Cilvēka iztēlei ir neierobežota, tāpat kā vēlmei uzlabot apkārtējo pasauli, par laimi, mums tam ir visas iespējas. Izgudrojumi var būt rezultāts vēlmei atvieglot dzīvi vai neapturamai gribai radīt. Dažreiz iedvesmoti izgudrotāji tik ļoti aizraujas ar savām idejām, ka aizmirst par praktiskumu un lietderību.
11 dīvaini pagātnes izgudrojumi, kas nav izturējuši laika pārbaudi8
Taču dažus patiešām izcilus projektus neļāva realizēt citi ārēji apstākļi.
EKIP
EKIP ir saīsinājums no vārdiem "ekoloģija" un "progress", kas pilnībā izskaidro autora ideju. Un to izstrādāja lidmašīnas dizainers L.N. Ščukins 80. gadu sākumā. Lidmašīnai nebija šasijas, kustība virs zemes vai ūdens tika veikta, izmantojot gaisa spilvenu. Projektu nevarēja īstenot budžeta līdzekļu trūkuma dēļ.
Monowheel.
Pirmie introcikli tika uzbūvēti 19. gadsimta beigās. Fotoattēlā redzat vienu no Džuzepes Goventosa 1931. gadā prezentētajiem modeļiem.
“Lidojošais tanks”, kuram atveras spārni (A 40)
1941. gadā Sarkanās armijas komandieri uzdeva Aviācijas rūpniecības tautas komisariāta planieru pārvaldes galvenajam inženierim Oļegam Antonovam sarežģītu uzdevumu – panākt, lai bruņu tehnika lido. Bija iecerēts izveidot bruņumašīnu, kura pārvietotos pa gaisu. Ar šādu tehniku varētu apgādāt partizānus un stiprināt pretošanos okupētajās teritorijās.
Antonovs izdomāja vieglajam tankam T-60 piemontēt vieglos koka spārnus no lidmašīnas, kas zināma kā “kukurzņiks”. Tika plānots, ka lidojošo tanku nogādās mērķī pa gaisu, bet tālāk tas planētu līdz vajadzīgajai nosēšanās vietai. Pēc piezemēšanās spārni tiktu nomesti, un tanks būtu gatavs kaujai.
Vienīgais tanka A-40 lidojums bija neveiksmīgs. Bumvedējs TB-3 nespēja nodrošināt stabilu lidojumu pat tankam, kuram bija noņemts tornis, instrumentālā kaste un nolieta degviela.
Ventilators-putekļsūcējs-laterna.
Atjautīgs un noderīgs izgudrojums, kurš izrādījās, ka nespēj perfekti veikt visas savas funkcijas.
Lidojoša automašīna GAZ-16
60. gados Gorkijas automobiļu rūpnīcas darba grupa izstrādāja eksperimentālas automašīnas. Neskatoties uz to, ka "sapnis par visiem zēniem" kļuva par realitāti, nebija skaidra priekšstata par lidmašīnu izmantošanu uz zemes, un ražošana tika slēgta.
Vilciens uz magnētiskajiem slinveniem (TA-05)
Vilcienu vadīja elektromagnētiskais lauks. Bija paredzēts, ka izgudrojums palīdzēs pārvadāt pasažierus lielajās pilsētās. Īpaši ieviešanai masveida ražošanā tika plānots izveidot magnētisko sliežu ceļu, kas savienos divas pilsētas - Erevānu un Abovjanu. Taču plāni tika iznīcināti, kad Armēnijā notika zemestrīce.
SVL (ātrgaitas vagons - laboratorija)
Vilcienam bija jāpārvietojas ar divu reaktīvo dzinēju palīdzību, tā testi palīdzēja ātrvilcienu attīstībā.
Vilciens ar Propelleri (Dzenskrūvi)
Schienenzeppelin jeb Rail Zeppelin izgudroja Francs Krukenbergs 1929. gadā. Vilciena nelielais svars tiem laikiem veicināja liela ātruma attīstību. Bet, neskatoties uz visas idejas drosmi, šādam izgudrojumam bija daudz trūkumu.
Lidojošā platforma.
Lidojoša platforma no Hiller Aircraft, kas pirmo reizi veica lidojumu 1955. gada 9. februārī.