Tātad, lai visiem uzreiz būtu skaidrs, šajā rakstā necentīšos kaut kādā veidā ieteikt kādu konkrētu spēkratu. Mērķis - apskatīt kādus ģimenes sedanu varam varam iegādāties cenā līdz 2500 latiem. Atzīmēt gan plusus, gan mīnusus ,lai katrs pats var izvērtēt, kurš variants viņam der vislabāk. Subjektīvu iemeslu dēļ pievērsīšos tikai benzīna dzinējiem. Vairāk vai mazāk esmu izmēģinājis visas no apskatītajām mašīnām, līdz ar to izteikšu arī savu subjektīvo viedokli, kurš nav jāņem par pilnu un atspoguļo tikai manus spriedumus. :D
Sportisks sedans par 2500ls28
Kā pirmais lai iet Audi A6. Par cik meklējam kaut ko sportisku, tad tuvāk apskatīsim 2.8L quattro versiju. Dzinējs atīsta 193zs un 280Nm. No 0-100km/h spēj paatrināties 8.1 sekundē. Maksimālais ātrums - 236 km/h.
Protams S6 ir daudz ātrāks un baudāmāks no sportiskās puses, bet tas, diemžēl, neiekļaujas 2500ls robežās. Arī 2.8 Q ir samērā nasks priekš sava svara un par sliktu auto to nekādi nenosauksi. Salona apdare un ergonomika ir līmenī, viss ir parocīgs un saprotams. Šie modeļi parasti ir daudz bagātāki ar ekstrām nekā mazie dzinēji. Sēdpozīija ir ērta, tāpat arī vietas pietiekami. Braucot ārpasaules trokšņi tikpat kā nav dzirdami - skaņas izolācija ir augstā līmenī. Arī ilgstošos pārbraucionos auto ir ērts un vadītājs nenogurst.
Arī vizuāli auto ir glīts un askētisks. No kopējās plūsmas neizlec, bet pielabojot izskatu ar dažiem akcentiem auto vēl šodien izskatās jaunāks un dārgāks nekā patiesībā. Degvielas ekonomijas mīļotājiem šis auto nebūs īstais, jo pateicoties dzinējam un pilnpiedziņai vidējais patēriņš pārsniegs 10L uz 100km. Agresīvi braucot pilsētas režīmā, nav problēmas pārkapt arī 16 litru atzīmi.
Auto ir populārs līdz ar to nav problēmas ar rezerves daļu pieejamību gan šrotos, gan veikalos. Par cik auto vairs nav jauns, īpaša vērība jāpiegriež elektronisko iekārtu darbībai. Vēlakajos gados gan daudzas bērnu slimības tika novērstas. Tāpat problēmas mēdz piemeklēt priekšējo piekari. Tā ir salīdzinoši sarežģīta un remontietilpīga. Galvenā kļūda parasti ir ķīniešu detaļu uzlikšana, kas mūsu ceļus neiztur ilgi.
Personīgi man auto pats par sevi patika un neizslēdzu iespēju, ka kādreiz tādu varbūt iegādāšos. Tiesa, man nepatika vadāmība. Līkumos stūre šķita pārāk neatsacīga un pat neinformatīva - nejutu, kas notiek zem riteņiem. Problēmu var atrisināt nosēdinot, bet tad auto kļūst krietni nekomfortablāks un zemāks.
Kā nākamo apskatīsim BMW 528i. 193zs un 280Nm. No 0 - 100 ieskrienas 7.5 sekundēs. Pietiekami labi rādītāji priekš sava laika biznesa klases sedana, kurš tomēr ir arī pārsteidzoši sportisks.
Tāpat kā Audi, šis nebūt nav modeļa flagmanis, bet ne M5, ne arī V8 dzinēji tomēr īsti neiekļaujas cenā. Arī feislifta modeļi ir ievērojami dārgāki. 528i ražoja no 1995 - 2000. gadam, kad to nomainīja 530 modelis. E39 ir 4. paaudze piektās sērijās evolūcijā. Šie auto ir pieejami ļoti plašā cenu kategorijā un tā ir ļoti atkarīga no aprīkojuma - sākot no bāzes , kas bija ļoti nabadzīgs, beidzot septītās sērijas cienīgu ekstru sarakstu. Tāpēc iesaku stingri izvērtēt, ko no šīm ekstrām jums vajag, jo bagātāk aprikots auto var būt krietni dārgāks. Līdz ar to nav vajadzības pārmaksāt par nevajadzīgo.
Salons ir praktisks un ļoti ērts, tomēr ja ir sportsitze salons, tālākos pārbraucienos varētu vēlēties augstāku komforta līmeni. Salona apdare ir augstākajās bavāriešu trādīcijās un ir lieliski nostrādāta. Āra trošņi salonā neiekļūst, kā arī gaita ir klusa. Vietas salonā ir pilnīgi pietiekami. Vizuāli feislifta modelis ir daudz glītāks, bet attieīgi arī dārgāks.
Ar rezerves daļām problēmu nav ne šrotos, ne veikalos, tomēr dažas no tām ir specifiskas un jāpērk tikai orģinālās, protams, tas nemaksā lēti. Lai arī izturīgs, tomēr auto ir uzturēšanā samērā dārgs. ritošā daļa ir sarežģīta un dārga. To savukārt kompensē ideālais izsvarojums 50/50 starp asīm, līdz ar to vadāmība priekš pusotru tonnu smaga RWD sedana ir fantastiska. Stūre atsaucīga un informatīva, kā arī pats auto ļoti dinamisks.
Izteikti ir dažādi elektronikas defekti. Sākot ar nestrādājošiem abs un kloķvārpstas devējiem, beidzot ar defektiem dažādos blokos. Parasti šādu defektu novēršana nav lēta. Pats ar šādu nobraukāju vairāk kā trīs gadus. Par spīti tam, ka man šis auto patika, tomēr otrreiz tādu noteikti neiegādāšos. Problēmas sagādā ārī tālākā pārdošana. Piedāvājums ir milzīgs un pēdējos gados cenas ir strauji kritušas.