izpētes stacija un pēc tam visus paņem „no pakaļas”)
Lielākais mīnuss: Sāk palikt grūtāk noorganizēties, jo ir vajadzīgs viss vakars un 6 spēlētāji + reāli teritorija.
6 Axis&Allies
Spēlētāji: 2-5[Optimālais skaits: 2 vai 5]
Spēles inventārs: Laukums + Liels galds.
Sarežģītība: 6,5/7
Gameplay: ~3-5h
Spēles gaita: Reāli viena no sarežģītākajām spēlēm. Ir piecas armijas, divi spēki. Axis: Vācija + Japāna, Allies: Krievija, Lielbritānija, USA. Spēles gaita pamatā ir no dotās starta situācijas, kas ir 1942 gada pavasaris, izvirzīties un kopā ar savu karojošo pusi, iegūt 9 no 12 sarkanajām pilsētām. Sarežģītākais ir pati kauja. Armija sastāv no infantry+artilery, tankiem un 6 jūras vienībām un gaisa vienībām. Katrai armijas vienībai ir sava specifika, papildus īpašības, defa un uzbrukuma punkti. Cīņa notiek ar tiem pašiem metamajiem kauliņiem. Gājiena gaita: Uzcel armiju (noliec malā), izkaujies, pārvietojies, novieto armiju.
Secinājumi: Visumā vienkārši, bet cīņas specifika ir pievērts uzmanību visām karojošajām vienībām. Spēles laukums ir mazāks, kā vajadzētu, tāpēc Vācija parasti ir liela čupa. Mēs iespiedām vismaz x2 lielāku laukumu. Lielas improvizācijas iespējas nav, toties ja tavs veiksmes koeficients ir -200 ( kauliņos), tad šī ir spēle kur 80% nosaka taktika, 15% veiksme un 5% diplomātija
Lielākais pluss: Anatomiski precīzas kaujas vienības katrai armijai. Interesanti, kad iemācies noteikumus.
Lielākais mīnuss: Ir reāli ~3 lielās taktikas kā virzīt, ļoti daudz specifikas cīņās.
7Twilight Imperium
Spēlētāji: 2-6[Optimālais skaits: 6]
Spēles inventārs: Laukums + Liels galds+ vēl galds
Sarežģītība: 7/7
Gameplay: ~8-15h
Spēles gaita: Sarežģītākā spēle ko esmu spēlējusi. Noteikumi daudz. Bet! Šī spēle ir atrisinājusi lielāko no lielo teritoriju wargeimu trūkumiem: a) laiks ko pavadi starp gājieniem nav 1h kā axīs. Noteikumi, nu , nav vienkārši, ir jābūt vismaz vienam, kurš pārzina viņus. Spēles laukums tiek sajaukts katru reizi kā katanā. Izmantojot resursus cel armiju, izspēlē action kārtis, kas, vai nu čakarē dzīvi pretiniekam, vai dod bonusus tev. Uzvarēt var gan kaujoties ( ja ir paplašinājumi) gan ar diplomātiskiem gājieniem. Ir jākrāj uzvaras punkti, ko nevar atņemt. Spēles gaita: Izvēlies gājiena stratēģiju (specifiskā īpašība+secība), Action gājieni (stratēģiju secībā, kamēr visi ir izlaiduši, jeb pass), sadali punktus, atjauno amiju, izspēlē action kārtis..., tā līdz kāds no jums sasniedz uzvaru. Uzvara tiek iegūta izpildot uzdevumus ( objectives, publiskos un slepenos.) Armija : Kosmosa vienības sākot no fighteriem, līdz war suns ( aka side-boobs) 10-šķautņu metamais kauliņš. Tehnoloģijas, kas palīdz attīstīt armiju un ir norpērkamas. Katram sava rase, kurai savas specifiskās īpašības.
Secinājumi: Kopumā: ļoti sarežģīti noteikumi. Kad iemācies, viena no labākajām spēlēm, kādu spēlē. Brīdinājums: Var baigi ievilkt. Kad reiz spēlējām 3 pēc kārtas (24h) kāds no maniem draugiem to uzzinot pilnā nopietnībā izteicās, ka mēs esam psihi.
Lielākais pluss: Nav brīži , kad būtu atslābums un nāktu miegs.
Lielākais mīnuss: Jāzina noteikumi + lielu virsmu aizņem un var tiešām ieilgt ( zināmais rekords -15h) Ā, meitenes nespēlē. [es neskaitos.]
Bet redz, ka cilvēki arī tad varēja izdomāt ko darīt, pat ja bija akmens laikmets..
Awesome stuff!! Vēl interesanta spēle ir Attack, tāds ta ka krustojums starp risku un tiem axis&allies,!
Sabotieri, īpaši ar expansion ir kautkas vienreizējs. Būs šis un tas jānomēģina ludo spēļu vakarā šovakar, protams, ja būs atnests.
Paldies par infu, noderēs lielajā spēļu veikalā- vismaz k-kāds orentieris.. Citādi jau tur var dulls palikt mēģinot saprast....
Sabotieris 2 ir riktīgi forša. Patīk daudz labāk par pirmo daļu. :)
Saboteur 2 arī ir jāpiemin kopā ar Saboteur pirmo daļu, jo tas paplašīnājums ir must have.