local-stats-pixel fb-conv-api

Vilciens Ainaži - Smiltene5

44 0

1902. gadā tika apstiprināti Valmieras Šaursliežu pievedceļa sabiedrības statūti. Šo sabiedrību dibināja vietējie muižnieki, lai līdz ar jaunu satiksmes ceļu izveidi attīstītu saražoto lauksaimniecības produktu tirzniecību, atvieglotu kokmatreālu transportēšanu u.t.t. Turklāt dzelzceļa būvniecībā bija ieintresēti tādi uzņēmumi kā stacales papīrfabrika un kocēnu aluz brūzis. Šā dzelzceļa projakta autors bija Pauls Līvens. Oficiālā 114. km dzezceļa atklāšana notika 1912. gada 12. augustā. Otrā Pasaules kara izkaņā vācu armijas atkāpjoties nodarīja postījumus Ainažu - Smiltenes dzelzceļam. Tika uzpridzinātas visas staciju ēkas. Ainažu - Valmieras līnijā postījumi tika nodarīti mazāk, tomēr cilvēki visu izlaboja, staciju ēkas salaboja. Autotransporta dēla 1970. gadā Valmieras Smiltenes līnija tika slēgta. 1977. gadā vilcieni pārstāja kursēt ainažu- Pāles iecirknī, bet 1979. gadā kustība tika apturēta Staicale - Pāle - Peikule un Dauguļi - Valmiera. Puikules - Dauguļu iecirkni turpināja ekspluatēt Zilākalna Kūdras fabrika. Pēc 2000. gada kustība pa to apturēta un sliedes noņemtas.

Stacijas:

Ainaži - Salace - Lagaste - Zonepe - Mežkadaga - Pāle - Ārciems - Puikule - Ozoli - Kauguri - Dikļi - Dauguļi - Zilaiskalns - Kocēni - Jāņuparks - Valmiera - Cempi - Jaunvāle - Biksēja - Stariņi un Smiltene.

44 0 5 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 5

0/2000

Skumji. To, ko citi cēla, mēs izpostām

1 0 atbildēt

Eleganta informācija. Tāda nu ir šīs zemes vēsture.

Lūgums autoram: varbūt varētu tās jokainās pareizrakstības kļūdas izlabot?

1 0 atbildēt

Ir vēl saglabājies mazs gabals pie Puikules. 2010 gadā redzēju kā brauca vilciens un laboja sliedes.

0 0 atbildēt

cik žel ,ka viss tas pagatnē emotion 

0 0 atbildēt