Jam tā kā ilgu laiku nav Cepti (lasiet svilināti) raksti, pārskatot komentārus, kuros var atrast patstāvīgās publikas pieprasījumus izlēmu biki parakties PSRS lokomotīvju kalnos. Uzgāju tādu agregātu kā TU8 un galu galā ne vienu vien.
TU8 un tā verķa modifikācijas, jeb Mazais brālis - express1
Tātad sāksim ar pamata variantu jeb vienkārši TU8. TU8- šaursliežu (750mm) dīzeļlokomotīve ar mehānisko spēka pārvadu (ātrumkārbu). Pirmās lokomotīves modifikācijas tika aprīkotas ar Jaroslavļas motoru rūpnīcā izgatavotiem JAZ M204A (tāds pats mētājas arī uz TU6) dīzeļdzinējiem. Galu galā vecu tarkšķošu divtaktu dīzeli nomainīja uz modernāku JAMZ 236M. Lokomotīvei salīdzinot ar tās priekšteci TU6 ir paplašināta mašīnista kabīne, pastiprināts rāmis un nedaudz apdauzīts, jeb izmainīts deguns.
Lokomotīves tika izgatavotas sākot ar 1982 līdz 1987 gadam Kambarkas mašīnbūves rūpnīcā.
TU6SPA (kāpēc TU6 man neprasīt - prasiet pašiem inženieriem saka ka viņi zinot)
Bet ja tā īsti godīgi tad TU6SPA ir diezgan noderīga lieta. TU6SPA šaursliežu lokomotīve/energoagregāts paredzēts darbam ar sliežu ceļu būves un atjaunošanas vilcieniem. Lokomotīve izpildīta uz lokomotīves TU8G bāzes. Tai uzstādīts dīzeļdzinējs JAMZ 236M, ģenerators un tā vadības ierīvces. Lokomotīvi iespējams izmantota arī kā atsevišķu vilces vienību vilcienu sastāvu vešanai.
Datu par energoagregāta izgatavošanas gadien diemžēl nav.
TU8G - lokomotīves TU8 modifikācija.
Atšķirībā no standarta lokomotīves šim ēzelītim(vēlāk paši sapratīsiet kāpēc ēzelītis) ir saīsināta motortelpa un virsbūves brīvajā daļā izvietots hidrauliskais manipulators. Lokomotīve/drezīna paredzēta kravu iekraušanai un izkraušanai uz šaursliežu dzelzceļiem, tāpat to ir iespējams izmantot kā atsevišķu vilces vienību. Kopumā izgatavotas 10 šādas vilces ritošā sastāva vienības.
Izgatavošanas gadi 1988-2010.
TU8P Padomju vēlāk jau Krievu lokomotīve/motrise.
Motrises TU8P paredzētas tehnisko darbinieku pārvadāšanai šaursliežu dzelzceļos. Tās visbiežāk tika izmantotas kūdras un mežizstrādes dzelzceļos, dažādiem inspekciju un pārbaudes braucieniem. Drezīna izgatavota uz lokomotīves TU8G bāzes. Kā interesants fakts jāpiemin uz drezīnām jau no ražošanas uzstādītais pacelšanas pagriešanas mehānisms. Tas ļauj drezīnas vadītājam to pacelt nedaudz virs sliežu galviņas līmeņa un apgriezt braukšanai pretējā virzienā.
Drezīnu izgatavošanas gadi 1988 - mūsdienas (pēdējās drezīnas izlaides gads nav zināms, tāpat kā to izgatavošana mūsdienās)