Raksts par laimes krekliņā dzimušajiem cilvēkiem - par to kā viņi izdzīvoja lidmašīnu avārijās
Apbrīnojamas lidmašīnu avāriju izdzīvošanas14
Džeimss Polehainks
Avārijas datums: 27. augusts, 2006. gads
Lidaparāts: „Bobardier Canadair Regional Jet (CRJ) CRJ-100ER”
Avārijas vieta: „Blue Grass” lidosta, Leksingtonā, Kentuki
Pasažieri un personāls: 50
Bojā gājušo: 49
Avārijas cēlonis: Pilota kļūda
Viss sākās ar to, ka šai lidmašīnai vajadzēja pacelties no 22. skrejceļa, tomēr tā vieta tika izmantots 26. skrejceļš. 26. izrādījās pārāk īss priekš drošas pacelšanās un tas arī izraisīja avāriju, kuras rezultātā lidmašīna nepaspēja pacelties un lidaparāts nogāzās lejā, skrejceļa beigās, nogalinot 47 pasažierus un 2 personāla darbiniekus. Lidmašīnas pilots, Džeimss Polehainks bija vienīgais izdzīvojušais. Viņš cieta no dažādām, nopietnām traumām, ieskaitot daudz lauztu kaulu, sarauta plauša un smaga asiņošana. Ārsti vēlāk noskaidroja arī to, ka Džeimss cieta no smadzeņu ievainojuma, kurš izraisīja atmiņas zudumu avārijas laikā vai pat līdz tai. Lai gan Polehainks bija tas, kurš vadīja lidmašīnu, kad notika avārija, lidmašīnas kapteinis Džefrijs Klajs bija tas, kurš lika lidmašīnai pacelties no nepareizā skrejceļa.
Džuliana Kopke
Avārijas datums: 24. decembris, 1971. gads
Lidaparāts: „Lockheed Electra L-188A”
Avārijas vieta: Peru
Pasažieri un personāls: 92
Bojā gājušo: 91
Avārijas cēlonis: Lidmašīnai iesper zibens
Tātad, kā viss sākās..
Ziemassvētku vakarā, 1971. gadā, vienai no peruiešu lidmašīnām bija paredzēts lidojums no „Jorge Chavez International Airport” (Limā) uz Pukalpu, Peru. Aptuveni pusstundu pēc tam, kad lidmašīna bija pacēlusies, atrodoties 21 000 pēdu augstumā, piloti atklāja pamatīgu bojājumu lidmašīnā, ko bija izraisījis zibens spēriens. Piloti ar lielām grūtībām spēja kontrolēt lidaparātu, taču pavisam drīz lidmašīna ar milzīgu ātrumu ietriecās kalnos. Apkalpes locekļi visiem lika evakuēties no lidmašīnas, tomēr, liesmas labajā spārnā izraisīja labā un lielākās daļas kreisā spārna atdalīšanos. Tā nu lidaparāts turpināja gāzties lejā pa kalniem, Amazonē. Visi bija miruši.. izņemot kādu vācu pusaudzi vārdā Džuliana Kopke (Juliane Koepcke, 17 gadi), kura ceļoja kopā ar savu mammu. Viņa izdzīvoja, jo vienīgā bija piesprādzējusies, kad citi centās izkļūt no lidmašīnas. Veltīgi cenšoties atrast savu māti, Kopke devās cauri džungļiem veselas 9 dienas. Devītajā dienā, viņa atrada kanoe laivu un kādu patversmi. Dažas stundas vēlāk, vietējie mežstrādnieki atrada viņu. Vīri, septiņas stundas dodoties lejā pa upi ar kanoe laivu, aizveda viņu uz savu mežstrādnieku staciju. Pēc tam viņa tika nogādāta slimnīcā. Tagad Kopke ir prasmīga bioloģe Vācijā.
Augstāk redzamajā foto ir pati Kopke, džungļos. Šī ir aina no dokumentālās filmas „Wings of Hope”
Nestors Mata
Avārijas vieta: 17. marts, 1957. gads
Lidaparāts: „C-47 Skytrain”
Avārijas vieta: Filipīnas (22 jūdzes no Kebu pilsētas)
Pasažieri un personāls: 26
Bojā gājušo: 25
Avārijas cēlonis: Nav īsti zināms, tomēr uzskata, ka metāla atdalīšanās
Šī avārija ir slavena ar to, ka nogalināja 7. Filipīnas prezidentu, Ramonu Magsajsaju, kā arī daudz augstas klases militāristus. Filipīnu reportieris, Nestors Mata bija vienīgais šīs avārijas izdzīvojušais. Lidmašīna pacēlās no „Lahug” lidostas un aculiecinieku, kuri atradās uz zemes apgalvoja, ka lidaparāts nelidoja pietiekami augstu, lai spētu pārlidot pāri kalnu grēdām, Balambanas kalnā. Mata sēdēja blakus prezidentam, un kad notika avārija, viņš atceras spilgu gaismu, kas viņu apžilbināja, pēc tam Mata zaudēja samaņu. Kad viņš atguva samaņu, Mata bija lidmašīnā, kura atradās uz kokiem. Sajūtot sāpes, viņš sāka kliegt: „Prezidenta kungs! Prezidenta kungs!” līdz viņu atrada vietējie fermeri un aizveda viņu uz ciemu, lai aprūpētu viņu. Viņi nesa viņu cauru meža biezoknim 18 stundas no vietas. Tiklīdz Mata sasniedza slimnīcu Kebu pilsētā, viņš tika ārstēts un bija ieguvis šoku un sāpes no otrās un trešās pakāpes apdeguma. Mata savu apziņu slimnīcā nezaudēja un bija spējīgs savas atmiņas uzrakstīt uz lapas, lai iedotu to medmāsai. Viņa rakstītais sākās ar „Prezidents Magsajsajs ir miris”
Augšā redzamajā foto ar krustu ir attēlota vieta, kur notika avārija.
Fojs Kenets Robertss
Avārijas datums: 14. jūnijs, 1943. gads
Lidaparāts: „B-17C Flying Fortress”
Avārijas vieta: Austrālija
Pasažieri un personāls: 41
Bojā gājušo: 40
Avārijas cēlonis: Nezināms
Militārās drošības un atsaucības dēļ, šo incidentu ASV armija un austrāliešu civiliedzīvotāji slēpa daudzus gadus. Kas notika? Lidmašīna pārveda 41 militāristu (tajā skaitā arī pilots), kuri atgriezās no 10 dienu aizbraukšanas. Pēkšņi, lidaparāts sāka triekties cauri miglai uz zemes, kurš atradās 300 pēdu augstumā. Gaisā atrodoties, lidmašīna aizdegās un ietriecās kokos, nolaužot vienu no spārniem, atverot lielu ieeju uz nāvi, pa kuru izkrita lielākā daļa cilvēku, pirms lidmašīna bija nokritusi pilnībā. Vienīgais izdzīvojušais bija Fojs Kenets Robertss. Viņš cieta no galvas traumām, kuras netika konstatētas avārijas brīdī, kā arī pārstāja runāt daudzus gadus pēc tam, kad tika veikta smadzeņu operācija, kura bija ļoti riskanta, jo tās rezultāts izšķīra viņa liktetni. Viņš izdzīvoja, taču Roberts nespēj neko atcerēties no avārijas. 2004. gada februārī, Robertss nomira un līdz pat šai dienai, avāriju uzskata par visu laiku sliktātko aviācijas katastrofu Austrālijas vēsturē.
Galvenais leitnants Mārtins Farkašs
Avārijas datums: 19. janvāris, 2006. gads
Lidaparāts: „Antonov An-24”
Avārijas vieta: Ungārija
Pasažieri un personāls: 43
Bojā gājušo: 42
Avārijas cēlonis: Pilota kļūda, lai gan droši nav zināms
Tātad, šajā lidmašīnā atradās Slovāku karavīri, kuri tika pārvesti uz citu vietu. Lidaparāts avarēja sniegainā mežā, Borso kalnā, kurš atrados netālu no ungāru ciematiņa Telkibanja. Krītot, lidmašīna ietriecās koku galotnēs, pirms tā aizdegās un līķi tik atrasti visai tālu no lidmašīnas, tos bija jāmeklē diezgan lielas teritorijas platumā. Pēc tam, Mišela Farkasova, vienīgā izdzīvojušā sieva, paziņoja, ka viņa saņēmusi telefona zvanu no sava vīra, kurš teica, ka lidmašīna ir avarējusi mežā. Viņš viņai lūdza izsaukt palīdzības dienestus un neilgi pēc telefona zvana, Farkašs tika atrasts. Pēc palīdzības dienesta teiktā, viņa izdzīvošana bija tīrā veiksme, ņemot vērā, ka viņš tika atrasts lidmašīnas tualetē, kur ieguva tikai nelielas traumas. Viņam neliels smadzeņu pietūkums un plaušu ievainojums. Slimnīcā viņš tika pakļauts mākslīgi izveidotai komai un pēc tika paziņots, ka leitnants ir stabilā stāvoklī.