Vai zinājāt, ka pasaules slavenajam kuģim "Titanic" un divām Titanic māsām "Olympic" un "Britannic" bija vēlviens līdzīgs kuģis pirms viņiem?
Varbūt interesēs arī http://spoki.tvnet.lv/vesture/Kas-Bija-sis-Lidojosu-valu-gadsimts/689059
Vai zinājāt, ka pasaules slavenajam kuģim "Titanic" un divām Titanic māsām "Olympic" un "Britannic" bija vēlviens līdzīgs kuģis pirms viņiem?
Varbūt interesēs arī http://spoki.tvnet.lv/vesture/Kas-Bija-sis-Lidojosu-valu-gadsimts/689059
Mēs visi jau esam pārcietuši to pārdzīvojumu, kuru izjūtam skatoties filmu "Titanic" un zinām, ka dēļ aizberga Titanic pārlūza uz pusēm. Par šo tēmu esmu jau uzzinājis daudz un ka kuģī pārveda kaut ko tādu, kas lika kapteinim pieļaut sadursmi ar aiszbergu. Bet par to citreiz.
Nedaudz aprakstīšu - Titanic raksturotājlielumi bija šādi: ūdensiespaids - 66 00 t, garums - 269 m, platums - 28 m, iegrime - 10,5m. Kuģa korpusu saturēja 3 miljoni kniežu. 15 m augstā un 4,5 m platā stūre svēra 101 t, abi enkuri - 11,5 t un priekšgalā esošais rezervers enkurs - 15,5 t. Kuģim bija divi četrcilindru motori un viena turbīna, kuru kopējā jauda bija 34 270 kW, darbināja trīs dzenskrūves, kurām pēc aprēķiniem vajadzēja nodrošināt kugīm 25 mezglu ātrumu.
RMS Lusitania bija Britu okeāna laineris un tā laika lielākais laineris. Protams visiem viņš atgādina Titanic, un tomēr šo kuģi nebūvēja White Star kompānija, bet gan Cunard Line. 1906. gada 7. jūnijā Lusitania tika ielaists ūdenī un ar 31 550 bruto reģistra tonnu tilpību un 232 m garš bija tolaik lielākais pasažieru kuģis. Nēnu parēķiniet Titanic 269m garš un Lusitania 232 m. Īpaši jau neatpalika laineris Lusitania. Daudz neko īpašu nav ko stāstīt, bet varu uzrakstīt nelielu fragmentu no grāmatas, kas īsti notika ar šo laineri.
1915. gada 30. aprīlī no Emsas bāzes izbrauca vācu zemūdene U 20 un devās uz Liverpūles līci, lai uzglūnētu uz Angliju braucošajiem kuģiem. Diezgan sliktā laiak dēļ komandieris kapteiņleitnants Valters Švīgers nolēma patrulēšanu beigt un 6. maijā doties atceļā. Nākošajā dienā pulksten 13.20 apmēram 12 jūdzes uz dienvidaustrumiem no Kinseilas Oldheda* tika pamanīts liels kuģis. Arvien skaidrāk kļuva redzams Anglijas dienvidkrasta virzienā braucošā četru skursteņu tvaikoņa kontūras. "Novērojumi rāda, ka darīšana ar lielu pasažieru tvaikoni," tā Švīgers rakstīja kuģa žurnālā. Pulksten 14.10 zemūdene U 20, būdama 700 metru attālumā no tvaikoņa, palaida torpēdu, kas trāpīja kuģa labajā bortā aiz komandtiltiņa. Sekoja tik neparasti spēcīgs sprādziens, ka ūdensstabs pacēlās augstāk par pirmo skursteni. Pēc tam notika arī varena detonācija, kas liecināja par torpēdas trāpijumu katlutelpā. Tiesa gan, jūras vēsturnieki ir izteikuši uzskatus, ka otro sprādzienu varēja izraisīt uz Angliju vestās, Lusitania kravas tilpnē iekrautās sprāgstvielas. Kuģis tūlīt sasvērās uz labo pusi, un tā priekšgals sāka strauji grimt. Elektriskās strāvas padeve pārtrūka, un daudzi pasažieri palika liftos starp kuģa klājiem. Cilvēki uz laivu klāja neatrada arī glābšanas vestes, lai gan pēc priekšrakstiem tām tur vajadzēja būt. Kuģa sānsveres dēļ daudzas glābšanas laivas no kreisā borta puses nevarēja ielaist ūdenī. Kad 232 metrus gara kuģa priekšgals atdūrās pret 96 metru dziļumā esošo jūras dibenu, tā pakaļgars vēl rēgojās virs ūdens. Pēc 18 minutēm drāma bija beigusies.
Ja neielieku plusu, tad neesmu cilvēks? Domāju, ka vairāk plusu saņem tad, ja neprasa, lai liek plusus. ;) Nu tas tā...
Nasha russia bija savādāka versija par titānika nogrimšanu. Kapteinis deva pavēli nogremdēt kuģi jo viņi pa kreisi ieraudzīja zīmi "Taganroga 20 km"
Šis arī bija viens no iemesliem kāpēc Anglija pievienojās pirmajam pasaules karam.