Daži no lidmašīnām piesaistītajiem darbiniekiem ir tik drosmīgi, ka atklāj to, ko pasažieriem nemaz nevajadzētu zināt. Pāris lietas varētu tevi pamatīgi pārsteigt.
Daži no lidmašīnām piesaistītajiem darbiniekiem ir tik drosmīgi, ka atklāj to, ko pasažieriem nemaz nevajadzētu zināt. Pāris lietas varētu tevi pamatīgi pārsteigt.
Kā jau vari iedomāties, tad lidojuma laikā daudz kas notiek aizkadros. Lielākā daļa ir garlaicīga, taču ir arī dažas lietas, kam ir vērts pievērst uzmanību vai vismaz uzzināt.
Lidmašīnās piedāvātās austiņas nav jaunas, lai gan tās atrodas slēgtos iepakojumos. Pēc reisa austiņas nogādā noliktavā, kur tās pārsaiņo un nereti pat nenotīra.
Garajos lidojumos ir vismaz viens pilots, kuram tā ir jau otrā vai trešā maiņa, tāpēc viņš aizmieg. Reizēm gadās, ka, pilotam pamostoties, paveras skats, kad guļ arī otrs pilots.
Kad izkrīt skābekļa maska, tad tev ir 20 sekundes laika, lai to uzliktu, citādi noģībsi. Un kad tā ir uzlikta, tad tev ir aptuveni 15 minūtes gaisa, ko elpot, tāpēc iesaku cerēt, ka pilots ātri pietuvosies zemei.
Nosēšanās laikā gaismas mēdz izslēgties un ieslēgties, jo pilots vēlas, lai tavas acis pierod pie tumsas un koncentrējas uz darāmo gadījumā, ja gadās ķibele un gaismas patiešām izdziest.
Katram no pilotiem reisa laikā tiek servētas dažādas maltītes un viņi nedrīkst dalīties. Tas tiek darīts drošības nolūkos, lai abi nejaušības pēc nesaindētos ar ēdienu.
Lidojumos drīkst pārvest arī dzīvniekus un tie atrodas netālu no vietas, kur tiek iepildīta degviela. Cilvēkiem, kuri to dara, ir aizbāztas ausis, jo troksnis ir briesmīgs. Tagad iedomājies kā jūtas dzīvnieks tādā troksnī.
Pēc tam, kad stjuarte pa lidmašīnas radio paziņo, ka pienācis laiks izslēgt visas ierīces, viņa dodas uz savu atpūtas telpu un sāk rakstīt īsziņas. JĀ! Mobilie telefoni nevar izraisīt lidmašīnas avāriju. Tos prasa izslēgt, jo dažubrīd, uztverot signālus, tiek traucēta pilotu saziņa ar centrāli. Iedomājies, tu klausies ko tev saka un pa vidu maisās 100+ dažādi pīkstieni. Labi, ja ļoti kritiskā brīdī tā gadīsies, tad varbūt arī lidmašīna nogāzīsies ;D
ZIbens lidmašīnā iesper regulāri. No tā nav jābaidās. Pilotam ir ļoti atbildīgs amats. Ja kāds pie iekāpšanas taisa scēnu un trako, tad viņš var atteikties ielaist tādu pasažieri savā lidmašīnā. Atrodoties gaisā pilots arī ir tiesīgs izrakstīt sodus, apcietināt cilvēkus un pat pieņemt mirstoša pasažiera pēdējo gribu. Iespaidīgi, ne?
Dieva dēļ nedzer ūdeni, kas nav pudelē! Pat nepieskaries tam. Vieta, kur iepilda lidmašīnā ūdeni, atrodas aptuveni 30cm no vietas, kur iztīra sakrājušos tualeti. Vairumā gadījumu to dara viens un tas pats strādnieks.
Nesen tika publicēts līdzīgs raksts, kā kvalitāte bija vienkārši drausmīga. Šis ir daudz ticamāks un viegli lasāms.
Tātad, kā aviācijas studentam un cilvēkam, kas strādājis aviācijā, gribu precizēt - gaismas salonā izslēdzas, lai turbinām pietiktu jaudas, lai paceltos. Nosēšanās laikā gaisma arī tiek izslēgta, jo pastāv iespēja, ka nosēšanās var neizdoties un būs jāceļās no jauna.
Kad tiek uzpildīta lidmašīna un krauta bagāža (t.sk., dzīvnieki), lidmašīnas turbīnas (jeb dzinēji) ir atslēgtas. Tieši tajā pašā laikā notiek pasažieru iekāpšana/izkāpšana. Līdz ar ko, varat būt droši - dzīvnieki necieš no trokšņa. Turklāt, process notiek tā, lai vienlaicīgi ar pasažieru iekāpšanu un lidmašīnas apkalpošanu, tuvumā nebūtu lidmašīnas, kurām varētu būt ieslēti dzinēji. Citādāk, pasažierus un lidostas darbiniekus aizpūstu n**uj
Tik tiešām ir reāli, ka pilots aizmieg lidojuma laikā, bet nekas drausmīgs notikt nevar, jo ir ieslēgts autopilots. Fakts noteikti nav patīkams, taču ir labāk, ja pilots sēdina lidmašīnu izgulējies
+++ Par rakstu
Vislielakais pilota murgs-pamostoties dzirdet ka krac otrais pilots un Autopilots...
par higiēnu jau nu nevajag. esmu pārliecināts, ka ūdenim nav ne vainas. neviena normāla aviokompānija neriskēs cilvēkiem dot "poda ūdeni".
Bieži lidoju un vispār patīk lidot, bet nu nav jau tik traki, galvenais neiespringt un nedomāt negatīvi, tad viss būs ok.
Vispār dzīvniekus "iepako" lidmašīnā tāpat kā bagāžu, pēc lidmašīnas uzpildīšanas, tāpat arī ar pasažieriem, nerunā muļķības par to kā jūtas dzīvnieki tajā laikā!
nu ļauj tak nabagam pasapņot! būtu čalim viss OK, tak i prātā neienāktu, ka stjuarte pa tuvu stāv būsim līdzjūtīgi un saprotoši.
Kā jau vairumam, arī man iecirtās acīs par to autopilotu un aizmigšanu, vajag kaut ko izdomāt sakarā ar šo