Ar šo es noteikti izsaukšu uz sevi daudzu niknu troļļu urdēšanas un mīnusu vētru, bet klusēt un pieļaut, to, ko es sauktu par netaisnību - nevar. Runa šoreiz ir par to, kā spoku raksti tiek atbalstīti spoku sociālajos tīklos - Twitter, Facebook, un jo īpaši Draugiem. Sarakstē ar zinošu cilvēku noskaidroju, ka princips ir pavisam vienkāršs - sociālajos tīklos iesaka, to, kas ir labākajos augšpusē un vēl nav bijis iepostots. Manam kašķim par iemeslu bija tas, ka mans raksts, kurš pusotru - divas dienas atradās kategorijās, gan "Karstākie", gan "Labākie" augšgalā un ir arī mēneša rakstu TOP 10, tā arī ne reizi ne ieteikts spoku sociālajos tīklos. Iemesls cepienam pavisam vienkāršs - man nepatika veids kā spoku Draugiem profilā tiek atbalstīti atsevišķu lietotāju raksti.
No vienas puses es sev teicu: "Get a life!", no otras puses tomēr kautkas iekšā dīda un liek sacelties pret pastāvošo (ne)kārtību!
Uz doto brīdi spoki.lv Twitter profilam ir 11,565 sekotāji, Facebook - 5'262 sekotāji, Draugiem - 13'763 sekotāji.
Kur ir cepums, nē, bet cepiens, jūs jautāsiet?
Spoki.lv - dažu cilvēku orķestris29
Pavisam vienkārši - salīdzināsim Tavu radīto rakstu ar kādu, kam ir administratīvie līdzekļi (iespēja no spoki.lv Draugiem profila atbalstīt savus rakstus) iespēju sasniegt pēc iespējas lielāku auditoriju, lai gan jūs veiciet vienu un to pašu darbu - ievietojiet rakstus spokos.
Kā tas izskatītos dabā? Tu un lietotājs x stāviet kalna galā un sacenšaties, kurš ātrāk novels sniega bumbu no kalna. Tikai lietotājam x tā bumba ir krietni lielāka, līdz ar to ripos ātrāk, un jo arī lielāka bumba, jo vairāk tā aplīp ar sniegu. Un katrs papildus raksta ieteikums tiek pielīdzināts spēkam, ar kādu sniega bumbas ceļā tiek dots papildus impulss. Salīdzini, kurš kalna apakšā būs pirmais?
Vienkāršāk sakot - papildus ieteikums draugos, dod papildus klikus no Draugiem lietotājiem. Kāds to iesaka arī savā Twitter un Facebook - papildus kliki no tiem sociālajiem portāliem. Lietotājam, kas to sasniedz, ir lielākas iespējas dabūt medaļas un cepumus, un kam šeit ir cepumi - tam šeit pieder vara un dzīve! Cepumi rakstu pacelšanai, cepumi izsolēm, cepumi tam un cepumi šitam!
Lūk kā tas notiek - tiek ieteikts savs raksts no Draugiem profila, tas ir kļuvis viral un iekļuvis labākajos un nākamajā dienā tas jau ir automātiski ieteikts.
To visu es noriju tikai viena iemesla dēļ - jo šo biju pamanījis "miera apstākļos", resp., laikā, kad spokos nebija konkursu, līdz ar to sacensība par to, kurš pirmais ar savu sniega bumbu nokļūs apakšā - nenotiek.
Bet tad lūk, ko es pamanīju vakardien, 2.septembrī, kad lielais skrējiens pēc velosipēda (kuru laimētājs saņems laikā, kad būs dubļi un pāris nedēļas līdz sniegam, ha-ha, ne pārdot - ne pašam lietot). Atkal tiek atbalstīti atsevišķi raksti. Ok, tie nav orgi, tie nav superorgi, bet, jebkurā gadījumā, tādā veidā varbūt kāds orgu-superorgu autors tiek nobīdīts malā, jo nesasniedz pietiekami lielu auditoriju - mazāk skatījumu, mazāk plusu - neatrodas starp labākajiem - ...un nespēj sasniegt auditoriju, kas vieniem tiek dots tāpat no nekā.
Vēl labāk, kā saprotu, tad Twitter un Facebook raksti tiek automātiski ieteikti no labākajiem, kā tas vakar notika arī ar manu rakstu "Ļaunie joki II", taču, neskatoties uz to Draugiem "Ieteikt" sadaļā tas neiekļuva.
Tad man jājautā, pārcitējot vienu latviešu dziesmu:
"Vai mans ģīmis ir reti riebīgs?
Vai manas kājas - spalvainas?"
Un pašās beigās viens citātiņš no bedre.lv raksta "Spoki.lv – deģenerātu portāls" - viela pārdomām.