Sveiki! Ir pirmdiena Jauna nedēļa = Jauns raksts :D

Šajā rakstā uzināsim par dzelzceļa tuneli zem Lamanša šaurumu. Nu tad skatamies un vērtējam. Citi interesanti un ne tik interesanti raksti - manā profilā!

Paarty Haards » Spoki.lv lietotājs

Paarty Haards » Spoki.lv lietotājs

Paarty Haards » Spoki.lv lietotājs

Tunelis, dēvēts par Eirotuneli, starp Angliju un Franciju zem Lamanša jūras šauruma patiesībā veidots no trīs tuneļiem - diviem dzelzceļa un viena, kas domāts pirmo divu tehniskajai apkalpošanai. Te vilcieni, kas pārvadā ne vien pasažierus, bet arī automobīļus, traucas ar ātrumu 160km/h un 50 kilometri garo ceļu veic trīsdesmitpiecās minūtēs.

EirotunelisSavieno divas... Autors: Līdaks Tunelis zem Lamanša šauruma.
1.

Eirotunelis...

..Savieno divas pilsētas - Kalē(Francijā) un Folkstonu(Anglijā).. 

Tehniskā tuneļa darbinieki pārvietojas ar auto. 

Ideja rodas frančiemnbspnbsp... Autors: Līdaks Tunelis zem Lamanša šauruma.
2.

Ideja rodas frančiem. 

  1802. gadā franču inženieris Albērs Matjē-Favjē izstrādāja pirmo tuneļa projektu. Pēc viņa idejas tuneli vajadzēja izgaismot ar eļļas lampām, pa to bija paredzēts ceļot ar zirgu ekipāžām, bet ventilācijai izmantot caurules, kas iznāktu virs jūras virsmas. Francijas valdnieks Napoleons šo projektu ļoti vēlējās realizēt, bet kara dēļ tas palika uz papīra.

  1875. gadā beidzot tika nolemts, ka tunelim jābūt! 1876. gadā veica ģeoloģisko izpēti un  sāka rakšanas darbus. Taču angļi nobijās, ka Francija caur tuneli varētu viegli iekarot Angliju, tāpēc darbi tika apstādināti. Līdz tam no anglijas puses bija izrakti 2026 metri, bet no Francijas puses - 1829 metri. 

Rok septiņu gadusnbsp Ideja... Autors: Līdaks Tunelis zem Lamanša šauruma.
3.

Rok septiņu gadus.

  Ideja par tuneļa rakšanu atkal uzvirmoja pēc Otrā pasaules kara, taču tikai 1984. gadā franči uun angļi vienojās par detaļām un ķērās pie darba. 1987. gada 15. decembrī tika iedarbināta pirmā tuneļa rakšanas mašīna. Rakšanas darbi notika 50 metri zem jūras dibena, jo  tikai tādā dziļumā atradās zemes slānis, kas visvieglāk padevās rakšanai. Reizē tika rakst un izraktajos caurumos ievietoti betona gredzeni. 

   Nedēļā varēja izurbt ap 100 metriem no katras puses. Lai abas racēju puses reiz satiktos, nevis aizraktos viena otrai garām, tikai izmantota lāzera pozicionēšanas (vietas noteikšana)  sistēma. Pavisam angļu puse izraka 84 kilometri tuneļa, bet franču puse - 69 kilometri (un nevajag tagad aizdomāties:D:D:D) 

Kur lika izrakto zeminbsp... Autors: Līdaks Tunelis zem Lamanša šauruma.
4.

Kur lika izrakto zemi?!

  Būvniecības laikā tika izņemts milzum daudz zemes, un katra puse ar to rīkojās citādi. Franči sajauca zemi ar ūdeni un iegūto masu ielaida atpakaļ jūrā, savukārt angļi savā krastā izveidoja mākslīgo zemesragu parku. 

    1994. gada 6. maijā notika Eirotuneļa svinīgā atklāšana. 

Rakscaronanas... Autors: Līdaks Tunelis zem Lamanša šauruma.
5.

Rakšanas mašīnas.

   Lai izraktu tuneli, tika izgatavotas vienpadsmit speciālas tuneļa rakšanas mašīnas, katra astoņi metri diametrā. 

Bildē redzams skats no... Autors: Līdaks Tunelis zem Lamanša šauruma.
6.

Bildē redzams skats no tuneļa rakšanas darbiem.

Apkalpes tuneļa... Autors: Līdaks Tunelis zem Lamanša šauruma.
7.

Apkalpes tuneļa rakšanas darbi. 

Rakscaronanas mascaronīnas... Autors: Līdaks Tunelis zem Lamanša šauruma.
8.

Rakšanas mašīnas makets. 

Pirms uztaisīja rakšanas mašīnas, pirmo izstrādāja maketu, un palaida mazā zemes pleķītī vai tas kautko raks. 

 

 

 

Tas arī viss

Paldies ka skatijāties manu rakstu :)