Kāds britu zinātnieks veicot pētījumu atklājis, ka autobraucēji “atslēdzas” jau braukšanas 11. minūtē, tas nozīmē, ka cilvēks, kurš vada auto ilgāk par 11 minūtēm - vada to autopilotā. Par autopilota ieslēgšanās galvenajiem iemesliem tiek uzskatīta miegainība un domas par darbu. Daži no aptaujātajiem pat atzina, ka braucot autopilotā dažreiz viņi vēlamā galamērķa vietā, nonākuši savā darba vietā.
Autovadītāji zaudē koncentrēšanos jau 11. braukšanas minūtēA3
Aptaujā kopā piedalījās 1003 autovadītājs, no kuriem 25% atzina, ka viņiem braucot pie stūres ātri kļūst garlaicīgi un 22% no aptaujātajiem atbildēja, ka regulāri brauc autopilotā. 34% aptaujāto autovadītāju secināja, ka viņi ierodoties galamērķī nemaz neatceras pašu braukšanas procesu. Lai nezaudētu modrību uz ceļa 32% aptaujāto braukšanas laikā pārslēdz radio stacijas vai ik pa brīdim ielūkojas savā mobilajā telefonā. 16% no aptaujātajiem vīriešu vidū atzina, ka brīdī, kad ar viņiem sāk runāt blakussēdētājs, šoferi “atslēdzas” no braukšanas un vada transportlīdzekli autopilotā, kamēr tikai 10% sieviešu ļaujas pļāpāšanas kārei pie stūres.
Pētījums atklāja, ka vissliktākie autobraucēji - šoferi, kas visbiežāk brauc autopilotā, atrodas Anglijas ziemeļaustrumos, savukārt autovadītāji ar visaugstāko koncentrācijas līmeni dzīvo East Midlands. Aptauja arī parādīja, ka transportlīdzekļu vadītāji, braucot autopilotā, degvielā iztērē aptuveni 47, 25 mārciņas gadā par papildus nobrauktajiem kilometriem.
“Tehnoloģiskie sasniegumi ir mainījuši veidu kā mēs stimulējam savas smadzenes. Mums visiem patīk spēlēties ar dažādām ierīcēm, tomēr tas var kļūt bīstami mirklī, kad atrodamies pie stūres un to arī parāda šis pētījums, “ stāsta automašīnu apdrošināšanas uzņēmuma darbinieks Maiks Pikards. “Pat veicot nelielus attālumus, katram autovadītājam ir jābūt maksimāli koncentrētam braucot pie stūres. Šoferis nedrīkst ļauties tehnoloģiju kārdinājumiem.”