Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
1
35
« 1  2  3  4  5 »

Mazliet vēstures datu...

Dzelzceļa līnija Liepāja—Ventspils ir 125 km gara, tā savienoja Liepāju un Ventspili. Līnija slēgta mazā pasažieru skaita un lielo izmaksu dēļ, formāli — sliežu ceļu slikta stāvokļa dēļ. Līdz 1991. gadam pa dzelzceļa līniju pārvadāja karavīrus un bruņutehniku PSRS armijas vajadzībām, bet pēc 1991. gada, kad padomju armija aizgāja no Latvijas, līnijai perspektīvu nebija. Līdz 1996. gadam līnijā kursēja dīzeļlokomotīve ar 2 pasažieru vagoniem.

1944. gada decembrī pa jauno līniju, kas posmā Liepāja—Alsunga no 750 mm tika pārbūvēta uz normālplatumu (1435 mm), atstājot normālplatuma sliežu vidū arī vecās šaurās sliedes, sāka kursēt pirmie vilcieni. Sākumā tās bija tvaika lokomotīves ( pēc neofic. Info dzelzceļa muzejā esošā lokomotīve ir no šīs līnijas), vēlāk, 1984. gadā tā tika nomainīta ar manevru-dīzeļlokomotīvi TGM3(atrodas muzejā), bet pēc tās izslēgšanas no LDZ inventāra tika izmantota M62 pasažieru pārvadāšanai. Laika gaitā pasažieru vilciens tika pārdēvēts par kravas- pasažieru, aiz pasažieru vagoniem tika kabināti kravas vagoni, reizēm pat tanki...

Tā kā jaunajai līnijai bija pietiekami liela stratēģiska nozīme, jo tā pēc kara atradās PSRS pierobežas īpaša režīma zonā, to saglabāja, pārkabojot uz 1524 mm platumu. To sāka izmantot arī pasažieru satiksmei.

1990. gadu sākumā līnijā bija 4 stacijas, kurās varēja izmainīties vilcieni — Vērgale, Rīva, Alsunga un Zūras. Pirms līnijas slēgšanas bija tikai divas — Rīva un Alsunga. Interesanti, ka līdz pat līnijas pilnīgai nojaukšanai, divas sliedes bija saglabājušās vienīgi Rīvas stacijā. No visām 19 pieturvietām, 17 atradās slēgtajā zonā. Netālu no Rīvas stacijas atradās grants karjers.

Mūsdienās no bijušās līnijas tiek izmantots tikai tilts pār Ventu un Ventas kreisā krasta pievedceļi Ventspils stacijai. Pārējā līnija nojaukta 2009. gada beigās.

Pasažieru vilciens līnijā kursēja līdz pat 1996. gada 4. jūlijam. 1996.gada 26. jūnijā A. Zorgevics izdeva rīkojumu, līnijā nodarbinātajiem, ka jāpaziņo pasažieriem par to, ka sakarā ar sliežu ceļu remontu tiek uz laiku līdz turpmākajam pārtraukta vilcienu kustība. Un tā pēdējais vilciens Nr. 951 no Liepājas izbrauca 03.07.1996., bet no Ventspils Nr. 952 04.07.1996.

Stacijas un pieturas punkti Liepāja (Liepāja) — uzbūvēta 1871. gadā Liepājas - Kaišadores līnijai; Tosmāre — izveidota līdz ar dzelzceļa izbūvi, pēc kara pieturas punkts likvidēts; Kapsēde (Medzes pag., Grobiņas novads) — pieturas punkts; Māteri (Medzes pag., Grobiņas novads) — pieturas punkts; Medze (Medzes pag., Grobiņas novads)— pieturas punkts (vilcieni pieturēja līdz pat līnijas slēgšanai) Ploce (Vērgales pag., Pāvilostas novads); Vērgale (Vērgales pag., Pāvilostas novads); Mežaine (Sakas pag., Pāvilostas novads) — pieturas punkts; Kārpa — pēc kara pieturas punkts nav izmantots; Saka (Sakas pag., Pāvilostas novads); Kursa (Pāvilosta); Upenieki (Sakas pag., Pāvilostas novads) — pieturas punkts; Rīva (Sakas pag., Pāvilostas novads); Stirna (Alsungas novads) — pieturas punkts. Alsunga-Dienvidu (Alsungas novads); Anuži (Alsungas novads) — pieturas punkts; Užava (Ēdoles pagasts, Kuldīgas novads); Bērziņi (Ziru pagasts, Ventspils novads) — pieturas punkts; Zūras (Vārves pagasts, Ventspils novads); Vārve — pēc nepārbaudītiem datiem[5], atradusies starp Zūrām un Meisteriem līdz 70. gadiem; Meisteri (Vārves pagasts, Ventspils novads) — 1979. gada sarakstā stacija saukta par Mesteriem; Ventspils-Dienvidi (Ventspils); Ventspils (Ventspils).

Liepājas stacija... Autors: sendhils1974 Dzelzceļš Liepāja - Ventspils 1. daļa.
1.

Liepājas stacija 30.gadi.

Toreiz maiņā bija 2 konduktori , 2 pavadoņi un 1 konduktors bagāžas vagonā . Sastāvā kopā bija 5 vagoni : 1 pasta , 1 bagāžas un 3 pasažieru vagoni . Vienmēr bija ļoti daudz braucēju - Cilvēki stāvēja pat kājās , pat tamburos . 

Pavadonēm bija jākurina vagoni . Mamma ņēma skaliņus no mājām iekuram . Galvenokārt kurināja ar oglēm (ogles bija slapjas - grūti iekurināt). Pavadonēm visās pieturās bija jārāda karodziņš .Galastacijās bija jāslauka vagoni , jāmazgā logi un daudzi citi darbiņi , lai var nodot maiņu kārtībā . 

Tilts pār kanālu Tosmāre 2006 Autors: sendhils1974 Dzelzceļš Liepāja - Ventspils 1. daļa.
2.

Tilts pār kanālu. Tosmāre. 2006.

 Autors: sendhils1974 Dzelzceļš Liepāja - Ventspils 1. daļa.
3.  
Kapsēdes dižakmens 2013 Autors: sendhils1974 Dzelzceļš Liepāja - Ventspils 1. daļa.
4.

Kapsēdes dižakmens 2013.

Skats no Kapsēdes stacijas... Autors: sendhils1974 Dzelzceļš Liepāja - Ventspils 1. daļa.
5.

Skats no Kapsēdes stacijas Liepājas virzienā.

Kapsēdes dižakmens 1992 gadā... Autors: sendhils1974 Dzelzceļš Liepāja - Ventspils 1. daļa.
6.

Kapsēdes dižakmens 1992. gadā. Foto M. Bolšteins.

Bija stacija ar diviem... Autors: sendhils1974 Dzelzceļš Liepāja - Ventspils 1. daļa.
7.

Bija stacija ar diviem sliežu ceļiem un divām platformām.

2004 Autors: sendhils1974 Dzelzceļš Liepāja - Ventspils 1. daļa.
8.

2004.

2001 Autors: sendhils1974 Dzelzceļš Liepāja - Ventspils 1. daļa.
9.

2001.

Īsi pirms demontāžas Autors: sendhils1974 Dzelzceļš Liepāja - Ventspils 1. daļa.
10.

Īsi pirms demontāžas...

Izmantotie avoti:
http://dažādi
« 1  2  3  4  5 »
1
35

Lasi vēl labākos rakstus:

komentāri [3]

Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
Kafka avatars
Medaļa Sponsora favorītsMedaļa Admins iesakaMedaļa Redaktors iesaka
  Kafka 02.07.13 23:33
 
1
0

Paldies par nostaļģiju...pats nāku no Alsungas un bērnībā bieži tika mērots ceļš uz liepāju pie omas...super atmiņas!

Fosilija
Spoku fosilijas ikonaFosilija 03.07.13 14:06
 
1
0

Uh, kas par rakstu, paldies

nikloss avatars
Medaļa FledermausisMedaļa ZebraMedaļa Tīģeris
  nikloss 10.07.13 21:05
 
0
0

Raksts ir diezgan labs, padaudz informācijas. Izkatās ka tu pats arī esi  daudz bildējis stacijas un visas pārējās vietas. Es arī biju izveidojis rakstu par šo līniju, bildes un iformācija internetā bija maz, tāpēc man tas raksts tāds pliekans sanāca