local-stats-pixel fb-conv-api

16 fakti par lidošanu, kurus aviokompānijas negrib, lai tu uzzini!16

297 3

Sens cilvēka sapnis ir lidot kā putnam. Tas dod iespēju ātrāk nokļūt vajadzīgajā vietā un arī rada patīkamas sajūtas. Cilvēki vēroja lidojošus dzīvniekus. Viņi būvēja koka spārnus, bet rokas tos nespēja pakustināt. Tā kā vēcināmie spārni nespēja cilvēkus pacelt debesīs, viņi sāka domāt, kā uzbūvēt citādu lidaparātu. 1903. gada 17. decembrī Ziemeļkarolīnā notika pirmie sekmīgie brāļu Raitu aeroplāna Flyer (“Lidonis”) lidojumi. Viņu lidaparāts bija būvēts no koka, audekla un stieples. Tas pacēlās gaisā uz 12 sekundēm, nolidojot 260 metrus. Tā bija pirmā lidmašīna, kuras lidojumu varēja vadīt. Ar to brīdi sākās lidmašīnu ēra.

297 3 16 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 16

0/2000
11. Pirmais lidmašīnas komercreiss ar pasažieriem notika 1914. gadā. Pirmā lidmašīna ar tualeti un ēdināšanu uz Uz?
18 0 atbildēt

"Katru dienu pasaulē notiek 25000 lidmašīnu lidojumu, bet gadā tie pārvēršas 10 miljonos". Ja sareizina 25 000 ar 365, iznāk 9 125 000. Šo skaitli ir janoapaļo līdz 9m, nevis 10m, jo otrs cipars ir mazāks par 5. Jap, es piekasos par sīkumiem. Un nepatiesas inforācijas izplatīšana ir slikta nodarbošanās. emotion 

14 0 atbildēt

1. fakts

Daļēji pareizs. 

Ne uz katra reisa klāja ir mirstīgās atliekas, ne visas aviokompānijas pārvadā mirstīgās atliekas. Praktiski nekad arī neesmu redzējis cinka zārku, tā tāda militārā tradīcija, bet civilajos reisos ir koka kastes.

2.fakts

A ko citu darīt, ja uzņemts kruīza augstums, un prieksā 5h lidojums? emotion Labi, bez jokiem, tas nav labi ja guļ abi piloti, ja viens- vēl nekas, otrs monitorē instrumentus un uztur komunikāciju ar gaisa satiksmes vadību.

3. fakts

Absolūts buļļa s*ds. Dzeramais ūdens uz lidmasīnas klāja atbilst visām sanitārajām normām, ir tīrs, un tīrāks par to, ko ikdienā patērējam no krāniem. Arī uzpildes vārsts atrodas atstatus no WC drenāžas vārsta, un regulas paredz, ka WC un H2O servisu drīkst veikt tikai un tikai divi dažādi cilvēki.

8.fakts

Tas tā ir jebkurā aviokompānijā. Vismaz normatīvie akti to paredz, gan jau Āfrikā lietas pieklibo, bet visā attīstītajā pasaulē (jā, jā, arī Krievijā) tas tiek ievērots.

9 0 atbildēt
Dažus zināju,dažus nē. Interesants raksts +
2 0 atbildēt
Taču pirms miega ko palasīt.😉 labais+++
1 0 atbildēt
Es biju domajis par visdrošāko transportlīdzekli
0 0 atbildēt

15. fakts

Tā saīsināsanās ir molekulārā līmenī. Toties notiek cits, daudz uzskatāmāks process- fizelāžas izplesanās. Ņemot vērā to, ka lidmasīna lido 10km augstumā, kur gaisa spiediens ir niecīgs, lidmasīnas fizelāžā mākslīgi tiek uzturēts spiediens kāds ir ~3-4km augstumā, respektīvi- lielāks. Tas rezultējas ar to, ka fizelāžā spiediens ir lielāks kā ārpusē un tas, līdzīgi kā piepūstā balonā fizelāžai liek izplesties.

0 0 atbildēt
Jālido nevis jābraucemotionemotionemotion
0 0 atbildēt

15.nav precīzs

tā kā lidojot veidojas berze, tad materiāli karstuma ietekmē izplešas un pagarinās visa lidmašīna. Šis fakts bija vislabāk novērojams concorde lidmašīnās, kad lidojuma laikā iekšā starp iekārtām veidojās spraugas, kurās varēja iebāzt roku, kamēr uz zemes knapi papīra lapu. 

0 0 atbildēt

15 fufelis

1 2 atbildēt