local-stats-pixel fb-conv-api

Vai Rīgas satiksme gvelž kā tītari?!74

647 0

Augsti godājamā #rigassatiksme labu laiku atpakaļ nāca klajā ar “mierinošu” reklāmu / informatīvo materiālu, liekot man saprast, ka viss ir labi, un autobuss patiesībā nekad nekavē – izņemot 13% gadījumu. Es to bieži apdomāju, stāvot pieturā pie darba – gaidot autobusu, kurš jau tā kursē reizi stundā, bet alternatīvie maršruti ir citā pieturā, uz kuru man jāiet jau laicīgi, paredzot ka tuvākais autobuss kavēs. Bet – ja reiz tikai 13% gadījumu, tad jau vajadzētu apkaunēties un gaidīt kā visiem.

Nevar teikt, ka autobuss vienmēr kavē! NĒ! Piemēram, [divreiz gada laikā] ir bijis gadījums, kad autobuss ierodas PAT ĀTRĀK. Tavu laimi, ja vien Tu esi paspējis tikt līdz pieturai. Jo šīs abas reizes autobuss nestāvēja un negaidīja pasažierus, kuri vēl tikai bija ceļā uz savu silto, braucošo, 1,15 € vērto krēslu. Ko jūs sakāt, #rigassatiksme? Man esot nepareizs pulkstenis? Ak, būs jāiesūta šis viedoklis mobilo tālruņu programmatūras ražotājiem – kā viņiem nav kauna man melot par pareizu laiku!

Savu pētījumu jau iesāku vienreiz gada sākumā, kad mana reisa autobuss neatnāca vispār. Tādēļ vēl jo ciniskāks man šķita autobusā ielīmētais infografiks par kavējumiem un to iemesliem. Iesāku to novērojumu un tad man apnika, because of reasons.

Tad nu tieši mēnesi atpakaļ, kārtējo reizi stāvot un gaidot zelta vērtē esošo transportu, 43.minūtē burtiski uzsprāgu aiz dusmām [jā, burtiski] un nolēmu, ka tā nebūs vis. Ja es atļautos melot saviem klientiem vai kaut vai neprastu darīt savu darbu, mani par to atlaistu. Bet te – Tu [kā klients] jūties vainīgs par atļaušanos kritizēt smagi strādājošo maršrutu plānotāju darbu.

Tad nu mans eksperiments ir noslēdzies un rezultāti ir sekojoši.

Kopējais braucienu skaits: 19

19 braucieni = 100% no braucieniem
Laikā ieradušies reisi: 3
3 / 0,19 = 15,789473 = apaļojam uz 16% smukuma labad
Nelaikā ieradušies reisi: 16
16 / 0,19 = 84,210526 = apaļojam uz 84% smukuma labad
Kopsavilkums: no 100% reisu 16% ir ieradušies laikā un 84% procenti ir kavējuši 5min un ilgāk.

Vai RS d*rš kā tītari? Pārskatīsim vēlreiz viņu matemātiku…

“87% gadījumu sabiedriskais transports ierodas laikā.”

OK. // copypaste: no 100% reisu 16% ir ieradušies laikā un 84% procenti ir kavējuši

I rest my case.

647 0 74 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 74

0/2000

Tas ir ļoti nesmuki no RS puses, jo viņu dēļ tu zaudē laiku, ko vairs nekad neatgūsi.

Neaizmirsti, ka RS saņem papildus dotācijas no Rīgas Domes, bet dome saņem piķi no taviem un līdzcilvēku samaksātajiem nodokļiem, kurus varētu izmantot tur, kur tas tiešām ir nepieciešams, piemēram Latvijas sūdīgās izglītības uzlabošanai, medicīnai, pensijām, skolotāju algām, u.t.t..

Bet par dotācijām savukārt tiek iepirkts nanoūdens, maksātas algas visādiem degunbakstītājiem, kas sēž RS un strebj kafiju, vai vienkārši tie līdzekļi tiek nozagti un  izsaimniekoti, Latvijas labākajās tradīcijās.

Cits jautājums vispār, kāpēc RS saņem dotācijas, jo tas ir pelnošs uzņēmums.

28 0 atbildēt

Mērfija likums- autouss ierodas laicīgi tikai tad, kad nokavē tu.  emotion 

15 0 atbildēt

Ušakovasatiksme lol emotion

14 0 atbildēt

Kā bijušis RS dabinieks varu nedaudz komentēt šo situāciju. Uzreiz jāpiezīmē, ka šajā uzņēmumā strādāju līdz 2014. gada sākumam, tādēļ, iespējams, manis tagad sniegtā informācija vairs neatbildīs patiesībai. Kaut gan šaubos. 

Tātad, par visu pēc kārtas. Pieļaujamais kavēšanas laiks ir 3 min - vadītājam nevienam par to nav jāatskaitās. Ja vadītājs borta datora pulkstenī (kurš ir saskaņots ar RS dispečeru pulksteņa laiku), redz, ka, piemēram, nākamajā pieturā kāda iemesla dēļ nokļūs vēlāk, viņam par to ir jāziņo dispečeram, norādot kavēšanās iemeslu. Tieši no šo ziņojumu, kā arī objektīvu sūdzību no pasažieriem skaita ir atkarīga arī RS veidotā statistka. 

Diemžēl, bieži gadās, ka pasažiera pulkstenī laiks nesakrīt ar RS dispečeru centrā esošo, kā rezultātā rodas pārpratums. Tādēļ mans ieteikums būtu, zvanot uz informatīvo tālruni, lai pieteiktu sūdzību, iesākumā no operatora uzzināt pareizo laiku centrālē, jo, ja piemēram, klients vēlēsies iesniegt sūdzību par autobusu, kurš kavē, un pasažiera pulksteņa laiks būs 19:30, bet centrālē - 19:25, tad sūdzība gluži vienkārši tiks ignorēta. 

Protams, ka ir gadījumi, kad transports kavē arī reizēs, kad tā ir vadītāja vaina, bet šādi gadījumi tomēr ir salīdzinoši reti. Agrāk (kā jau minēju, uzņēmumā vairs nestrādāju) samērā bieži nācās cīnīties ar gadījumiem, kad transports aizbrauc ātrāk. Piemēram, vadītājam pēdējais reiss, viņš vēlas ātrāk nokļūt mājās un atpūsties, tādēļ. redzot, ka it kā neviens transportu negaida, aizsteidzas pieturai garām. Tas gan nav piedodami, un par šādu pārkāpumu parasti tika piemērots sods. Jācer, ka situācija ir uzlabojusies, jo man to personīgi grūti komentēt, jo pēdējā laikā ļoti reti pārvietojos ar sabiedrisko transportu. 

Protams, ir arī ārēji faktori, pret kuriem tomēr būtu jābūt iecietīgiem - laika apstākļi, ceļa remonts, sastrēgumi, utt., tomēr, ja transports kavē regulāri, ieteiktu piefiksēt konkrētu laiku, vietu un transporta līdzekļa numuru, un, pēc iespējas "uz karstām pēdām" ziņot RS pa bezmaksas informācijas tālruni. 

13 0 atbildēt

tikai tagad pamanījāt ka ušlohs melo un visi kas ar viņu ir saistīti?

12 0 atbildēt
Brauc ar velosipedu, veseligak un mazak nervus bojasi
11 0 atbildēt

3. trolejbuss jeb autobuss brauc pa Bruņinieku ielu? Neatceros. Nu vienkārši sakot - bija aši jātiek uz centru un norādīts, ka pēc minūtes jābūt tam 3. transportam. Kā tad - labas 7 - 8 minūtes gaidīju.

Kā es pēc tam skrēju lai paspētu uz autobusu autoostā emotion Neesmu pārāk sportiska, ielecu autobusā pēdējā sekundē, šoferis vien nosmaidīja, un aizvēra durvis, es biju tā aizelsusies, ka kauns par sevi. Laimīgas beigas. Bet nebūtu kavējies 3. transports, nebūtu jāskrien. 

11 0 atbildēt

t r i g g e r e d

10 0 atbildēt

Biežie reisi ierodas laikā vai ir pat papildreisi, kas nav sarakstā, tātad ierodas uz visiem 100+ procentiem. Saliekot to kopā ar retāk ejošiem reisiem kā tavā gadījumā, vidējais aritmētiskais varbūt arī sanāk tikai 13%.  emotion Šmau*ļi.

10 0 atbildēt

85% varbūt ir procents, par kuru es nevaru apgalvot un kuru nevaru pierādīt, bet sašutis esmu gan, jo arī man ir, jā, burtiski jāsprāgst aiz dusmām pārāk bieži. Citreiz liekas, ka vajadzīgais autiņš kavē 15 minūtes katru reizi, kad man jābrauc. Hm.. nē, ļaujiet palabot - citreiz autiņš tiešām kavē 15 minūtes katru reizi nezcik reizes pēc kārtas. Varētu šķist, ka par EUR1,15 šo lietu būtu jāspēj atrisināt - mēnesī taču tiek pārvadāti.. nu cik? 11 - 12 miljoni pasažieru, bet laikam jau biļetes cena ir vēl drusku par mazu. Labāk noliksim kontroli 13. janvāra ielā, lai sēž tur 24/7 - krietni vērtīgāks ieguldījums.

EDIT: Un vēl jau ir tas joks, ka, šķiet, visur saraksti veidoti tā, lai vienā laikā sabrauktu visi transporti, kas maršrutā ir, rindiņā viens aiz otra, pirmais piebāzts pilns un pārējie vnk tukši velkas pakaļ, un tad pusstundu ir tukšums. Grūta izvēle, ja jāpasaka, kas Rīgas Satiksmē tracina vairāk.

7 0 atbildēt

Es, čali, zinu tikai to, ka mans autobuss mēneša griezumā laikā ir ieradies trīs reizes emotion Man ar šādu statistiku pilnīgi pietiek.  Also, laipni iekopē man no mana raksta teikumu, kurā es paužu APGALVOJUMU, ka RS ir meļi. Viss, ko es daru - uzdodu retorisku jautājumu emotion Kas, ideālā variantā, izraisītu diskusijas, kas arī te notiek. emotion

7 0 atbildēt

Taauta, nesūdzās! Labi ka vispār atnāca!  emotion Bet ja nopietni, labu laiku domāju, ka tie 13% sastāv no mana maršruta.

7 0 atbildēt

Ziemas rītos vienmēr biju kavējis skolu Rīgas Satiksmes dēļ... Un nebiju vienīgais. Esmu priecīgs, ka nebraucu ar šo murgu jau 2 gadus.

7 0 atbildēt

Vecos labos laikos, kad es braucu ar Ausaiņa busiem , es noskaidroju...

1.. Tās miskastes laikā nenāk...

2... Vainīgs vienmēr ir klients....

Ausaini, vai Tev iedeva pietiekami nanonaudinas? vai aprijies? Es tikai jautāju...

7 0 atbildēt

true story. tā vien liekas, ka 53. autobuss, ar kuru braucu 4 reizes nedēļā, ir tajos 13%, jo sen nav bijis tā, ka tas būtu ieradies laikā. reizēm pat jāgaida 40 min, lai tiktu mājās. bet nu, tāda jau ir rīgas satiksme, ko padarīsi emotion

7 0 atbildēt

Par 2. attēlu.. Kavējums min? Tad sanāk ka neviens nav kavēts vairāk par 45 sec..emotion

7 0 atbildēt

Transports, kas brauc no ziepniekkalna laikā ierodas tikai pirmajās trīs pieturās (parasti), bet, ja autobuss ir jāgaida 43min, tad pa 56maršrutu varēja palaist arī 40.autobusu, jo tie brauc pietiekami bieži, lai nebūtu jāgaida ilgāk par 20min

6 0 atbildēt

Bet galu galā tmēr atnāca. Arī tas ir labi   emotion 

6 0 atbildēt

Kāpēc aptaujā nav lauciņa: ''Nedzīvoju Rīgā, mani tas neskar''  (._.)

7 1 atbildēt

Tev vajadzīgais autobuss pilnīgi noteikti ir tajos 13 nelaimīgajos procentos.

6 0 atbildēt