Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
0
284

Motocikli Iž Planeta Sport tika ražoti Iževskas motorūpnīcā (PSRS) 1973 - 1984 gados. Vizuāli tas bija ļoti atšķirīgs no iepriekšējās PSRS motoprodukcijas un bija līdzīgs 1960to gadu japāņu motokiliem (Suzuki T250 Super Six 1966, Yamaha 350R5 1970 utt). Ap šo motociklu bija savērptas arī zīnāmas politiskas intrigas: tas nebija iepaticies galvenajam kompartijas ideologam Mihailam Suslovam, kurš centās aizliegt tā tirdzniecību PSRS. Tas tika argumentēts ar to, ka šis motocikls paredzēts stilotājiem, liekēžiem un huligāniem. Šis jautājums tika pacets līdz Politbiroja līmenim, taču sporta Iža ražošanu atbalstīja pats Leonīds Iļjičš Brežņevs. Neilgi pirms Politbiroja sēdes Brežņevam motociklu prezentēja Aleksejs Kosigins un pats 67-gadīgais un 108-kilogramīgais Kompartijas ģenerālsekretārs Brežņevs izbrauca ar motociklu apli pa Ivanovas laukumu Kremlī. Motocikls Brežņevam iepatikās un viņš atbalstija tā ražošanu un tirdzniecību un Suslova argumenti netika ņemti vērā.

 Autors: pyrathe Motocikla "Iž Planeta Sport" (Иж Планета Спорт) vēsture
1.
Motocikla dzinēja darba... Autors: pyrathe Motocikla "Iž Planeta Sport" (Иж Планета Спорт) vēsture
2.

Motocikla dzinēja darba tilpums 340 см³ (cilindra diametrs - 76mm, virzuļa gājiens - 74mm), dzinēja jauda - 32 zs pie 6700 apgriezieniem minūtē. Ātruma uzņemšana 0 -100 km/h notika līdz 11 sekundēm, maksimalais ātrums - 140 km/h. Dzinējs rāmī stiprinājās ar gumijas spilvenu palīdzību, kas bija tehniskā novitāte tiem laikiem. 1974. gadā tika izlaista 500 motociklu partija ar dalīto eļļošanas sistēmu.

Leģendārie japāņu... Autors: pyrathe Motocikla "Iž Planeta Sport" (Иж Планета Спорт) vēsture
3.

Leģendārie japāņu karburatori Mikuni,  ar kuriem bija aprīkotas pirmās Īž Planeta Sport sērijas. Vēlāk tas tika aizstāts ar padomju K-62M karburatoru, lidz ar to tika pazaudēti 4 zs no jaudas un 10 km no maksimālā ātruma.

Pirmo izlaidumu gadu Iž... Autors: pyrathe Motocikla "Iž Planeta Sport" (Иж Планета Спорт) vēsture
4.

Pirmo izlaidumu gadu Iž Planeta Sport, bija aprīkoti ar japāņu ražojuma priekšējo un bremžu lukturi, pagriezienu signāliem, aizdedzes atslēgu, benzīna krāniņu utt), uzraksti uz slēdžiem un lampiņām bija angļu valodā. Šajos gados izlaistie motociklu vēl jo projām vērtīgāki un dārgāki par vēlāk ražotajiem. 

Sākotnēji motociklu cena... Autors: pyrathe Motocikla "Iž Planeta Sport" (Иж Планета Спорт) vēsture
5.

Sākotnēji motociklu cena bija 1050 rubļu, bet vēlāk - 1000 rubļu.

 Autors: pyrathe Motocikla "Iž Planeta Sport" (Иж Планета Спорт) vēsture
6.
 Autors: pyrathe Motocikla "Iž Planeta Sport" (Иж Планета Спорт) vēsture
7.
 Autors: pyrathe Motocikla "Iž Planeta Sport" (Иж Планета Спорт) vēsture
8.
 Autors: pyrathe Motocikla "Iž Planeta Sport" (Иж Планета Спорт) vēsture
9.
Motocikls Iž Planeta Sport... Autors: pyrathe Motocikla "Iž Planeta Sport" (Иж Планета Спорт) vēsture
10.

Motocikls Iž Planeta Sport ir redzams Rīgas kinostudijas mākslas filmā "Motociklu vasara" (1975)

0
284

Citi šī autora raksti:

Lasi vēl labākos rakstus:

komentāri [22]

Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
aumy avatars
Medaļa Gada RAKSTS 2016Medaļa NostradamsMedaļa Ziņnesis
  aumy 10.02.18 11:44
 
10
1

eh. tie laiki. atceros ar smaidu.

Erlanx avatars
Medaļa Dienas domaSpēja Mana Latvija!Medaļa Priecīgus Līgo!
  Erlanx 11.02.18 00:19
 
8
0

Īsta leģenda, pirmais motocikls, ko PSRS bija izlaidis kā sporta motociklu parastajiem iedzīvotājiem. Nu pareizāk sakot, nevis sporta, bet "sportisks", tāpēc viņu dēvēja Krievijā par Spartaku, pjosu vai vienkārši sportu. No seniem stāstiem esmu dzirdējis, ka nekā laba viņā nēsot bijis. Vietējā miestā ap to laiku, kad parādījās, jau Krievu versijas, esošajiem kusa virzuļos caurums kā brauca virs 100km/h un bija problēmas ar iedarbināšanu un nedrīkst nepieminēt stipro vibrāciju. Kaut nostāsti ir un paliek nostāsti, citi viņu minēja kā ļoti labu, jaudīgu un uzticamu braucamo. Tagad tas jau ir muzeja cienīgs aparāts un to nav jēgas salīdzinās ar mūsdienu motocikliem, bet par spīti nelielajām problēmām, kas, protams, bija visiem tā laika PSRS ražotajiem mototcikliem, tas spēja dot neaprakstāmas emocijas un piedzīvojumus. Iedomājaties, vēlu vakaru, laternu blāvo gaismu un mierīgi braucot ar kādiem 75km/h tu ar savu mīļo izbaudi brīvību, kuras garšu papildina siltie vasaras vakari. Vienkārši neparakstāmi ! Pašam nav bijis un visdrīzākais, ka nebūs šāds aparāts, bet darba pietiekie, lai savu Jawu savestu pie prāta līdz sezonai. Autoram milzīgs PALDIES par rakstu, šīm leģendām būtu jāvelta vairāk uzmanības un laiku atmiņām, jo savā laikā tās palīdzēja veidot draudzību , attiecības un piedzīvot mirkļus, kurus var vēl atcerēties pat pēc 30 gadiem. Leģendas nemirst.

spoku dienas doma

jukris avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa 1/13 kūciņasMedaļa Vampīru klana biedrs
  jukris 10.02.18 12:35  
 
4
0
Atceros, ķēdes neturēja, kreisajos līkumos izpūtējs pa asfaltu un tā negantā motora vibrācija
Raziels avatars
Medaļa Twittera čomsMedaļa Twittera čomsMedaļa Twittera čoms
  Raziels 11.02.18 12:25
 
3
0

  иж -планета -смерть    -----kā paši krievi  to dēvēja   ----   140 km st    nav nekas īpašs  -  būtiski ir kas cits -ne tik acīmredzamais -    ŠOSEJNIEKU  SPORTAM  forsetā Minskiņa    no 125 kubikiem  izspieda    TOS PAŠUS  30 ZIRGSPĒKUS  UN      AP 200 KM ST    --  MINSKIŅAI IR  IDEĀLI IZBALANSĒTS MOTORIŅŠ  ((TIESI KOĶVĀRPSTAS,KLAŅA,VIRZUĻA  GRUPA))  --          MAN  iŽ jUPĪTERS -4    ARĪ GĀJA  PILNU SPIDOMETRU  UN VAIRĀK   PAR SPĪTI  KROPLAJAM  UN NEIZBALANSĒTAJAM SAPĀROTAJAM  kOVROVECA/VOSHODA  SISTĒMAS  ''ĀTRAJAM ""     MOTORAM --  SAUUS ZIRGUS TAS SĀKA RĀDĪT TIKAI  VIRS  85-90 KM ST  --  PIE 5500  APGRIENIEM    TIKAI NE ILGI  - AIZDEDZES SVECĒS IZOLATORU STIKS KUSA  PĒC  15 KM  ''AR PILNU SPIDOMETRU''  ...un virzuļus ik pec 5000  km  vajadzēja  izmest--  kloķeni un cilindrus pēc ik pēc 15000 km mainīt   ---    pretīgs braucamais  .......    FĀTERS STĀSTĪJA KA PAT VIŅA VECAIS  =IZ -56 (  AR IŽ -49  CILIDRU  AR  VĀCIEŠu  ""DKW"" marķejumu  ....ARĪ ESOT 140 GĀJIS     ---     Iž-Sport ...   planeta -3 un 4     jupiteri  3un 4      ir dumi  braucamie  --    Un vēl  Sportiņa  šaurāā  riepiņa  priekšā  to padara par grūti valdāmu ..  par augstu un drusku paviegls  --lielos ātrumos  ''nelīp pie asfalta''  kā piemēram,  Čezeta---  vienīgais  kas   Sporta ižam  ir   līmenī   tas ir   nenokaujamā Īž  ātrumkārba  un    principā ģeniāli būvetais    sportiskais   "" īsā GĀJIENA  ""  UN   "" lielo apgriezienu""  MOTORS  ---  Ar tādu  tikai  nāvi  meklēt   -- jo pie normāliem  1500-3000  apgtiezieniem   "ĀTRIE" motoriņi ir kaitinoši ""jēli""  ....  normālai brauksanai  mototam nav jādzied  ar  5500- 7500 apgriecieniem  ---      Normāliem ļauziem   normālā  satiksmē   konfortablai graukšanai  maksimalā jauda  un  griezes momentam jābīt    kautkur   pie   2400-2600  apgriecieniem  ----        nav nekā labāka  par  vecajiem  Ižiem ar  čuguna cilindriem     un  ""garo virzuļa gājienu""  līdz  350 kubikiem

shvillis66@speles avatars
Medaļa Krustvardu superrecidivistsMedaļa Zoles recidivistsMedaļa 100 atminetas miklas
  shvillis66@speles 11.02.18 02:18
 
3
0

O,jaa,Planeeta bija labs aparaats,gaaja pinu pulksteni-140,man nez kapeec atminnaa,ka spidometraa bija 140...,

jaa reku ir:

https://b-cozz.com/wp-content/Graphics/Motos/IZH%20Planeta%20Sport/02.jpg

         

Opis1945 avatars
Medaļa Patīk komentārsMedaļa SpoksMedaļa 1/13 kūciņas
  Opis1945 10.02.18 11:54  
 
3
0
Jā atceros ,kad nobira sūknis nevarēja dabūt to japāni nekur. Nācās iztikt ar to vietējo. Bet bij vīri kas formas uztaisīja no tā japāņa un izlēja tādus pašus.
blusu_kerajs avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Sensācija
  blusu_kerajs 10.02.18 22:13
 
2
0

Man patīk šis mocis!

 

kartupelis ar mugurkaulu  avatars
Medaļa RainisMedaļa RainisMedaļa Joda ola
  kartupelis ar mugurkaulu 10.02.18 19:23  
 
1
0
Man pirmais nopietnais braucamais bija motocikls Voshod saukts arī par zaķīti!!!

FXDL avatars
Medaļa 1/13 kūciņasMedaļa TrumpeMedaļa Dienas joks
  FXDL 11.02.18 17:21
 
1
0

pats braucu ilgstoši ar IŽ Planeta 5K, gan JAWA 638, kaimiņos vienam bija sports, es viņu nekad nevarēju nokost pat ar jawa klīda baumas, ka avarējot ar IŽ sport, ar olām varot buktes bākā iesist , tas deļ īpatnējās bākas formas

Raziels avatars
Medaļa Twittera čomsMedaļa Twittera čomsMedaļa Twittera čoms
  Raziels 11.02.18 13:05
 
1
0

ĻŪK ŠO  IŽU  ES  IEKĀROTU   ----https://motoznai.ru/izh-planeta/planeta-7-harakteristiki.html

 

18 ZS    4 TAKTU  MOTORS Kā MAZAM TRAKTORAM  +  5 ĀTRUMU  PĀRNESUMKĀRBA  --   ...  TAS IR VISURGĀJĒJS--ZEMS -PLATĀM RIEPĀM -- ARĪ 120 KM ST  UZ LIELCEĻA IR GANA  LABI  ((VIRS 90 VĒJA SPIEDIENS SĀK  NOGURTDINĀt   un  degvielu  sāk strēbt bezjēgā   jebkurš braucamais))

Raziels avatars
Medaļa Twittera čomsMedaļa Twittera čomsMedaļa Twittera čoms
  Raziels 11.02.18 12:44
 
1
0

Tas tika argumentēts ar to, ka šis motocikls paredzēts stilotājiem, liekēžiem un huligāniem  ---      absolūta  TAISNĪBA  --  TIKAI  PRIEKŠ PĀVOŠANĀS    -   -  MOCIS IZSKATAM  ...  VIENĪGAIS KUR IŽ SPORT DERĒJA UN  PATIESI LABI KALPOJA  --  TIE   BIJA  VIŅU  MOTORI  SPORTA     KROSINIEKOS    ---  BET BRAUKŠANAI PA CEĻIEM  REĀLĀ SATIKSMĒ  -    NĒ!!-  MAN  ĻOTI NEPATIKA  AR ĪŽ -SPORT BRAUKT  --SEVISĶI  PA  LAUKU CEĻIEM  ,PA MEŽA STIGĀM    

eduards89 avatars
Medaļa Vilkaču klana biedrsMedaļa SpoksMedaļa Zoles 3000 speles
  eduards89 11.02.18 00:48
 
2
1

Vecie moči ir forša štelle. Pats esmu pašlaik atjaunojis Jawa 634 ar blakusvāģi. Jauniešiem, kuriem interesē tehnika, tas ir labs sākums. Sākt ar kādu mopēdu, tad pāriet uz mocīti. Ar krievu tehniku neesmu saskāries, jo tur atkal cita pasaule priekšā. Man pietiek ar čehslovāku brīnumu. Bet vēsture vienmēr ir interesanta. Paldies par rakstu  

Juris1604 avatars
Medaļa Misija izpildītaMedaļa NastijsMedaļa Dienas doma
  Juris1604 10.02.18 11:40
 
0
0

Interesanti    

FXDL avatars
Medaļa 1/13 kūciņasMedaļa TrumpeMedaļa Dienas joks
  FXDL 11.02.18 17:17
 
0
0

atbildot uz EsEsEs komentāru " Iž jupiter labakais. Saules griešana un... "

neviens kurš braucis ar jupiteru nekad to nesauks par labāko - mūžīgie sūdi ar to divcilindru motoru, tāpēc planētas vienmēr bija labākas

 

Marcus Dzērve avatars
Medaļa Vampīru klana biedrsMedaļa Burvju klana biedrsMedaļa Spoks
  Marcus Dzērve 11.02.18 11:21  
 
0
0
Labs....😊😊
mazais28 avatars
Medaļa VienotībaMedaļa Vilkaču klana biedrsMedaļa Vampīru klana biedrs
  mazais28 11.02.18 10:13
 
0
0

  

kartupelis ar mugurkaulu  avatars
Medaļa RainisMedaļa RainisMedaļa Joda ola
  kartupelis ar mugurkaulu 10.02.18 19:21  
 
0
0
Man vienreiz sencis dzērumā avarēja ar iž jupiter moci kur blakusvāģī sēdējā vēl viens smagi dzēris vecis!!!Avārija notika pašā Ādažu centrā kur sencis lielā ātrumā nespēja izņemt līkumu un apmeta blaķeni gar zemi!!!

kartupelis ar mugurkaulu  avatars
Medaļa RainisMedaļa RainisMedaļa Joda ola
  kartupelis ar mugurkaulu 10.02.18 19:15  
 
0
0
Manam tētim bija iž krossa mocis!!!Diemžēl viņu nozaga ar visu ķiveri!!!Vēl sencim bija Čezeta 250 un Čezeta 125 krossa moči,ko jau sen pārdevām kolekcionāriem.

Anonīms
Anonīms 10.02.18 19:12  
 
0
0
Planēta bija pašam. Šitāds bij sencim,bet ar krievu karbūzi-japāņu esot bijis,tad varējuši moci kaut otrādi gāzt-neslăpa nost.. Lai vai kă,sporta čeža man sirdij tuvāka.
Anonīms
EsEsEs 10.02.18 15:48  
 
0
0
Iž jupiter labakais. Saules griešana un skaidrošanās ar mentiem