Sveiks! Esi kādreiz salauzis kaut ko no apple produktiem? Pēc tam dārgi jāmaksā, lai saremontētu, bet remonta cenas līdzīgas jauna apple produkta cenām. Bet dažreiz gribas aizdomāties, vai tas tā nav paredzēts... Ceru, ka patiks, un noteikti vērtēt, kā arī neaizmirsti izlasīt pārējās teorijas! Lai laba diena!
Teorija #6: Apple31
Kas līdzīgs norisinājās 1972.gadā, to es labi atceros. Tas bija maijs. Divdesmit astotais maijs, Kalifornija. Nesen bija iznākusi mašīna "Ford pinto", un visi uz to bija traki. Tajā laikā šī mazā mašīnīte, kas tagad ir nekas, bija ļoti laba. Tomēr šajā datumā, kāda mašīna, kas brauca ar 28 jūdzēm stundā ietriecās kādā pinto no mugurpuses. Pinto benzīntanks aizdegās, un Lilija Greja, automašīnas vadītāja nomira jauna. Mašīnā atradās arī Ričards Grimšavs, parasts 13 gadus vecs puisis, kurš kļuva par invalīdu... mūžīgi.
Nedaudz vēlāk, Grimšava tēvs apsūdzēja Ford par to, ka viņi veido nedrošas mašīnas. Tomēr Ford apgalvo, ka viņu mašīnas ir tikpat drošas, kā visas pārējās mašīnas uz ceļa. Nedaudz vēlāk, Grimšava advokāti atklāja dokumentus par testiem, kas tika veikti ar pinto, kuros iztestēja 11 pinto mašīnas, visām tika izdarīts smags trieciens no aizmugures. 8 no tām aizdegās. Protams, 3 neaizdegās, bet tām bija bonus drošības aprīkojumi. Bet, Ford bija apkopojuši visu, atklājot, ka tā ir izdevīgāk viņiem pašiem. Lai Ford pinto mašīnās ieliktu bonus drošības aprīkojumu, kas kopā visiem braucējiem izmaksātu 137 miljonus dolāru, kamēr tiesāšanās un soda naudas, kas saistītas ar visiem upuriem, izmaksātu tik 49.5 miljonus ASV dolāru. Vismaz tā nodomāja Ford, aprēķinādami, ka 180 cilvēki nomirs, braucot ar pinto. Tomēr, pie kājas par cilvēkiem, galvenais viņiem bija nauda. Vēlāk, katru gadu nomira 70 cilvēki no pinto avārijām un ugunīm.
Tomēr šis raksts nav par Ford pinto (Cik žēl), šis raksts ir par Apple. Tomēr Apple uz spēles neliek dzīvības un naudu. Šoreiz tā ir nauda, nauda, un vēl nauda. Cik Apple produktus tu lieto? IPhone ir briesmīgi izplatīti, bet kāda vaina iPadiem un iPodiem? Varbūt tas ir dators? Jebkurā gadījumā, Apple ir pasaulslaveni, un visi sēro par Stīva Džobsa nāvi. Visu cieņu Stīvam, bet, pēc šī raksta izlasīšanas, iespējams, tava cieņa pret apple nebūs tik liela.
Vairāki speciālisti ir uzdevuši šo jautājumu. Vairāki ir atbildējuši "jā", bet paši Apple noliedz. Jautājums ir: Vai Apple produkti ir ražoti, lai tie saplīstu? Šādi, liekot lietām lūzt, viņi panāk to, ka cilvēkiem vajag pirkt vēl... un vēl... un vēl! Kāds no tā ir labums? Pašsaprotami - ja cilvēki pērk vairāk, viņiem ir lielāki ienākumi. New York Times žurnāliste Katrīna Rampela ir izpētījusi šo to no Apple, un ir atklājusi, ka vecāki produkti kļūst lēnāki (Piemēram, jau tev bija iPhone 4, kurš bija izcils, kad iznāk iPhone 5, kas ir vēl izcilāks (un dārgāks), tavs iPhone 4 kļūst lēnāks). Šādi, tavs izcilais produkts pārvēršas par neko daudz, un nākas pirkt nākamo produktu. Vēl ienākumi viņiem.
Tas varētu izklausīties normāli, bat aizdomīgi gan, ka produkti kļūst sliktāki (SAGADĪŠANĀS pēc, kā viņi saka) tieši tad, kad iznāk jauns produkts. Varbūt tev kādreiz ir salūzusi baterija? Pērkot jaunu, nevar nepamanīt, ka baterijas maksā GANDRĪZ tikpat daudz, cik jauns produkts. Hm, bet kāda jēga pirkt bateriju, ja tu vari pa taisno nopirkt jaunu produktu? Tā taču ir izdevīgāk! Mh, izdevīgāk VIŅIEM. Baterijām nu noteikti nevajadzētu būt tik dārgām.
Un tad ir tās skrūves. Tās s*da skrūves, ne jau nu parastās, pašu Apple patentētās piecu staru skrūves, jo galu galā, pieci ir vairāk kā četri, tad jau labāk. Šīs skrūves tika izveidotas 2009.gadā, un visi turpmāk ražotie Apple produkti bija aiztaisīti ar šīm neparastajām skrūvēm. It kā, tās ir lai cilvēki nevarētu atskrūvēt vaļā un visu sabojāt. 2009.gadā, kad šīs skrūves izlaida, visus produktus, kas bija remontā, pārmainīja, uzliekot piecstaru skrūves arī tiem, bez nekādas īpašnieku atļaujas vai pat brīdināšanas.
Un kāds tad ir labums no šīm piecstaru skrūvēm? Nu, cilvēki nevarēs saremontēt paši, būs jāved pie remonta darbnīcām, kuras ir speciāli paredzētas Apple produktiem, kur remonta cena daudz neatšķiras no produkta cenas, vai arī varbūt labāk vienkārši jānopērk jauns produkts, lai viņiem būtu VĒL vairāk naudas. Ir arī cilvēki, kas saka, ka Apple ikgadējie uzlabojumi ne vienmēr ir īsti jēdzīgi, un dažreiz tie nemaz neeksistē.
Viņi vienkārši pasaka, ka ir uzlabojuši jaunāko produktu, tagad tas noteikti jāpērk, jo tas ir daudz labāks (bet, tam ir lielāka cena) un viss. Nekad viņi neuzlabo vecos produktus. Vienmēr tiek uzlaboti jaunākie, dārgākie produkti, un ja tev ir kāds no vecajiem, tev tas ir jānomaina pret jaunāku, pērkot Apple produktus atkal.
Tomēr, laiks arī šajā rakstā paskatīties uz visu no otras puses. No Apple puses. Viņi apgalvo, ka visi izcilie un gudrie produkti ir trausli, un ka tie arī vienkārši novalkājas. Bet, Apple atsakās atbildēt uz jautājumu. Uz jautājumu ko uzdevu pirms tam. "Vai Apple produkti ir ražoti, lai tie saplīstu?". Viņi neatbild.
Brazīlijā Apple jau ir apsūdzēti par produktu izstrādāšanu tā, ka tie plānoti lūzt. Tas arī viss. Padomā labi, vai vēlies uzticēties Apple.