Lielie zaudējumi, ko Pirmā pasaules kara laikā izraisīja pozīciju cīņas frontes ierakumos, lika meklēt jaunus karošanas paņēmienus. Briti izdomāja pie pretinieka sūtīt ar bruņu plāksnēm klātu mašīnu. Tas bija "Mark I" - vienlīdz bīstams gan ienaidniekam, gan tā apkalpei.
Pirmais kaujas tanks - Mark I9
Liverpūles ostā 1915. gada augustā pienāca kuģis ar neparastu kravu. Tas no kādas Čikāgas (ASV) traktoru rūpnīcas atveda vairākus kāpurķēžu komplektus. Lai gan kāpurķēdes bija konstruētas lauksaimniecības vajadzībām, Britu admiralitāte šīm tērauda lentēm ar šarnīriem bija paredzējusi pavisam citu pielietojumu. Kravu uzreiz nogādāja tālāk uz Linkolnu Lielbritānijas vidienē.
Konstruktori savus darba augļus demonstrēja 1916. gada 2. Janvārī Hetfīldhausas pils tuvumā, kas atrodas uz ziemeļiem no Londonas. Starp skatītājiem bija bruņojuma ministrs Deivids-Džordžs un Valsts kara sekretārs lords Kičeners. Tritona un Vilsona „Māte” rēkdama rāpoja pāri bumbu bedrēm un ierakumiem. Dīvainā mašīna izturēja visus pārbaudījumus, taču daudzi armijas virsnieki tik un tā skeptiski raudzījās uz šādu tehnikas brīnumu. Kāds pulkvedis nosauca tanku par „Gliemezi”, bet lords Kičeners to nicīgi nodēvēja par „smuku mehānisko rotaļlietu”.
Toties kāpurķēžu bija diezgan. Līdz Pirmajam pasaules karam ASV uzskatīja par kāpurķēžu dzimteni, taču tagad atklājās, ka smagajam „Mark I” tās ir pārāk šauras. Glāzgovā briti sāka ražot paši savas kāpurķēdes, un kuģiem ar šo kravu vairs nevajadzēja lavīties garām vācu zemūdenēm Atlantijas okeānā.