Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
1
464

Otrā Pasaules kara laikā radās daudzas inovatīvas tehnoloģijas, sākot no ballistiskajām raķetēm un beidzot ar kodolieročiem, taču viens no inovatīvākajiem un tai pat laikā, salīdzinoši reti dzirdēts izgudrojums bija Vācu Goliāts - attālināmi vadāms, neliela izmēra transportlīdzeklis, ar nāvīgu kravu.

nbsp nbspBet visu pēc kārtas... Autors: Mao Meow Goliāts – Nacistu drons pašnāvnieks!
1.

   Bet visu pēc kārtas, 1940. gada nogalē nacistiskās Vācijas armijas rokās nonāca Franču miniatūra kāpurķēžu transportlīdzekļa prototips, kas deva Vācu armijai ideju, ja nu mēs šādu ierīci varētu izmantot kara vajadzībām. Rezultātā, Brēmenē esošajam autoražotājam Carl F.W. Borgward tika dots rīkojums, izstrādāt nelielu attālināmi vadāmu kaujas transportlīdzekli, kurš spētu pārvietot vismaz 45 kg sprāgstvielu.

nbsp nbspVācija izstrādāja... Autors: Mao Meow Goliāts – Nacistu drons pašnāvnieks!
2.

   Vācija izstrādāja trīs modeļus ar attālināmi vadāmiem “Goliātiem”, proti, pirmo testa versiju SdKfz. 302 kuru darbināja elektromotors, bet to ierobežoja niecīgais darbības rādiuss – nedaudz virs kilometra. Otrā versija SdKfz. 303a bija aprīkota ar divcilindru benzīna motoru, kas palielināja tā darbības rādiusu līdz 10 km. Kā trešo versiju, Vācu armija izstrādāja SdKfz. 303b, kas bija nedaudz lielāks par pārējiem kaujas droniem, bet toties spēja pārvietot 100 kg smagas kravas.

nbsp nbspGoliāts bija 15... Autors: Mao Meow Goliāts – Nacistu drons pašnāvnieks!
3.

   Goliāts bija 1.5 metrus garš, 0.85 metrus palts, un pusmetru augsts. Pilnībā nokomplektēts, tas svēra no 370 kg līdz 430 kg un atkarībā no modeļa, tas spēja pārvietoties ar ātrumu, kas bija tuvu 10 km/h.

nbsp nbspBet kā tas darbojās... Autors: Mao Meow Goliāts – Nacistu drons pašnāvnieks!
4.

   Bet kā tas darbojās, un kam to izmantoja? Katrs goliāts nesa no 45 kg līdz 100 kg sprāgstvielu, ar kurām bija pietiekoši lai iznīcinātu ienaidnieku tankus vai nocietinājumus. Respektīvi, operators kurš vadīja Goliātu izmantojot kontroles pulti, kas bija savienota ar ierīci izmantojot 650 metrus garu vadu, kas bija saritināta mašīnas aizmugurē, un izritinājās tai attālinoties no operatorā. Operatora mērķis bija maksimāli pietuvināt Goliātu ienaidnieka pozīcijām, un tad attālināti detonēt sprāgstvielas.

  Kā otrs Goliāta kontroles veids bija radiokontrole, kas uzlaboja sistēmas darbību bezceļa apstākļos, bet šāda vadības sistēma bija dārgāka un tāpēc retāka. 

 

nbsp nbspTiesa tās... Autors: Mao Meow Goliāts – Nacistu drons pašnāvnieks!
5.

   Tiesa, tās efektivitāti ietekmēja vairāki faktori, bet divi galvenie bija tās ātrums un tas, ka kabeli, kas savienoja Goliātu un vadības pulti bija viegli pāraut. To varēja paveikt vainu ienaidnieks, vai ari vienkārši pārvietošanās par krūmainu vidi. Kas noveda pie tā, ka bieži šīs mašīnas nemaz nesasniedza savu mērķi, jo vai nu tika zaudēta kontrole par to un/vai tā nonāca pretinieku rokās.

nbsp nbspNeskatoties uz to... Autors: Mao Meow Goliāts – Nacistu drons pašnāvnieks!
6.

   Neskatoties uz to, Otrā pasaules kara laikā nacistiskā Vācija saražoja ap 7500 šī tipa mašīnām, lai ari kara gaitu tās nemainīja, tās deva nopietnu ieguldījumu attālināmi vadāmu robotu izstrādei, kā piemēram tādu, kādus mūsdienās izmanto sapieri. 

1
464

Citi šī autora raksti:

Lasi vēl labākos rakstus:

komentāri [14]

Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
Drakonvīrs avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Nostradams
  Drakonvīrs 13.10.17 02:43  
 
17
1

Viss jau būtu labi, bet vai vienkāršu vadāmo mīnu saukt par dronu nebūtu bišķi pārspīlēti? Tomēr + lieku.  

9K116 avatars
Medaļa NostradamsMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas joks
  9K116 13.10.17 14:16
 
11
0

Daudz revolucionārāks izgudrojums bija turboreaktīvais dzinējs, atomtehnoloģijas (lika pamatu ne tikai kodolieročiem, bet arī kodolenerģijai), ballistiskās raķetes (lika praktiski pamatu kosmosa lidojumiem), radaru tehnoloģijas, sakaru tehnoloģijas utml..

Šis `drons` diez vai bija ļoti inovatīvs, jo drona vadītājs to vadīt varēja tikai stipri aptuveni, jo videokameras ta dronam nebija un ej nu veiksmīgi novadi pa šķēršlainu apvidu kaut ko 600+ metru attālumā

Lying Son Of A Bitch avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Spēlmanis
  Lying Son Of A Bitch 14.10.17 00:03
 
10
0

atbildot uz Reālais skatījums komentāru " Nu saukt nacistisko Vāciju par attīstīt... " Valsts attīstīta, jo tika izgudriti daudz un dažādas lietas. Ja runā izgudrošanu/izveidošanu par attīstību, tad jā tā ir attīstīta valsts. Bet ja ar attīstību saprot morāli, tad nē nacistiskā vācija nav bijusi attīstīta, kaut gan labāka par padomju krieviju bija.

9K116 avatars
Medaļa NostradamsMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas joks
  9K116 13.10.17 14:12
 
8
0

Valsts bija attīstīta arī pirms nacistiem.

agurs avatars
Medaļa Uguns pūķisMedaļa AdminsMedaļa Moderatora favorīts
  agurs 13.10.17 09:12
 
3
0

  

Anonīms
Opis 15.10.17 17:45  
 
2
0
Bija bija attīstīta un strauji attīstijās paša kara laikā... krievi vieni vāčus nevinēja. Nebutu krieviem palidzejusi anglija vel šis tas beigās arī ieņemtu to maskavu. Padomājiet loģiski cik spēcīgi bija vācieši. Tikko atguvās no pirmā kara un atri vien viss jau notikās atkal. (Runa iet par attīstības rādītājiem) p.s. nestrīdamies esmu vestures fanāts. Un lai kaut ko apgalvotu pārlasu vairākua avotus.
Drakonvīrs avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Nostradams
  Drakonvīrs 14.10.17 14:32  
 
2
0

atbildot uz Reālais skatījums komentāru " Nu saukt nacistisko Vāciju par attīstīt... "

Tad jājautā, kādi ir tavi attīstītas valsts kritēriji? Saki teroristika valdība - tad pasaki, kura valdība tajā laikā bija daudz savādāka? Ne viens jau nebija balts un pūkains. Tādas bija tālaika vispārējās tendences. Manuprāt valsti, kurai ir attīstīta zinātne (par piemēru: vācijā bija pirmajiem pasaulē izveidots video sakaru tīkls,vieni no pirmajiem kompjuteriem),stabīla ekonomika, salīdzinoši augsts dzīves līmenis - var saukt par attīstītu.

_marks_1 avatars
Medaļa ProfesionālisMedaļa Admins iesakaMedaļa Moderatora favorīts
  _marks_1 13.10.17 16:07
 
2
0

  

Juris1604 avatars
Medaļa Misija izpildītaMedaļa NastijsMedaļa Dienas doma
  Juris1604 15.10.17 14:06
 
1
0

Interesanti    

dundundun1 avatars
Medaļa Vilkaču klana biedrsMedaļa SākumskolnieksMedaļa Dienas joks
  dundundun1 13.10.17 01:03
 
1
0

dem

Drakonvīrs avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Nostradams
  Drakonvīrs 17.10.17 00:20  
 
0
0
atbildot uz Reālais skatījums komentāru "Savā ziņā es tev piekrītu, bet viņas vadība, po... "Par slimo politiku un zvērībām var padiskutēt.Tu raksti:"Labklājība? Tikai vāciešiem"Manuprāt tas ir tikai normāli, ja valdība ceļ labklājības līmeni pirmajā vietā izvirzot savas valsts pilsoņus. Jā, bija koncentrācijas nometnes, bet atvaino PSRS viņas bija krietni vairāk (jāsaka arī agrāk) un nežēlīgākas. Un ja piemin ASV, tad ko tu domā par japāņu izcelsmes pilsoņu slodzīšanu principā tādās pat nometnēs tikai tāpēc ka tie ir japāņi? Tas nav rasims? Tālāk tu raksti:"viņai bija vairāk labās puses piemēram pirmoreiz Latvijā un Krievijā vienkāršajiem cilvēkiem bija pieejams teātris, opera, izglītība, kultūra" Varētu domāt, ka pirms 1940.g.okupācijas Latvijā tautai tas viss nebija pieejams! Un vēl ,ja salīdzina Vācijas un PSRS politiku, nezinu kas ir sliktāk - izcelt priekšplānā kādu konkrētu tautu (vāciešus), vai sociālu grupu (proletariatu) pārejos represējot. Par latviešu iznīcināšanas plāniem arī var šaubīties. Jā ir dzirdēts par tā saucamo Ost plānu. Tikai nezin kāpēc neviens viņu tā īsti nav redzējis uz papīra izliktu un ar piemēram Hitlera parakstu apstiprinātu. Tālāk tu raksti:" Rietumi bija daudz civilizētāki! Briti un amerikāņi bija pat ļoti OK. Nebija ideāli, bet 99.9%labi" Par ASV koncentrācijas nometnēm jau rakstiju. Tad kā tu vērtē piemēram barbarisko Drēzdenes bombardēšanu? Tā kā atvaino,bet tavi argumenti mani īpaši nepārliecina. Tomēr diskutēt ir interesanti. Gaidu citus argumentus.
Reālais skatījums avatars
Medaļa Spoks
  Reālais skatījums 16.10.17 22:06  
 
0
0
atbildot uz Drakonvīrs komentāru "Tad jājautā, kādi ir tavi attīstītas valsts kri... "Savā ziņā es tev piekrītu, bet viņas vadība, politika bija slima, viņu zvērības bija KATASTROFA! Labklājība? Tikai vāciešiem! Latviešus un citus apzināti plānoja iznīcināt! Rasisti! Jā, padomju savienība nebija daudz savādāka. Nu varbūt nedaudz mazāk zvērīga, viņai bija vairāk labās puses piemēram pirmoreiz Latvijā un Krievijā vienkāršajiem cilvēkiem bija pieejams teātris, opera, izglītība, kultūra. Bet protams deportācijas ir neattaisnojama zvērība. Rietumi bija daudz civilizētāki! Briti un amerikāņi bija pat ļoti OK. Nebija ideāli, bet 99.9%labi
Reālais skatījums avatars
Medaļa Spoks
  Reālais skatījums 15.10.17 21:58  
 
0
0
Spoku administrācijā sajūta ka darbinieki neapzinās, ka ja kaut kas no šā nāks gaismā viņus ietupinās par Hate speech!!! Tad vēl būs nepatikšanas par nacistu ideoloğijas slavināšanu. Un ja bloķēs random komentārus, ja kāds nepauž viņu viedokli, kas ir apšaubāmas legalitātes, tad tiks pārkāpta satversme, kur rakstīts, ka Latvija ir suverēna un demokrātiska valsts kurā ir vārda brīvība!
Reālais skatījums avatars
Medaļa Spoks
  Reālais skatījums 13.10.17 21:17  
 
1
13
Reālais skatījums nedomā, ko raksta!
(Gribu izlasīt!)