local-stats-pixel fb-conv-api

Lielceļa lokomotīves10

316 0

Ir pierasta un visiem zināma lieta, ka agrāk pirms iekšdedzes dzinēju ēras kuģus darbināja ar tvaika dzinēju un dzelzceļa sastāvus vilka tvaika lokomatīves, bet varbūt ne visiem ir zināms, ka kādreiz diezgan parasta lieta bija sastapt uz ceļa arī ar tvaika dzinēju darbināmas automašīnas. Savus ziedu laikus ar tvaiku darbināmi auto piedzīvoja 19.gs. pēdējā dekādē un 20.gs. sākumā un vispopulārākās tās bija Lielbritānijā. Kopumā šajā laika periodā vairāk vai mazāk veiksmīgi ar tvaika automašīnu ražošanu nodarbojās ap 160 uzņēmumi un tikai daži no tiem atradās ārpus Lielbritānijas. Pamatā tvaika automašīnas tika izmantotas kravu pārvadājumiem un arī pasažieru komercpārvadājumiem ar tvaika autobusiem. Kā vieglais autotransports mūsdienu izpratnē tās tika izmantotas retāk, jo tvaika dzinēja gabarīti ir apjomīgāki, kā arī ekspluatācija nav tik vienkārša - lai uzkarsētu ūdeni un panāktu vajadzīgo spiedienu tvaika katlā, to bija nepieciešams iekurināt krietnu laiku pirms braukšanas.

316 0 10 Ziņot!
Ieteikt: 000
Izmantotie avoti:
http://google
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 10

0/2000

Diez kā šitādam izskatītos avārija? Ugunskurs uz riteņiem.   emotion  

12 0 atbildēt

NAv kardāns bet ķēdes piedziņa. Interesanti priekš kravas mašīnas

8 0 atbildēt

 emotion Interesanti.

7 0 atbildēt

 emotion 

4 0 atbildēt

Labs .

3 0 atbildēt

labs

3 0 atbildēt

 emotion 

3 0 atbildēt

Nu par šito pelnīts pluss!Es pat nezināju,kat tik kvaletatīvin uzbūvēti un tik labi darbojas!!!++

0 0 atbildēt

Pavisam nesen degvielas krīzes laikā bija ar malku darbināmi gaziki. Tie gan nebija tvaika dzinēji. Gruzdot malkai veidojās deggāze, ko sadedzināja oriģinālā gazika motorā (gāzģenerators).

0 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt