Pēc kā atpazīst uzņēmuma produkciju? Pārsvarā pēc "firmas", respektīvi - logo. Gluži kā piedāvātie produkti nestāv uz vietas, bet tiek piedāvāti ar vien jauni, tā pat notiek ar logo. Logo nemainas bieži, jo tas ir tieši tas, ko cilvēki atceras.
Kā mainijušies pazīstamu uzņēmumu logo5
Pirmie klasiskie Apple bija koka kastēs, un rādija melnbaltu bildi, pirmais logo - arī melnbalts. Kurā lielāks uzsvars tieši uz ābeli, nekā uz pašu ābolu, zem tā sēž laikam Īzaks Ņūtons. Apple II bija veiksmīgs galvenokārt tāpēc, ka tam bija krāsaina grafika. Liels un vienkāršs dizains vienmēr bijis Apple stilā un viņu logotips nav izņēmums. Kad Apple sāka darbību, logo bija sarežģīts. Lai vai kā, vēlāk Džobss nolīga Robu Janovu, lai tas vienkāršotu logo, un kā izrādījās – tā bija lieliska doma. Robs izveidoja „varavīksnes ābolu”, kas bija firmas logotips līdz pat 1998. gadam. Ir daudz baumu kāpēc Robs bija izvēlējies veidot tieši šādu logotipu. Viena no tām vēsta, ka Apple bija cieņas apliecinājums Ņūtonam (ja atceramies, tad tieši krītošais ābols kļuva par grūdienu Ņūtonam, pamudināja viņu pētīt savu prātu, no jauna sakārtot visas iepriekšējās domu ķēdes un atklāt jaunu sakarību, kuru mēs tagad saucam par gravitātes likumu.) un tā kā tā laika Apple II datoriem bija krāsainā grafika, tad tādēļ tapis arī krāsains ābols. Cits izskaidrojums vēsta, ka iekostais ābols ir sumināšana, veltījums matemātiķim un „datoru tēvam” Alanam Turingam, kurš izdarīja pašnāvību, apēdot ar cianīdu saindētu ābolu. Bet varavīksnes krāsas logotipā tika iekļautas kā atsauce uz varavīksnes karogu, kā veltījums Turinga homoseksualitātei. Kad Apple 1998. gadā laida klajā jauno iMac, logotips tika izmainīts uz vienkrāsas ābolu, tomēr formas ziņā palika gandrīz identisks varavīksnes ābolam. Tagad, Apple logotipam ir jauks gradienta hroma sudraba noformējums. Tas ir viens no visbiežāk atpazīstamajiem zīmolu simboliem pasaulē un forma ir tas, kas identificē uzņēmumu, vairāk nekā krāsa.
Audi ir vācu kompānija, kas ražo automašīnas. Kompānija tika dibināta ar nosaukumu A. Horch & Cie un to izdarīja vācu inženieris Augusts Horčs 1899. gadā. 1909. gadā Augusts Horčs tika padzīts pats no savas kompānijas, pēc kā gan viņš turpināja izmantot veco zīmolu Horch. Tomēr viņa partneris iesūdzēja viņu par preču zīmes pārkāpumiem un Horčs bija spiests meklēt kompānijai jaunu nosaukumu, un to viņš arī izdarīja, nodēvējot kompāniju par Audiwerke GmbH.
1932. gadā četri automašīnu ražotāji – Audi, Horch, DKW un Wanderer apvienojās, lai izveidotu Auto Union. (Auto Savienību)
Četri savstarpēji saistītie gredzeni, kas vēlāk kļuva par Audi logotipu, sākotnēji bija Auto Savienības logotips. Sākotnēji automātiskais Savienības logotips tika izmantots tikai sporta automašīnām un četri uzņēmumi turpināja ražot automobiļus ar savu zīmolu. Visbeidzot, 1985. gadā auto Savienība kļuva par to ”Audi” uzņēmumu, ko mēs pazīstam šodien. 2009. gadā Audi ieviesa jaunu logo, kas pastāv vēl joprojām. Mūsdienu Audi logo rāda trīsdimensiju struktūru un ēnas, kā rezultātā tas ieguvis pulēta hroma izskatu. Audi nosaukums tagad ir nedaudz mazāks, un ir pārvietots no centra uz apakšējo kreiso stūri, kā arī logotipam ir mainījies arī fonts.
Uzņēmums vienmēr bija vēlējies globālo perspektīvu un tā logotips atspoguļoja to jau 1934. gadā. Specializēts reklāmas noformētājs bija radījis logotipu, kas ietvēra burtveidolu – kas agrāk nebija redzēts ne Eiropā, ne Ziemeļamerikā.
Pirmā kompānijas radītā kamera tika laista pārdošanā 1934. gada un tā tika nodēvēta par Kwanon – budistu žēlastības dievietes vārdā. Logo tolaik ietvēra formulējumus un dievietes attēlu ar 1000 rokām un liesmām.
Gadiem ejot, uzņēmums centās logotipu padarīt cik vien iespējams vienkāršāku un labāk iegaumējamāku.
Kopš 1956. gada logotips nav mainīts, bet noformēšanas pūles ir skaidri redzamas šajā vienkāršajā, bet klasiskajā logo. Šad tad logo attēlo arī sarkanā krāsā.
Microsoft stāsts sākas 1975. gadā, kad Bils Geits un viņa draugs Paulu Allenu kodēja pirmo datoru valodu priekš PC un nosauca to par BASIC. Drīz viņi nodēvēja savu sadarbību par Micro-soft, kas redzams arī kompānijas pirmajā logotipā. Vēlāk gan logotips tika izmainīts, noņemot pārnesuma zīmi. Nākamajos 13 gados logo bija īpatnējs O, tāpēc darbinieki nodēvēja to par „Blibbet”. Stāsta, ka tajā laikā Microsoft ēdnīcā bijis pat dubultais čīzburgers – „Blibbet Burger”. Kad 1987. gadā parādījās jaunais logotips, kompānijā notika pat kampaņa „saglabāt Bibblet” , tomēr tas nespēja atturēt uzņēmumu no logotipa nomaiņas. Šo logotipu dizainēja Skots Bakers un tas kļuva pazīstams kā „Pacman logo”, o burta dīvainā iegriezuma dēļ. Logotipam vēl tika piekabināti visādi saukļi, bet pats logo palika nemainīgs. Šogad 2012. gadā, kad operētājsistēma Windows piedzīvojusi daudz izmaiņas jaunajā versijā, kā pamata skatu pieņemot "Modern UI" flīzes, un atsakoties no Start pogas, nomainija logo arī uz krāsainām flīzēm un uzraksta fontu gluži kāds pieejams jaunajā Windows vidē kā noklusējuma fonts (MS Segoe).
Mozilla Firefox pārlūkprogrammu izveidoja Deivs Hiats un Bleiks Ross. Sākumā tā gan tika nodēvēta par Phoenix (Fēnikss), kas redzams viņu pirmajā 2002. gada logotipā, tomēr preces zīmes problēmu dēļ vārdu nācās nomainīt, un programma tika nodēvēta par Firebird, lai kompānija varētu saglabāt savu veco logotipu. Tomēr, diemžēl arī šim nosaukumam bija preču zīmju problēmas – kā izrādījās, pastāvēja jau programmatūra ar tādu nosaukumu.
Tā tika izvēlēts nosaukums Firefox, un Mozilla Firefox kļuvusi par vienu no iecienītākajām un biežāk izmantotākajām pārlūkprogrammām pasaulē. 2003. gadā tagadējo slaveno logotipu izveidoja profesionāls dizaineris Džons Hiks.
Kopš tā laika ir logotipā notikušas nelielas izmaiņas ar krāsām, izmantojot gaiši zilos krāsas kontinentos, vienkārši, lai atšķirtu tos labāk no ekrāna.
Nokia somu valodā nozīmē tumšu, pūkainu dzīvnieku, ko mēs tagad mēdzam dēvēt par meža caunu. Tomēr tam ir mazs sakars ar pašreizējo biznesa un zīmola tēlu. Uzņēmuma nosaukuma izcelsmi var attiecināt uz koksnes celulozes rūpnīcas izveidošanu, ko izveidoja Knuts Fredriks Idestams, Nokianvirta upes krastā, Nokia pilsētā. Nokia korporācija tika izveidota 1967. gadā. apvienojoties Finnish Rubber Works (kas arī izmantoja Nokia zīmolu), Nokia Wood Mill, un Finnish Cable Works. Uzņēmums gadu gaitā ir pārdevis dažādus produktus, ieskaitot telefonus, kurpes, automašīnu riepas, televizorus, monitorus un citas. Logo attīstība un nozīme tieši tādēļ nav īsti skaidra, jo kompānija nepārtraukti mainījusi biznesa virzienus. Skaidrs ir viens, ja Nokia neizdosies izkļūt no telefonu krīzes, nākošais ko šie ražos iespējams būs čības?
iečeko arī manu profilu semper ubi sub ubi