local-stats-pixel fb-conv-api

Gaisa rulete2

36 0

1972. gada 26. janvārī uz Dienvidslāvijas aviolīniju JAT lidmašīnas DC-9 borta sprāga bumba, kuru tur bija ielikuši horvātu separātisti. Lidmašinas atlūzas zemē nokrita no vairāk kā 10 tūkstošu metru liela augstuma. Aviokompānijas vadība nešaubījās: neviens no pasažieriem un ekipāžas locekļiem nav izglābies. Taču tā nebija. 22 gadus vecā stjuarte Vesna Vulloviča izdzīvoja!

REKORDISTE PRET SAVU GRIBU

Tiesa, no viņas uzzināt šausminošā notikuma detaļas ne izmeklētājiem, ne ārstiem neizdevās: meitenei bija amnēzija. Viņa neatceras ne pašu sprādzienu, ne to, kas noticis stundu pirms tā.

Pēc sprādziena Vesna, kura laimīgas sagadīšanās dēļ atradās lidmašīnas astes galā, zaudēja samaņu. Sprādzienā aste nolūza un krita zemē ar ātrumu 290 km/h. Pēc tam slīpi saskārās ar zemi un slīdēja pa tās virsmu, pilnībā neizjūkot.

Meitene guva ārkārtīgi smagas traumas. Piecus mēnešus viņa atradās slimnīcā, viņai tika veiktas vairākas operācijas, taču ar laiku viņas organisms pilnībā atjaunojās.

Šodien viņas vārds ierakstīts Ginesa rekordu grāmatā, jo viņa ir vienīgais cilvēks pasaulē, kurš izdzīvojis kritienā no tāda augstuma.

"LAIMES KREKLIŅĀ" DZIMUŠAIS

Bet šis gadījums notika 1968. gadā virs Čunas upes, netālu no Mončegorskas.

Mediķiem lidmašīnas katastrofas vietā nebija ko darīt - bojā gājuši bija visi... Visi, izņemot kādu kareivi. Puisis bija iegājis toaletē, bet, kad atvēra durvis, lai izietu no tās, apkārt notika kas neiedomājams. Lidmašīna bija pārlūzusi uz pusēm un krita. Kareivis šausmās pieplaka pie grīdas, un tikai pēdējā brīdī, kad lidmašīnas atlūzai bija jānokrīt zemē, viņu no toaletes kabīnes izrāva spēcīga vēja pūsma. Kareivis, kurš acīmredzami bija piedzimis "laimes krekliņā", līgani piezemējās siena gubā...

GLĀBĒJADATA

Stjuarte Gaļina Ušakova bija vienīgā izdzīvojusī pēc lidmašīnas sprādziena virs Irkutskas 1976. gada 9. februārī. Kad lidmašīna sāka ieskrieties, lai paceltos gaisā, gaļina Gaļina pasažieriem pasniedza ledenes un pēkšņi pamanīja, ka iztrūkusi viņas blūzes podziņa. Viņa izgāja no salona un iekārtojās dienesta telpas stūrītī, lai to piešūtu. Nejauši adata izkrita no rokām, un meitene pietupās, lai to atrastu. Šajā brīdī lidmašīna, tikko pacēlusies gaisā, savērās, ar spārnu aizskāra zemi un nokrita.

Stjuarti zem lidmašīnas atlūzām atrada dažas stundas pēc avārijas, kad jau bija izlikti bojā gājušo saraksti (tajā skaitā Ušakovas uzvārds).

TRĪS DIENAS TAIGĀ

1981. gada 24. augustā pasažieru lidmašīna AN-24, kas lidoja 5200 metru augstumā, tuvojoties Blahoveščenskas lidostai, sadūrās ar bombardētāju TU-16, kas neilgi pirms tam bija pacēlies gaisā no militārās lidostas Zavitinskā. Katastrofas rezultātā lidmašīnas tika pilnībā sagrautas, bojā gāja abu ekipāžu locekļi (11 cilvēku) un 25 pasažieri, kuru vidū bija arī mazs bērns. Taču arī šajā katastrofā bija kāds izdzīvojušais - 20 gadus vecā larisa Savicka...

... Medicīnas students Vladimirs Savickis un Blagovoščenskas Pedagoģiskā instit\uta studente Larisa Andrejeva tikko bija apprecējušies un atgriezās no kāzu ceļojuma. Izlidošanas dienā viņus burtiski vajāja nelaimes: haoss ar biļetēm, reisa aizkavēšanās laika apstākļu dēļ... Salonā stjuarte jaunlaulātos lūdza doties uz lidmašīnas priekšgalu, taču sestā maņa Larisai un viņas vīram lika palikt lidmašīnas astes galā. meitene apsēdās pie iluminātora un uzreiz aizmiga. Pamodās no spēcīgā trieciena un uzreiz saprata: noticis briesmīgākais! Vladimirs asiņoja un nekustējās. Visapkārt kliedzieni. Lidmašīna strauji krita, un Larisa pāri mirušajam vīram tika izsviesta no krēsla ejā. Brīnumainā kārtā atmiņā uzausa ainas no filmas "Brīnumi vēl notiek", kuru viņa nesen bija skatījusies. Filmā meitene izglābās, jo katastrofas brīdī netika izsviesta no krēsla, tajā viņa galvu reibinošā ātrumā nokrita džungļos. Larisa spēja ierāpties atpakaļ savā sēdvietā pie iluminatora un ar grūtībām apsēsties tajā.

Par laimi lidmašīna neaizdegās, tās atlūzas nokrita taigā vairāku kilometru rādiusā. Meiteni izglāba tas, ka AN-24 astes gals iekrita bērzu mīkstajā lapotnē. Larisa atguvās piecas stundas pēc katastrofas - viņas vīra kāzās dāvinātais rokas pulkstenis turpināja darnoties...

Jaunā sieviete taigā pavadīja trīs dienas. Dievs vien zina, kā viņa tur izdzīvoja lietavās un +8 grādu temperatūrā, turklāt viņa bija guvusi smagas traumas - smadzeņu satricinājumu un mugurkaula lūzumu piecās vietās. Viņu atrada kareivji, kuri pārmeklēja mežu.

Ne pienācīgas apdrošināšanas, ne pensijas, ne kvalificētu medicīnisko palīdzību no viņpasaules atgriezusies Larisa tā arī nesaņēma. Toties attiecīgās institūcijas neaizmirsa likt viņai parakstīties par katastrofas fakta neizpaušanu.

LAIMĪGA SAGADĪŠANĀS

2009. gada jūnijā jemenas aviolīniju lidmašīna Airbus A-310-300 iegāzās Indijas okeānā pie Komoras salām. Katastrofā izdzīvoja viens cilvēks - divpadsmitgadīgā komoras arhipelāga iedzīvotāja Baija Bakari.

komisija, kas izmeklēja katastrofu, nonāca pie secinājuma, ka lidmašīna veikusi avārijas nolaišanos uz ūdens. Pēc tam tā izjukusi ( vai arī sākusi izjukt gaisā). Meiteni izglāba laimīga sagadīšanās: viņs sēdēja krēslā (saksaņa ar stjuartes pavēli paspējusi uzvilkt glābšanas vesti) līdzās lūzuma vietai, un viņa vienkārši tika izsviesta okeānā.

Ar atslēgas kaula lūzumu un daudzām brūcēm Baija 12 stundu pavadīja okeānā, turoties pie lidmašīnas atlūzas. Viņu no ūdens izcēla glābēji. Pārējie 153 pasažieri, tostarp arī meitenītes māte, gāja bojā.

IZDZĪVOŠANAS ATSLĒGA

Visbiežāk cilvēki izdzīvo, ja lidmašīnas katastrofa notiek pacelšanās vai nolaišanās laikā. Tādos gadījumos darbojošies spēki nav tik graujoši kā, piemēram, divu lidmašīnu sadursmes, pilnas degvielas bākas vai kritiena no liela augstuma gadījumā.

Grinvičas Universitātes (Lielbritānijā) profesors Eds Galea izanalizēja vairāk kā divus tūkstošus aviācijas katastrofu visā pasaulē un ir pārliecināts, ka izglābšanās atslēga slēpjas dažos faktoros, no kuriem galvenais ir cilvēka stipra nervu sistēma, kas neļauj krist panikā. Vislielākās iespejas izdzīvot lidmašīnas katastrofā ir pasažieriem, kuri sēž tuvāk lidmašīnas astei vai līdzās ejai. Jo lielāka lidmašīna, jo drošāk tajā atrasties.

Precīza stjuartu norādījumu ievērošana palīdzēs ekstremālos gadījumos. Avārijas nosēšanās gadījumā aizmirstiet par savu bagāžu un centieties pēc iespējas ātrāk atstāt lidmašīnu: dzīvība ir dārgāka par mantām.

Un vēl. Pirms lidojuma nedomājiet sliktas domas. Ticiet, ka viss būs kārtībā, un atcerieties, ka domas spēj materializēties!

36 0 2 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 2

0/2000

emotion Liels paldies! Mani vienmēr ir interesējušas lidmašīnu avārijas! 

4 0 atbildēt