local-stats-pixel fb-conv-api

Dārgākās kļūdas, kādas jebkad tikušas pieļautas #241

1469 3

Sveiks,lasītāj!

Iepriekšējā daļa par dārgākajām kļūdām, kādas jebkad tikušas pieļautas, ieguva lielu atsaucību, tādēļ es nolēmu izveidot arī otro daļu.

Pirmais raksts bija nepilnīgs un tās nebūt nebija visas ''dārgākās kļūdas'', kādas jebkad tikušas pieļautas.

1469 3 41 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 41

0/2000
Rakts labs. BET Aļaskā ir arī pa pilnam nafta. 4. ir diezgan nekonkrēts. Bet visā visumā raksts labs emotion
15 0 atbildēt

1896.gadā sākās tā dēvētais ''zelta drudzis'', cilvēki no visas Amerikas devās uz Aļasku rakt zeltu. ''Zelta drudzis'' ilga līdz 1887.

BACK TO THE FUTURE emotion 

14 0 atbildēt
2. 1896 līdz 1987 .?????
12 0 atbildēt

Černobiļas oficiālā versija ir nopietni apšaubāma, lai neteiktu stiprāk. izvirzīt versiju par apkalpes sliktajām zināšanām var tikai āmurs un nejēga. Kodolreaktora apkalpes vismaz reizi gadā lika eksāmenus, bez tiem neviens netika pielaists reaktora tuvumā, nemaz nerunājot par vietu apkalpē. Tas p;irmkārt.

Apkalpes nolaidība? Maz ticama, jo regulāri tika rakstīti darbinieku raksturojumi un tie tika rūpīgi pārbaudīti. Arī ar pašvaku raksturojumu par attieksmi uz darba pienākumiem darbinieks netika laists pie reaktora apkalpes.

Vēl tika minēta kļūme dzesēšanas sistēmā un vēl kādi murgi. Nu kāda vēl vaina ar dzesēšanas sistēmu, ja katrs trubas stiprinājums un līkums tika apkarināts ar veselu kaudzi sensoru? Jebkurā gadījumā apkalpe būtu konstatējusi problēmu un arī zinātu precīzu vietu, kur ir ziepes.

Kas nav oficiālajā versijā:

1) reaktors tika konstruēts kodoldegvielai U285 ar bagātinājumu 1,8%, bet reāli tika izmantota kodoldegviela U285 ar bagātinājumu 2%.

2) šīs konstrukcijas reaktoriem bija niķis pie jaudas samazināšanas, kad jauda nokritās līdz 500 - 750 Mw robežās, lēcienveidīgi nosēdināt jaudu līdz 30 - 80 Mw līmenim. Bet reaktoru slēdzot ārā pie zemākas jaudas, kā 700Mw, bija vērojams jaudas straujš kāpums. Parasti viss beidzās normāli, jo Černobiļa bija vienīgā vieta kur šajos reaktoros degvielas U285 ar bagātinājumu 1.8% vietā tika izmantota U285 ar 2% bagātinājumu. Tas arī bija galvenais iemesls katastrofai.

Īsumā viss notika sekojoši:

Reaktors tika sagatavots apturēšanai, un pēc tam tā jauda tika p;akāpeniski samazināta. Pie jaudas ~750Mw reaktora jauda lēcienā nokritās uz 30Mw. Tika pieņemts lēmums palielināt jaudu līdz 150Mw un vairāk to necelt, jo jaudas palielināšana līdz plānotajiem izlēgšanas, ja nemaldos, 700Mw aizņemtu pārāk ilgu laiku, jo tāpat jau reaktora apturēšana aizkavējās par apmēram 8-9 stundām. Bet pēc dažām dienām reaktors, pēc plāna, bija atkal jāpalaiž. Uz to laiku plānotie reglamenta darbi bija jāpaveic. Tāpēc reaktoru tika nolemts izslēgt pie jaudas 150Mw.

Reaktora ekspluatācijas dokumentācija ieraksts, ka reaktoru nedrīkst izslēgt pie jaudas, kas mazāka par 700Mw parādījās tikai pēc katastrofas. Starp citu, tā bija viena no apkalpei izvirzītajām apsūdzībām - faktiski dokumentācijā uz katastrofas momentu neesoša punkta pārkāpums.

Slēdzot ārā reaktoru jauda normāli nokritās līdz 70Mw, bet pēc tam lēcienā aizgāja "mākoņos", jo visi jaudas rādītāji aizgāja līdz atdurei. Pēc dažām sekundēm sprāga dzesēšanas sistēma, jo tā vairs nespēja tikt galā ar "aptrakušā" reaktora dzesēšanu. Un vēl pēc pāris sekundēm sprāga pats reaktors, jo tam vairs nebija dzesēšanas. Apkalpe līdz pirmajai eksplozijai (dzesēšana) pat nepaspēja veikt nekādus pasākumus. Pirms paša reaktora eksplozijas tika mēģināts avārijas režīmā atslēgt reaktoru, bet bija jau par vēlu. Faktiski apkalpe tika notiesāta par to, ka tā nespēja pārvietoties ar pārcilvēcīgu ātrumu un par dokumentācijā uz to brīdi neesošu punktu neievērošanu...

10 1 atbildēt

2. tev sīka kļūdiņa- 1887, ne 1987emotion

8 0 atbildēt

Aļaska gan ar naftu ir populāra,nevis zeltu!!!

6 1 atbildēt

Par Černobiļu lasiiju rakstu, ka AES vadītaajs atbildīgos amatus  ,,pa blatam'' bij atdevis saviem draugiem, kuriem nebij sajēgas par atomreaktoru darbību un apkalpi

3 0 atbildēt

Tu un otrais pasaules karš?  emotion  Šķiet,ka tu esi sajaucis rakstus, neviens no rakstā minētajiem gadiem neatbilst otrā pasaules kara gadam. P.s. 1939.gads - 1945.gads

2 0 atbildēt

Godam nopelniits pluss. Dvj roc veel.

2 0 atbildēt

kas te notiek, ka kautkādai A ir 3 mīnusi emotion  bļaģ!

2 0 atbildēt

Manuprāt ir atšķirība starp Piper BRAVO un Piper Alpha  emotion   

1 0 atbildēt

Pluss ari no manis, tachu par TITĀNIKU ir daudz neskaidrību. Esi lasijis ka tas nemaz nebija Titaniks bet it kā līdzinieks. Kaut kur lasiju. Tjip vecais kuğis kuru vajadzējis nogremdēt apdrošināšanas pēc. Tikai neblau tagat un nekaujies emotion   emotion 

1 0 atbildēt

Es  neesmu robots, lai katru dienu veidotu jaunas daļas.

1 0 atbildēt

Precīzi..

tikai radists atslēdza savu uztvērēju viena vienīga iemesla dēļ.. Titānika pasažieri gribēja "pačatot" ar krastu.. - jātcerās ka radio vispār bija pilnīgs jaunums - un uz otra kuģa pat tāds bija! -

toreiz abi izmantoja vienu frekvenci ( precīzāk neviens īsti par frekvencēm nemaz nezināja)

Titānika radists palūdza otru radistu NETRAUCĒT vip klientiem izklaidēties  emotion -- ja nemaldos kuģi izmainijās kādas 20-30 jūdzes attālumā.. piedevām Titāniks tika brīdināts par aisbergiem ..  

0 0 atbildēt

4,5,6... arī vajadzēs, jo ir diezgan interesanti.

0 0 atbildēt

Tieši tāpēc šai tēmai ir vairākas daļas. emotion 

0 0 atbildēt

 emotion 

0 0 atbildēt

Labais! Un vispār nav taču jādzēšas ārā, kad ir daži mīnusi.

0 0 atbildēt

Ha, ha... nē, es tā kā tv vispār gandrīz neskatos, tad parasti tas notiek darot mājasdarbusemotion emotion emotion

0 1 atbildēt

Černobiļas avārijas iemesli jau sen ir zināmi. Tika veiktas pārbaudes, cik daudz spēj turēt. Painteresējies vēlreiz.

0 1 atbildēt