local-stats-pixel fb-conv-api

Vilciens - Rūjiena Ipiķi14

219 0

Rujenes stacija ierīkota līdz ar Valkas-Pērnavas 750 mm dzelzceļa izbūvi (nodots ekspluatācijā 1897. gada 1.augustā). 1937. gadā stacijā ievilkta Rīgas-Rūjienas platsliežu dzelzceļa līnija un stacija pārdēvēta par Rūjienu. 1938. gadā stacijā turpinājās labiekārtošanas darbi, kas saistīti ar platsliežu ceļu izbūvi. 1944. gadā sākotnējā stacijas ēka nodegusi, un pēc kara dienesta telpas ierīkotas nelielā pagaidu namiņā. 1976. gadā, atjaunojot Rīgas-Rūjienas platsliežu dzelzceļu, Rūjienas stacija ierīkota ārpus pilsētas vietā, kur Rūjienas-Ipiķu sākotnējai zemes klātnei pieslēdzas jaunizbūvētais dzelzceļa posms no Virķēnu pieturas punkta. Par stacijas dienesta un uzgaidāmajām telpām līdz pat kustības slēgšanai 1996.gadā kalpoja divi norakstīti dīzeļvilciena vagoni. Dzelzceļa slēgšanas iemsls - tehniskā stāvokļa un saimnieciskās dzīves apsīkums. Dzlesceļu slēdza pa posmiem - Rūjiena Ipiķi, Rūjiena Aloja. Posmu Rūjiena Aloja pēdējais vilciens atstāja 21. septembrī plkst. 5.41. Nepastāvīgie apstākļi veicināja līnijas tālāku slēgšanu. 1997. gada 26. februārī dzelzceļa posmā Limbaži Aloja pie Katvariem notika uzbēruma nobrukums, sākotnēji gan uz laiku, bet faktiski tas kļuva par ieganstu, lai līniju pārtrauktu pilnībā. Posmā Limbaži Skulte pašazieru satiksmi pārtrauca 1999. gada 20. jūlijā. 2003. gadā notika organizēta Skultes Ipiķu posma metālu daļu izsole, metāla daļas tika nodotas metālūžņos. Savukārt Limbažu stacijas inventārs tika nododts Latvijas vēstures dzelzceļa muzejam.

219 0 14 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 14

0/2000

Rūjienā ir mani lauki, būtu forši iesēsties vilcienā un aizlaizt uz turieni nevis kkādā smirdīgā autobusā...

21 2 atbildēt

Paldies gādīgai valdībai, par lielisko dzelzceļu.

18 0 atbildēt

vilciens noteikti ir labāks nekā autobuss

15 0 atbildēt
Vilcieni vispār Latvijā izmirst... :(
13 0 atbildēt

Jā Virķēnu stacija ar jau noteikti ir ieaugusi mežā,nav būts tur gadus 20 vismaz...

11 0 atbildēt

Līdz skolas pabeigšanai laikam vienīgās darba iespejas bus Krievija Rūjiena-slēgts Ventspils-slēgts  Ērgļi-slēgts kas būs nākamais???

9 0 atbildēt

interesants raksts, Tu vienigais aizmirsi Mazsalacas staciju, kas bija pa celam uz Rujienu. Ar so celu man saistas daudzas patikamas bernibas atminas. Zhel, ka tas viss tagad ir zudis.

8 0 atbildēt

te ir teiciens vietā emotion  nabadzība rada revulūciju. revulūcija nabadzību. Visā pasaulē vilcieni tiek attīstīti un izprasti, bet mēs. Drīz viss būs jāceļ no jauna emotion

6 0 atbildēt

Mans vecais stāstīja, kā 80-ajos gados esot braucis no Skultes uz skolu Rūjienā.  Pārsvarā jau uz skolu neaizbrauca, bet gan uz Igauniju, uz Pērnavu, ar čomiem esot klīduši riņķī, pa veikaliem blandījušies, dzēruši igauņu alus un atpūtušies, kamēs citi pirmdienas dienā sēž skolā.  Un tad vakarā braukuši atpakaļ uz skolu. Esot bijušās arī reizes, kad nokavē, un tad jānakšņo tur pat  Vienreiz esot tikuši iekšā aizslēgtāvagonā un tur gulējuši pa nakti, līdz esot sanācis bēgt no apsarga, bet ko mēs varam mūsidenās darīt, kratīties kaut kur ar autobusu? 

5 0 atbildēt

4 bildē  stāv vagons DR1A-1981, kurš nodega 1995 gadā līnijā Rūjiena-Ipiķi. Viņu aizvilka līdz Rūjienas stacijai un tur arī sazāģēja.

3 0 atbildēt

mums sobrit butu vismaz tik jaatjauno pusmu skulte-rujiena un butu Igaunija ar laba komforta vilceienu sastavu,brauktu uz pernavu spa salonem un juru,apmekletu Limbazos vertigakas vietas,alojas skaistumu un rujienas vesturi,zel ka mums latvija vara pieder tautaj bet tautas vieta lemj valdibas,loti zel

3 0 atbildēt

Jaaaa paldes jasak Slesera toreizejai ministrijai satiksmes kura nolikvideja un sledza visus turizma vertus posmus,slava dizenam Sleseram un vinju miljonem,slava ubagai tautaj

2 0 atbildēt