Izcilā konstruktora lidaparāti.
Herberta Cukura lidmašīnas2
Cukurs C-6 Trīs Zvaigznes bija vieglā tāllidojuma lidmašīna ar kuru tika veikts pārlidojums no Rīgas līdz Tokijai un atpakaļ. To bija uzbūvējis Latvijas aviācijas entuziasts Herberts Cukurs 1935.g. aprīlī. Pēc saviem lidojuma radītajiem līdzinājās ar rietumu tā laika iznīcinātajiem.
Būves izmaksas sasniedza 24’000 latu, daļu līdzekļu sniedz Kara ministrs Jānis Balodis — nauda tika izlietota apšuves izgatavošanai, Horda laku rūpnīca veica lidmašīnas nokrāsošanu, VEFs deva radiostaciju, 3-diapazonu, telegrāfa režīmā sazinājās - 600 km attālumā, telefona režīmā -150 km, un elektroaprīkojumu.
Starp pilotu un motoru tika uzstādīta ugunsdroša alumīnija-asbesta siena. Pirmo reizi Latvijas aviobūvē tika pielietots aviohorizonts, visi pamatmērinstrumenti tika dublēti
Tika uzstādītas bākugunis un 450- vatu prožektors nakts lidojumiem.
Ar šo lidmašīnu Herberts Cukurs no 1936 līdz 1937.g. veica lidojumu no Rīgas līdz Tokijai un atpakaļ, nobijis gaisā kopsummā 277 stundas un nolidojis 40’045 km.
Viņš pārlidoja pāri 22 valstīm Eiropā un Āzijā, izņemot PSRS.
Uz Cukurs C-6 Trīs Zvaigznes bāzes izgatoavota Cukurs C-6bis.
Modelis: C-6
Sparna izmers, metros: 11.00
Garums, metros: 8.0
Augstums, metros: 2.30
Sparna laukums, m2: 12.80
Masa, kg
tuksa lidaparata: 525
maksimala pacelsanas masa: 1150
Dzineja tips: 1x De Havilland Gipsy Major
Dzineja jauda, z.s.: 130
Maksimalais atrums, km/h: 300
Kreiseratrums, km/h
Nolidosanas attalums: 820 km
Pacelsanas atrums, m/min: 188
Maksimalais lidojuma augstums: 4500
Ekipaza, cilv.: 1
Cukurs C-6bis bija 1940. gadā būvēts pikējošais bumbvedējs. Lidmašīnas konstruktors ir Herberts Cukurs. Šis bumbvedējs bija vienīgais pilnīgi no metāla izgatavotais šādas klases lidaparāts Latvijā. Konstruēts uz Cukurs C-6 Trīs Zvaigznes bāzes. Lidmašīna tika aprīkota ar jaunu, jaudīgāku dzinēju. Izmēģinājuma lidojumus veica 2. iznīcinātājeskadriļas kapteinis I.Balodis, virsleitnants A.Graudiņš un A.Grants.
Lidmašīna izgatavota pēc Latvijas kara ministrijas pasūtījuma. Latvijas gaisa spēki īsi pirms okupācijas pieņēma to bruņojumā un pasūtīja Cukuram vēl 12 šādas lidmašīnas. Lidojumi tika izbeigti 7. jūnijā, 10 dienas pirms Latviju okupēja PSRS.
Ienākot padomju karaspēkam, par Cukura lidmašīnām un aviokonstruktora talantu ieinteresējas krievi. Aviokonstruktoru izsauca uz Jakovļeva konstruktoru biroju Maskavā, bet Cukurs izvairās no sadarbības, atgriežas Bukaišu muižā, ko viņš jau pārdēvējis par Lidoņiem, un pievēršas lauksaimniecībai. Būdams PSRS interešu objekts, Cukurs netika pakļauts represijām un saglabāja dažas privilēģijas, ieskaitot personisko auto.
Modelis: C-6bis
Garums: 8,5 metri
Augstums: 2.4 metri
Spārna izmērs: 11 metri
Spārna laukums: 12.8 kvadrātmetri
Pašmasa: 680 kilogrami
Dzinēja tips: 1x PD Hispano Suiza 6
Dzinēja jauda: 280 Zs
Maksimālais ātrums: 440 km/h
Nolidošanas attālums: 680 kilometri
Maksimālais lidojuma augstums: 5800 metri
Ekipāža: 2 cilvēki