local-stats-pixel fb-conv-api

Pārsniegts gaismas ātrums112

1318 6

Pasaules lielākajā elementārdaļiņu paātrinātājā CERN norisinājusies eksperimentu sērija, kurā izdevies pārsniegt gaismas ātrumu - līdz šim konstantu lielumu, uz kura balstās ne tikai Einšteina relativitātes teorija, bet visa modernā fizika.
Zinātnieki paātrinātu neitrīno kūlīti nosūtīja no CERN uz 732 km attālo Gran Sasso pazemes laboratoriju Itālijā. Rezultātā neitrīno sasniedza galamērķi mazliet ātrāk nekā gaisma. Starpība gan bija neliela, sekundes miljarddaļas, bet tam šoreiz nav nozīmes: svarīgākais ir apgāzt gaismas ātrumu kā konstanti.

Lai izslēgtu kļūdas, eksperimentu atkārtoja ap 15,000 reizēm. Tas apliecina, ka ir noticis jauns atklājums. Ņemot vērā šādas parādības neticamību, zinātnieki šai lietai pieiet ļoti piesardzīgi. Rezultāti tiks publicēti internetā, lai arī citi zinātnieki varētu tos izvērtēt.

Gadījumā, ja patiešām izrādīsies, ka gaismas ātrumu iespējams pārsniegt, cilvēcei var atvērties pespektīvas, par kurām līdz šim lasījām tikai zinātniskajā fantastikā. Šeit ietilpst gan ceļojumi uz citām galaktikām, gan pārvietošanās laikā, gan daudz kas cits.

1318 6 112 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 112

0/2000

Kaamis pievērsies kam nopietnākam, nevis komiksiem. emotion

Un, runājot par gaismas ātrumu, tas tiešām ir atklājums, ka to var pārsniegt.

102 4 atbildēt

Interesantāk būtu ja tās daļiņas sasniegtu galamērķi vēl pirms to izsūtīšanas.

65 0 atbildēt

ātrāka par gaismu ir tikai caureja, nepaspēj ne vārda pateikt, ne gaismu ieslēgt, gad tā jau ir biksēs.

76 11 atbildēt

cool, varēsim šaut uz Pegaza galaktiku, izcelsim no ūdens Atlantīdu un būsim lielākie buki visā galaktikā.

61 3 atbildēt

Teorētiski, tagad jāparstrādā visas fizikas grāmatas, kā arī fizmati varēs plukāt savu dirsu :D

40 4 atbildēt

Man kā fizikas mīļotājam ko tādu ir grūti aptvert. It kā es būtu no viduslaikiem un uzzinātu, ka zeme ir apaļa... pilnīgi gribas, lai viņi kļūdītos.

31 7 atbildēt

gribētos ticēt, ka kas tāds patiesi ir noticis, Daudzi pat neaptver, ko tas nozīmē, tas ir tik pat liels atklājums, kā tas, ka zeme ir apaļa un riņķo ap sauli. Reāli visa fizika būs jāpārskata un jāpārraksta, ja patiesi tad apstiprināsies.

22 0 atbildēt

Einšteins zārkā tikko apmeta kūleni.

18 0 atbildēt

Labs vismaz kads rakstus taisa nevis tos komiksus ! :) +

12 0 atbildēt

ātri gan :D

12 0 atbildēt

un kapēc mēs vispār nevarējām paliktdīvot alās?

6 0 atbildēt
CDR avatarsCDR

Tas ir Fenomens , esmu apmierināts ar cilvēku darbu !!!

5 0 atbildēt

Lielākā daļa, kuri uzskata ka A. Einšteins maldījās uzskatot, kad nekas nespēj būt ātrāks par gaismas ātrumu, nav progresīvi, piemēram, gaismas ātrums mainās arī ūdenī vai arī ārpus atmosvēras, var tikai piebilst ka stāsts turpinās. To pierādas arī to ka Ņūtona fizikas likumi vairumā nav piemērojami kvantu fizikai.

4 0 atbildēt

iepriekšējais raksts, ka komiksu pavēlnieks, tagad tēmē uz zinātnes un tehnoloģijas karaļa titulu?

ps: es ar savu žigulu jau pirms gada pārsniedzu!

4 1 atbildēt

Man ir sava teorija, kā pārsniegt gaismas ātrumu, varbūt kaut kad par to rakstu sataisīšu

very nice  emotion

2 0 atbildēt

Kā var vispār kaut ko likt rāmjos. Cilvēka prāts ir tik neizsakāmi aprobežots, ka viņš visu grib Salikt kategorijā VIS- vislielākais, visātrākais, vissmagākais u.t.t Jebkura lieta, uz kuru attiecina fizikālas formulas un risinājumus, attiecas uz konkrētiem apstākļiem konkrētā vidē(ne tikai uz zemes).

Tad jau var pateikt, ka tumsas ātrums ir arī ātrāks :D Pamēģini iztēloties lidojumu vienā virzienā, bez jebkādiem ierobežojumiem un kaut uz īsu brīdi pamēģini aptvert kur nonāksi... MAN PERSONĪGI GALVA PLĪST PUŠU KAD SĀKU PAR TO DOMĀT. Kā var būt kaut kas BEZGALĪGS nu kāāāāāā????

2 0 atbildēt

Heh... Un kas tur liels? Cilveks jau noshaudoties skanas atrumu ir parsniedzis....Bet + cienigs...

2 0 atbildēt

Sadi atklajumi paver iespeju talakai attistibai. Ja, kads runa, kad tadejadi fizikas pamatus ir jamaina, jaa vinus bus jamaina un tas ir loti labi. Kvantu fizika ir taa, kur notiek sie atklajumi, un liela beda fizikiem nebus, jo visi tapat rekinas ar to. Principa, daudzas lietas, ko ir apsverusi popularie fiziki, ir hipotezas, kuras tiek pieraditas attiecigajos meginajumos, tacu petot dzilak, veidojas iznemumi, kas galu gala pieaug par jaunu atklajumu.

Runajot par to ka prats nevar aptvert bezgaligumu. Ta ir, cilveks pec dabas dzivo nogrozots. Zemeslode ir noslegta, tiesi tapat ari apkartne, kur nave ir daudziem priekstats par eksistences beigam. Tadel prats, jau kops dzimsanas ir iegrozots ar robezam. Tadel cilveki, kuri spej parkapt prata ierobezojumus ir ari viss labakie fiziki.

Man personigi vienmer ir interesejis jautajums, ja ir visums radies, tad kas ir taa telpa, kur visums ir radies?

1 0 atbildēt