Visi, kas kaut vienu reizi ir lidojuši ar Ryanair, zina, ka šī zemo cenu aviokompānija ekonomē uz visu un ka par jebkuru pakalpojumu būs jāmaksā. Tomēr, ja biļete maksā salīdzinoši maz, tad ar šīm lietām ir jārēķinās. Bet vai kādreiz esat aizdomājušies par kompānijas darbiniekiem? Vai Ryanair ekonomē uz savu personālu? Vai Ryanair vēlme ekonomēt apdraud mūsu dzīvības?
Rakstā ir apkopotas pilotu un stjuartu liecības, kas atspoguļo patieso situāciju, kura tiek slēpta no apkārtējās sabiedrības.
Nu tad sāksim ar to, ka priekš Lielbritānijas/Īrijas, alga nav tik slikta. Ryanair maksā vairāk par minimālo algu. Darbs prestižajās viesnīcās UK un Īrijā ir apmaksāts mazākā apmērā.
Jā, bēdīgi, ka netiek maksāta nauda pilotiem un stjuartiem lidmašīnas apkalpošanas (turnaround) laikā. Taču!!!! Lidmašīnas apkalpošana (pasažieru izlaišana un uzņemšana, degvielas ieliešana) aizņem 25minūtes. Tātad, darbiniekiem netiek maksāts par 25 min, kas nav tik daudz, ņemot vērā normālu algu.
Vairums Ryanair stjuartu ir līdz 30 gadiem veci, bez labas darba pieredzes. Vairums cilvēku ir no Spānijas, kur alga ir mazāka, nekā UK/Īrijā. Viņiem ir labas iespējas nopelnīt naudu!
Risks ar degvielu ir d*ršana! Jā, aviokompānija ekonomē uz degvielas, taču ES likumi tāpat liek viņiem liet degvielu tādā daudzumā, lai lidmašīna ārkārtas situācijā varētu veikt mēģinājuma nosēšanos no otrās vai trešās reizes (neatceros konkrētu skaitli: 2 vai 3) citā blakusesošā lidostā. Negadījums, kas notika Spānijā bija noticis tāpēc, ka dispečeri pavēlēja pilotiem rinķot ap lidostu. Un tomēr, toreiz visām liedmašīnām pietika degvielas, lai nosēstos.
Secinājumi: Ryanair tiešām dod iespējas uz izaugsmi stjuartiem. Piem., Lietuvā bāzētie stjuarti saņem augstas priekš Lietuvas. Jaunieši, kas tikko pabeidza skolas/augstkolas saņem darba pieredzi un normālu darba apmaksu.
Un velns, ja nebūtu Ryanair, latvieši NEKAD nekur neaizceļotu par savām algām. Ryanair radīja budžeta aviokompāniju izplatīšanos Eiropā!!!!