Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
0
838

Ko mēs atceramies par negadījumiem ar cilvēku upuriem? Sirds plosošo Leonardo di Kaprio tēlojumu "Titānikā"? Par negrimstošo uzskatīts kuģis nogrima jau pirmajā braucienā. Taču mums tas ir tik labi atmiņā, jo par to tika uzņemta filma. 20.gs. bija arī tādi notikumi, kas nav atspoguļoti nevienā filmā, bet tie paņēma tikpat daudz cilvēku dzīvību.

Recepte negadījumam ir kā vienmēr. Galvenā sastāvdaļa ir cilvēks, kas kļūst pašpārliecināts, nevērīgs vai iedomīgs. Negadījums notiek, jo cilvēks aizmirst ievērot paša pieņemtos likumus. Nav runa par pārgalvību, kas beidzas traģiski, bet par ikdienu ar fatāliem iznākumiem. Lietas ir vienkāršas, tās var izmantot tikai kā paredzēts, bet cilvēks ir sarežģīts, viņam vajag mēģināt, atklāt, atrast jaunu pielietojumu, apšaubīt pieņemto. Lūk tā sākas nāvīga ikdiena...

KuģisnbspIolaireNaktī uz... Autors: Lestets Briesmīgi, maz dzirdēti negadījumi
1.

Kuģis Iolaire

Naktī uz 1919.g. 1. janvāri pa ceļam uz ostu nogrima britu karaliskās flotes kuģis. 200 jūrnieki, kas bija pārdzīvojuši 1. pasaules kara šausmas, noslīka 2 km attālumā no mājām. 

Kuģa nosaukums no gēlu valodas nozīmē "Ērglis". To uzbūvēja 1881.g. un kara laikā aprīkoja ar lielgabaliem patrulēšanai gar Britānijas krastiem. Kuģa ekipāžai palaimējās atgriezties mājās gandrīz pilnā sastāvā. Kuģis uzskrēja uz klintīm pārslodzes dēļ. Lai arī tas bija paredzēts 100 cilvēkiem, nelaimes brīdī  uz klāja bija 280 cilvēku. 205 noslīka, 40 izglāba, bet 35 izdevās pašiem aizpeldēt līdz krastam. 1920.g tika veikta izmeklēšana. Par cik visas atbildīgās personas aizgāja bojā īpašus rezultātus tas nedeva. Nelaimes brīdī laikapstākļi nebija īpaši slikti, un tas, kāpēc kuģis pilnā gaitā devās uz klintīm vai arī kāpēc nebija glābšanas laivu, palika noslēpums. 

Dirižablis AkronTas bija... Autors: Lestets Briesmīgi, maz dzirdēti negadījumi
2.

Dirižablis Akron

Tas bija lielākais dirižablis pēc bēdīgi slavenā Hindeburga. Garumā sasniedza 239 m un bez papildus uzpildīšanās varēja nolidot 16900 km. Uz tā varēja izvietot 5 lidmašīnas. To bija plānots izmantot tālajai jūras izlūkošanai, bet 1933.g. virs Atlantijas okeāna tas cieta nelaimes gadījumā. Gāja bojā 73 no 76 uz borta esošajiem cilvēkiem. Netālu no Ņūdžersijas rūtinas lidojuma laikā dirižablis aizķēra ar asti ūdeni un nogrima. Pie vainas bija sliktie laikapstākļi un zemais atmosfēras spiediens, kā arī kapteiņa rīcība, kas lidoja pārāk zemu virs ūdens. Vēlāk dirižabļa meklējumos iesaistījās cits dirižablis, bet arī tas cieta nelaimes gadījumā. 

Junyō Maru kuģisTas bija... Autors: Lestets Briesmīgi, maz dzirdēti negadījumi
3.

Jun'yō Maru kuģis

Tas bija viens no Japānas kravas kuģiem paredzēts gūstekņu transportēšanai. 1944.g. pa ceļam uz Sumatru tam uzbruka britu zemūdene HMS Tradewind. Lai varētu transportēt vairāk gūstekņu, uz tā bija uzbūvēti papildus klāji no bambusa, ar tādiem pašiem bambusa krātiņiem. Uzbrukuma brīdī uz klāja bija 1377 holandiešu, 64 britu un austrāliešu un 8 amerikāņu karagūstekņi. Papildus vēl bija 4200 javiešu. Gāja bojā 5620 cilvēki, padarot to par lielāko katastrofu uz jūras. Tie, kam paveicās pārdzīvot katastrofu, Birmas vietā devās uz citu dzelzceļa būvniecību ar tik pat necilvēcīgiem apstākļiem. 

MV Wilhelm Gustloff... Autors: Lestets Briesmīgi, maz dzirdēti negadījumi
4.

MV Wilhelm Gustloff nogremdēšana

MV Wilhelm Gustloff bija vācu militārais transporta kuģis, kurš nogrima 1945.g. 30.janvārī no krievu zemūdenes C-13 Baltijas jūrā, evakuējot Vācijas pilsoņus, Nacistu amatpersonas un militāro personālu no Gdiņas, Polijā. Gāja bojā 9343 cilvēki, no kuriem ap 5000 bērnu. 

Sākotnēji tas bija būvēts kā kruīza kuģis, bet kara laikā to pārveidoja par peldošo hospitāli. Pirms nogrimšanas to iesaistīja operācijā "Hanibals" - vairāk nekā miljona civilo personu pārvietošanu uz Vāciju saistība ar Sarkanās armijas ieiešanu Prūsijā. 

Harrow and Wealdstone... Autors: Lestets Briesmīgi, maz dzirdēti negadījumi
5.

Harrow and Wealdstone vilcienu sadursme

Tā ir lielākā Lielbritānijas vilcienu katastrofa miera laikā. 1952.g. 8. oktobrī stacijā sakrējās trīs vilcieni. 112 mira, bet 340 tika ievainoti. 

Nakts ekspresis no Pertas ietriecās pie perona stāvošajā vilcienā. Porms sadursmes mašīnists nepamanīja brīdinājuma signālu un divus briesmu signālus. Atlūzas no sadursmes bloķēja blakusesošos sliežu ceļus, kur dažus mirkļus vēlāk avarēja garāmbraucošais ekspresvilciens. 

Avarājas rezultātā tika paātrināta Automātiskās Brīdināšanas sistēmas ieviešana - uz avārijas seku izmeklēšanas ziņojuma publicēšanas laiku jau bija gatavs piecgades plāns

Thresher atomzemūdenePIrmā... Autors: Lestets Briesmīgi, maz dzirdēti negadījumi
6.

Thresher atomzemūdene

PIrmā ASV atomzemūdene tika nolaista ūdenī 1961.g. Tā veica apjomus izmēģinājumus Karību jūrā. 1963.g. tika veikta nolaišanās līdz maksimālajam 723 m dziļumam. Uz klāja bija 16 oficieri, 96 ekipāžas locekļi un 17 civilie inženieri-tehniķi, kuri uzdevusms bija novērot iekārtu darbību. 

Sakari ar to pārtrūka 1,5 h pēc iegrimšanas. Metinājumu šuvju defektu dēļ notika implosija. Tikai pāris mēnešus pēc negadījuma tika iedarbināta SUBSAFE programma, bez atbilstības kurai neviena zemūdene nevar tikt nolaista ūdenī. 

Derbyshire kravas... Autors: Lestets Briesmīgi, maz dzirdēti negadījumi
7.

Derbyshire kravas kuģis

Līdzīgi kā Titāniku to uzskatīja par vienu labākajiem kuģiem. Tas bija 1976.g. uzbūvēts kuģis, kurš 1980.g. ar kravu devās uz Japānu. Tas nogrima taifūna Orhid laikā. Pēdējais ziņojums bija par kuģa iekļūšanu 11 balles stiprā vētrā. 44 cilvēki gāja bojā, bet kuģa atliekas atrada tikai 14 gadiem 4 km dziļumā. Izmeklēšana turpinājās līdz 2000.g. Bojāgājušo radinieki uzskatīja, ka par iemeslu avārijai bija defekts konstrukcijā. Sākumā uzskatīja, ka 400 tonnas ūdens iekļuva kuģi caur neaizvērtu lūku, bet uzbūvejot precīzu repliku un simulējot vētras apstākļus, izrādījas, ka avāriju izraisījušais ūdens daudzums kuģī iekļuva caur 30 cm lielām ventilācijas lūkām.

Tas bija lielākais nogrimušais Lielbritānijas kuģis

Bihar vilciena... Autors: Lestets Briesmīgi, maz dzirdēti negadījumi
8.

Bihar vilciena negadījums

1981.g. 6. jūnijā Indijā notika pats nopietnākais pēc cilvēku upura skaita vilcienu negadījums. Precīzs pasažieru skaits nav zināms, to varēja būt līdz 3000. Vilciena vagoni noskrēja no sliedēm un cilvēki noslīka blakusesošajā ūdenskrātuvē. Negadījums notika musonu laika. Ūdenslīmenis bija augstināts. Par avārijas iemeslu kalpoja mašīnista straujā bremzēšana, lai izvairītos no sadursmes ar govi. Kopumā gāja bojā no 600-800 cilvēku. 

Ufas vilcienu katastrofaTas... Autors: Lestets Briesmīgi, maz dzirdēti negadījumi
9.

Ufas vilcienu katastrofa

Tas notika 1989.g. 4.jūnija naktī. Satiekoties pretimbraucošajiem vilcieniem, notika sprādziens netālu esošā cauruļvada avārijas dēļ. Laikapstākļu dēļ ieplakā uzkrājās no cauruļvada izplūstošie ogļūdeņraži. Par sprādziena iemeslu bija dzirkstele vai izmesta cigarete no vilciena. Sprādziena jauda bija salīdzināma ar Hirosimas atombumbas sprādzienu. 

Cauruļvadu operators pamanīja spiediena krišanos, bet palielināja padevi. Mašīnisti tika brīdināti par gāzu piesārņojumu apkārtnē, bet nepievērsa tam uzmanību. Gāja bojā 645 cilvēki, vairāk par 600 tika ievainoti, padarot to par lielāko dzelzceļa katastrofu bijušajā PSRS un tagadējā Krievijā

0
838

Citi šī autora raksti:

Lasi vēl labākos rakstus:

komentāri [14]

Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
littlemoodmonster avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  littlemoodmonster 19.06.16 10:58  
 
17
0
Tiri intereses pec- 8 govs palika dziva?
Fosilija
Spoku fosilijas ikonaFosilija 19.06.16 00:50
 
13
0
Labs raksts! +
Lestets avatars
Medaļa Gada SPOKS 2016Medaļa ĢenerālisMedaļa Gada SPOKS 2016
  Lestets 19.06.16 14:33
 
9
0

atbildot uz liliputs609 komentāru " Ļoti interesants raksts! + Tikai esi uz... " Paldies par novērtejumu, bet 

http://s2.quickmeme.com/img/38/38595b6d55c929c04d5464363069b1a3781416f4409d1fc28368dfe0ac56fc44.jpg

spoku dienas joks

LV_EDZIX avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa Holly ShitMedaļa Spoks
  LV_EDZIX 19.06.16 10:52
 
9
0

Šādus negadījumus , parasti lielai daļai nepublicē neviena valsts , jo viiem liekas tā ka , ja cilvēki neko nezina , tad cilvēkiem tas nekaitē.

Ja civēki to būtu zinājuši tai laikā kad notika negadījums tad viņi saceltu lielu trakusmi, utt.

Tāpēc , teiciens ir noderīgs , ja cilvēks kautko nezina, tas viņam nekaitē.

spoku dienas doma

Lestets avatars
Medaļa Gada SPOKS 2016Medaļa ĢenerālisMedaļa Gada SPOKS 2016
  Lestets 19.06.16 11:07
 
9
1

atbildot uz littlemoodmonster komentāru " Tiri intereses pec- 8 govs palika dziva... " Droši vien, ņēma un aizpeldēja    

Patrix213 avatars
Medaļa ŽurnālistsMedaļa Sertificēts spoksMedaļa Dienas doma
  Patrix213 19.06.16 19:48
 
7
0

PSRS tādi bezatbildīgi. Ja es būtu cauruļvadu operators un trubā kristos spiediens, es arī palielinātu padevi...    

Nē, bet ja nopietni. Kur tad tas spiediens pazuda, ja nenoplūda, pēc viņa domām?

LV_EDZIX avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa Holly ShitMedaļa Spoks
  LV_EDZIX 19.06.16 10:53
 
6
0

+ no manis , uzzināju daudz interesanta .

Pat to ko , vēstures stundās nav mācīts.

PNPAPN@speles avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas joks
  PNPAPN@speles 19.06.16 00:51
 
5
0

1.nezinaju pat.Toties abus pedejos ,8. un 9. labi atceros.

Fosilija
Spoku fosilijas ikonaFosilija 19.06.16 07:08
 
4
1

Daudz līķīšu, viss kā man patīk, tāpēc - ķer plusu.

 

Ojārs Latvietis avatars
Medaļa Spoks
  Ojārs Latvietis 28.06.16 17:12  
 
2
0
Daudz neuzmanības kļūdas gramatikā, bet raksts tiešām interesants!
harlleyrikhter avatars
Medaļa Spoks
  harlleyrikhter 19.06.16 20:26
 
2
0

"...par avārijas iemeslu kalpoja mašīnista straujā bremzēšana, lai izvairītos no sadursmes ar govi..." , bet bojā gāja ap 3000 pasažieru.   

sega789 avatars
Medaļa TrumpeMedaļa StudentsMedaļa Spoks
  sega789 11.08.17 08:59
 
1
0

Raksts patika, bet mazliet mulsina, jo Nr 3. Gāja bojā 5620 cilvēki, padarot to par lielāko katastrofu uz jūras. 

Un tagad Nr 4 - Gāja bojā 9343 cilvēki, no kuriem ap 5000 bērnu. 

Vai nu es skaitīt neprotu vai 9tk ir vairāk par 5 tk... 

Enīvei, paldies par rakstu, cepums un plusiņš no manis

4TE10S avatars
Medaļa JubilārsMedaļa Man patīk Spoku FacebookMedaļa Students
  4TE10S 29.06.16 09:01
 
1
0

Ufas dzelzceļa katastrofa ir ne tikailielākā Krievijā un PSRS, tā atzīta par pasaulēsmagākovilcienu nelaimi. Pēc man zināmā abi vilcieni 211Maskava-Adlera un 211Adlera-Maskava abi kavēja, ja vilcieni ietu laicīgi tā saucamais "krusts" būtu noticis citur. Fakts tomēr ir fakts, bet stacijas Ulu-Teļak dežurante tik tiešām zināja par gāzes noplūdi un tika brīdināts arī 211. mašīnists. Pēc sākotnējās versijas 211 mašīnists par gāzes noplūdi neko nezināja.

norlatvija avatars
Medaļa Vilkaču klana biedrsMedaļa SviestmaizeMedaļa Vampīru klana biedrs
  norlatvija 19.06.16 09:12
 
1
0

Interesanti bija palasīt!+++