Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
7
231

Saskaņā ar šonedēļ publicēta zinātniskā pētījuma rezultātiem, regulāras mazas dozas ar “zālītes” galveno aktīvo vielu tetrahidrokannabinolu (THC) spēj atjaunot zaudētās kognitīvās spējas, kas saistītas ar vecumu, vecām pelēm. THC ir tā pati viela, kas sniedz izslavēto marihuānas iedarbības efektu, mijiedarbojoties ar citām substances vielām.

"Tautas Spogulis" - ziņas, izklaide, politika, fakti par mūsu Latviju un citas tēmas!

Saskaņā ar trīspadsmit... Autors: Tautas Spogulis Marihuāna – līdzeklis pret vecuma smadzeņu spēju samazināšanos?
1.

Saskaņā ar trīspadsmit zinātnieku publicēto pētījumu žurnālā "Nature Medicine"hroniska (regulāra) mazas THC dozas ievadīšana vecām pelēm atjaunoja šo peļu atmiņu un kognitīvās spējas, kuras bija negatīvi ietekmētas novecošanas procesa rezultātā. Tiek uzskatīts, ka, iespējams, endokanabinoīdu sistēma ir saistīta ar vecuma procesiem (tās spējas arī samazinās līdz ar vecumu), un šī ir tieši tā sistēma, ar kuru marihuānas aktīvās vielas iedarbības rezultātā “komunicē”.

Pētījumā tika izmantotas 12... Autors: Tautas Spogulis Marihuāna – līdzeklis pret vecuma smadzeņu spēju samazināšanos?
2.

Pētījumā tika izmantotas 12 un 18 mēnešus vecas vīriešu dzimuma peles (šāds vecums tiek uzskatīts par jau cienījamu šiem dzīvniekiem), kurām tika sniegtas šīs devas. Pretstatam tika izmantotas arī 2 mēnešus vecas peles – gan grupa, kurai tika dotas THC devas, gan grupa, kurai netika, kā arī peles no līdzīgas vecuma grupas, kurām netika dota šī viela, lai būtu iespējams salīdzināt veco peļu grupas rezultātus. Katras peles atmiņas un mācīšanās spējas tika pārbaudītas labirintos līdzīgos eksperimentos.

Zinātnieki konstatēja, ka vecākajām pelēm, kuras saņēma THC dozas, bija redzamas uzlabotas mācīšanās un atmiņas spējas, kamēr pretējs novērojums bija redzams jaunāko peļu grupā.

Svarīgi piebilst dažus faktus par šo pētījumu – a) tas ir tikai ievads šajā jomā, vēl jāveic daudzi pētījumi; b) pētījuma grupā tika izmantotas tikai viena dzimuma peles un; c) peles nav cilvēki – lai gan bieži vien daudzsološi rezultāti tiek no tām gūti un pēc tam pierādās izmantojumā uz cilvēkiem, tās joprojām ir peles un uz pētījumu jāskatās ar skepsi līdz nav redzami plašāki secinājumi pētījumos ar cilvēkiem! Bet šis ir daudzsološs sākums un tikai kārtējo reizi pierāda, ka pētīt marihuānu ir svarīgi, jo tā slēpj daudzus noslēpumus, jo īpaši medicīnas jomā.

Raksta avotā pieejama arī norāde uz pētījuma pirmavotu ar specifisku rezultātu apskatu!

Turpini lasīt Tautas Spoguli - "7 interesanti fakti par Latvijas hokeju"

7
231

Citi šī autora raksti:

Lasi vēl labākos rakstus:

komentāri [38]

Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
PNPAPN@speles avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas joks
  PNPAPN@speles 12.05.17 19:49
 
10
0

Vai kads nejaushi nezin,kur dabut seklu un audzeshanas pamacibu... ?

vienkarši Ivo avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas joksMedaļa Dienas doma
  vienkarši Ivo 13.05.17 15:09
 
10
0

Alkohols nogalina smadzeņu šūnas un ir legāls, marihuāna uzlabo smadzeņu darbību un ir nelegāla, secinājums valdošajiem slāņiem vajadzīgi dumji cilvēki !

teufelin avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Kalla
  teufelin 13.05.17 03:04
 
8
2

Nezinu, taču, ko rāda mana konkrētā pieredze, visiem cilvēkiem, kas smēķē zāli, ir zināmas problēmas ar atmiņu, realitātes apjaušanu un sevis paša apjēgšanu, tobiš, viss, ko dara pats, vienmēr rādās mega pozitīvi un kruti,es daru labāk nekā visi citi. Un visi pārējie ir - nekas, vārguļi, vienkārši nožēlojamas personas. Reizēm, kad eju cauri Mančesteras centram, tur pēc tā draņķa smird tā, ka aizsit elpu. Un smaržiņa ir tipiskā salvijas. P.S. Es nesmēķēju. To dabas brīnumu.

Viesturinho avatars
Medaļa Admins iesakaMedaļa PamatskolnieksMedaļa Jubilārs
  Viesturinho 12.05.17 21:31
 
7
2

atbildot uz Tautas Spogulis komentāru " Runājot par "kontrolēšanu", marihuānas iedarb... " Labi, labi, lai jau būtu, ka marihuāna dara labu, bet cilvēku ķermeņi, dzīvesveids, uzturs, domāšana, loģika, uztveres spējas, izglītības līmenis utt utt....te varētu rakstīt ilgi un gari, īsāk sakot, mēs katrs esam atšķirīgi, citu marihuāna padara par vēl debīlāku, nekā viņš ir skaidrā un nekā lietojot alkoholu, savukārt citam tiešām varbūt veicina domāšanu un palīdz aizdomāties līdz kam tādam, kas bez kāsīša nebūtu iespējams..... Bet, manuprāt,  tieši dēļ tiem "debīlajiem" arī viņa ir jāaizliedz. Savukārt no savas puses varu teikt, nekas tur tāds nav zālītē, vājo cilvēku atrunāšanās lai tik varētu kurīt un dolbīties. Zinu daudzus cilvēkus uzņēmējus, karjeristus, kas savās dzīvēs sasnieguši daudz un turpina sasniegt, strādā pat 60 gadu vecumā, 70 gadu vecumā un nekādi kāsīši nevienam nav bijuši nepieciešami. Īsāk sakot, ko daba tev nav iedevusi, to nekāds kāsītis tev neiedos, kaut vai no marsa.....   

exkluzīvais avatars
Medaļa SociālistsMedaļa UberautorsMedaļa Sociālists
  exkluzīvais 12.05.17 19:08
 
5
0

  

Tautas Spogulis avatars
Medaļa SensācijaMedaļa Admins iesakaMedaļa Redaktors iesaka
  Tautas Spogulis 13.05.17 16:05
 
6
2

atbildot uz žņaudzējcūka komentāru " Simtiem stundu izpētes .. pretenzijas pa rubl... " Par to, ko pēdējo esmu izdarījis - parasti izmantoju "zālīti" atpūtai, nevis darbam vai studijām. Tas vairāk principa pēc, jo es ar vielām īpaši daudz neaizraujos, tikai patīk eksperimentēt un marihuāna ir vienīgā viela, kuru esmu ilgāk paturējis apkārt, lai ik pa laikam varētu sevi palutināt ar lielisku atpūtu. Priekš manis skaidrs prāts ir visefektīvākais, lai gan tās ietekmē parasti labi padodas mājas kārtošana - ieiet "fokusā" uz šo uzdevumu un pat nemanu, ka 3 stundas jau esmu ņēmies un māja spodra, skaista. Ir arī padevies skeletu akadēmiskajai esejai rakstīt, bet pabeigt līdz galam nebūtu bijis prāta darbs, jo vajadzēja pa ceļam izpētīt vismaz 10 akadēmiskos avotus - priekš manis "zālītes" ietekmē tā grūtāk iziet cauri 100-200 lpp tekstam ar sarežģītu svešvalodas leksiku.

Man lielāko labumu sniedz atpūtas iespējas - jo īpaši vakaros pēc garas, nogurdinošas dienas, jo īpaši pēc intensīvas fiziskas aktivitātes - uzreiz relaksē visus muskuļus, atslābina jebkādas sāpes un sniedz tik liela līmeņa atpūtu, kādu nekad nevarētu sasniegt skaidrā. Noteikti to neiesaku darīt cilvēkiem, ja viņiem pašiem nav interese par vielu. Marihuāna nav nekāds brīnumlīdzeklis un visiem tā neder, katram ir savas priekšrocības - daudziem pietiek ar alkoholu, tas ir pilnīgi pieņemami. Man personīgi alkohols neiet pie sirds. Tik pat labi var arī nelietot neko - to daru lielāko daļu no laika, bet man ir cits skatījums uz dzīvi, kurš nav sliktāks ne par Tavējo, ne par kāda cita cilvēka skatījumu (tik ilgi, kamēr tas skatījums nevienam ļaunu nenodara, nekādas sāpes nevienam neizraisa un cilvēku tiesības nepārkāpj).

 

Interest Point avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa ŽurnālistsMedaļa Maska
  Interest Point 18.05.17 13:46
 
3
0

Paldies par ieguldīto darbu! 

Kad izlasīju rakstu, cerēju, ka būs kāds īpašs cilvēks, kurš to iztulkos un šajā visumā man bija taisnība.  Vairāk šāda veida rakstus, pētījumus, reālos piemērus, dzīvesstāstus un arī latvijā cilvēku prāti atvērsies.  Turpinām lidot. 420

Tautas Spogulis avatars
Medaļa SensācijaMedaļa Admins iesakaMedaļa Redaktors iesaka
  Tautas Spogulis 13.05.17 23:05
 
5
2

atbildot uz teufelin komentāru " Es esmu "she"- "teufelin", nevis "he". Vecrīg... "

Narkotikas nav "vajadzības" prece, tāpat kā ne alkohols (arī narkotika), ne cukurs/saldumi (arī sava veida narkotika), ne platekrāna 4K TV. Tās ir lietas, ar kurām var papildināt dzīvi - ja ir vēlme, nauda un laiks. Ja nav vēlmes lietot nekādas vielas - tad protams, ka nevajag lietot! Es tikai runāju par to, lai likums netaisnīgi neaizliedz cilvēkiem darīt ko tādu, tā vietā to loģiski regulē, kontrolē un pat uzlabo. 

Par marihuānu rakstu tāpēc, ka uzturu nelielu personisku rakstīšanas projektu ar savu unikālo skatījumu par to, ar papildus mēģinājumu analizēt un objektīvi skatīties uz pierādījumiem (virsraksta saturs neko neizsaka - tam ir tikai viens nolūks). Marihuāna nav ierasta tēma, par kuru cilvēki Latvijā rakstītu, atskaitot medijus, kur galvenokārt tiek sniegts ļoti neobjektīvs (vai nu par, vai pret) skatījums uz "zālīti" bez reāla pierādījumu apskata, tikai tukša ziņu ziņošana no avotiem vai citātiem, pa retam kāds viedokļraksts (galvenokārt no naidīgi noskaņotiem narkologiem, kas gandrīz nekad pierādījumus nepiemin). Cenšos sniegt papildus iespēju gūt informāciju latviešu valodā. Tas informācijai par uzskatu, ka cenšos kaut ko reklamēt. Mediji "nereklamē" saturu (ar izņēmumiem), informējot par pasaules notikumiem.

& Atvainojos par dzimuma pārprašanu. Vēl viena kulturālās indoktrinācijas pazīme, kas piemīt lielākajai daļai cilvēku, jo valodā bieži vien ierasts pieņemt vīrieša dzimumu daudzās valstīs (vismaz cik zinu tas vismaz Eiropā ir izplatīti, protams ne pozitīvi, ar laiku jāiskauž, bet bieži vien pat tādas lietas nepamanam, jo ik dienā cilvēku smadzenes līdz tam negrib/nav laika aizdomāties ). (Tautas Spogulis apvienojums arī ar "Latvijas faktiem", ik pa laikam varu iemest kādu faktu)

janisjanis70 avatars
Medaļa Sudraba ninjaMedaļa SensejsMedaļa Jokupēteris
  janisjanis70 13.05.17 14:24
 
3
0

  

Tautas Spogulis avatars
Medaļa SensācijaMedaļa Admins iesakaMedaļa Redaktors iesaka
  Tautas Spogulis 12.05.17 21:07
 
6
3

atbildot uz profesors komentāru " Pareizi, lai tauta paliek tupāka! ... " Runājot par "kontrolēšanu", marihuānas iedarbība ir tieši pretēji tai. Tāda īpašība vairāk raksturo alkoholu, turpretim marihuāna, LSD un sēnes ir tajā narkotiku grupā, kas pēc sava iedarbības principa dara tieši pretējo un veido unikālus savienojumus smadzenēs, kas noved pie papildus kreativitātes, "atklāsmēm" (LSD, sēnes) un tamlīdzīgi, jebšu tieši darbojas pret smadzenēs ierastām funkcijām/savienojumiem/uzvedības modeļiem (kurus varētu radīt propaganda un kulturālā indoktrinācija).

Tourist avatars
Medaļa Sponsora favorītsMedaļa Admins iesakaMedaļa Sensācija
  Tourist 26.05.17 17:02
 
3
1

Ideāls piemērs mūsdienu žurnālistikā :

Zinātnieki konstatēja, ka vecākajām pelēm, kuras saņēma THC dozas, bija redzamas uzlabotas mācīšanās un atmiņas spējas, kamēr pretējs novērojums bija redzams jaunāko peļu grupā.

Savu vēlamo informāciju parāda, izceļ, bet būtību nomaskē starp burtiem, vai vispār nepasaka.

Kāds ir secinājums no projekta: Marihuāna labvēlīgi ietekmē vecās peles, kurām ir slimības,

Slikti ietekmē jaunās peles kuriem nav šādu slimību .

Tas arī visu izsaka.

Tautas Spogulis avatars
Medaļa SensācijaMedaļa Admins iesakaMedaļa Redaktors iesaka
  Tautas Spogulis 13.05.17 21:37
 
4
2

atbildot uz teufelin komentāru "Tas, diemžēl, nav saistīts ar maniem pasaules u... "

Ir gan tomēr Tavs pasaules uzskats, jebšu precīzāk vienkāršas anekdotes. Tu šādus izteicienus arī stāsti par cilvēkiem, kas sadzeroties muļķības runā? Padomā lūdzu no loģiskā skatupunkta šobrīd - kā tieši cilvēku murgojumi vielu ietekmē kaut kādā veidā raksturo to, kas ir normāli un to, kas nav un kādā veidā šīs anekdotes var likt pretstatā literatūras vairākuma secinājumiem, kur ir apskatītas burtiski tūkstošiem lietas, nevis izolēti divi, trīs incidenti?

Viss ir balstīts tikai un vienīgi uz Tavu pasaules uzskatu, jo lielākā daļa Rietumu pasaulē sāk apjēgt, ko tieši šīs vielas dara un sāk skatīties atvērtāk, bet te redz Tu sludini pilnīgi citu stāstu - it kā Tev būtu lielāka taisnība. Kaut vai tāds nieciņš kā marihuānas ietekme uz jaunu neironu savienojumu veidošanos, kas prātu izved no ikdienišķas, tumsonīga/"status quo" domāšanas stila, kas cilvēku smadzeņu īpatnību dēļ rodas visiem un to ar nekādām labām pašdomām ietekmēt nevar. Lielas šausmas - kāds cilvēks, salietojies alkoholu vai marihuānu, stāsta lietas, kas cilvēkam skaidrā liekas "glupas" - Vecrīgā pirmo reizi biji? (no offense, vnk dumjšs jociņsh). (teksts gļukoja te ar mīkst. z.)

Par delīriju komentārs galīgi garām, laikam neesi īsti interesējies par psiholoģiju un neesi apguvis jebkādas pamatzināšanas par tādu narkotisko vielu iedarbību kā "zālīte", alkohols vai halucinogēni. Kā jau minēju - personīgām anekdotēm debatēs nav vietas, tas ir milzīgs loģikas caurums, kas sevī vēl ietver papildus caurumus. Mana interese ir fokuss uz faktiem un uz zinātniskās literatūras analīzi 

SlendermanBlenderman avatars
Medaļa Vilkaču klana biedrsMedaļa BetmensMedaļa Pingvīns
  SlendermanBlenderman 13.05.17 15:22
 
1
0

Interesanti...

Tautas Spogulis avatars
Medaļa SensācijaMedaļa Admins iesakaMedaļa Redaktors iesaka
  Tautas Spogulis 13.05.17 14:06
 
3
2

atbildot uz Viesturinho komentāru " Necenties reklamēt!!!!!!!!!!!!!!!!  ... "

 

 

To sauc par "clickbait", tāda ir manu virsrakstu un visu virsrakstu jēga. Atšķirībā no standarta es virsrakstos melus nelieku un cenšos maksimāli korekti, atbilstoši patiesībai. Šajā gadījumā tas ir jautājums, norāda uz raksta saturu un ievadpētījumu šajā jomā.

Es runāju par vairākumu, kuriem nebūtu nekādas problēmas ar šīs vielas izbaudīšanu bez sekām, salīdzinājumā ar minoritāti, kurai vielu lietošana izraisa kādas problēmas (piem. augsts atkarības risks). Tas, kas notiek Tavā sociālajā burbulītī (bubble): nekādā veidā nav reāls arguments. 21, bet kāda tam nozīme?

 

Tev tiešām kaut kas noderētu, lai tiktu galā ar Tavām dusmu kontroles problēmām.

Tautas Spogulis avatars
Medaļa SensācijaMedaļa Admins iesakaMedaļa Redaktors iesaka
  Tautas Spogulis 13.05.17 00:07
 
3
2

atbildot uz Viesturinho komentāru " Labi, labi, lai jau būtu, ka marihuāna dara l... " Es Tev gandrīz vārdu vārdā piekrītu līdz sākas jau daļa par aizliegšanu. Nepiekrītu, ka minoritātes dēļ būtu jācieš visiem - tādu domāšanas stilu varētu piemērot burtiski visam, no autovadīšanas līdz alkohola lietošanai, un ne pie kā laba tas nenovestu.

 

Bet protams, marihuāna nav nekāda dzīves nepieciešamība, tā ir "luksusa" prece ar kuru var piebakstīt dzīvei kādus papildus labumiņus/asumiņus - tieši tāpat kā ar alkoholu un saldumiem. Ne viens, ne otrs nav dzīvošanai nepieciešamas lietas, bet tomēr dzīves kvalitātei cilvēku vairākumam neskādē.

 

Par marihuānas aprakstu gan Tu mani nepareizi uztvēri, jo es noteikti to kā brīnumlīdzekli nereklamēju. Tādas lietas vairāk ir LSD un sēņu lauciņā, kur cilvēkam viena vienīga pieredze var pilnībā izmainīt domāšanas stilu un būtiski uzlabot dzīves kvalitāti, lai gan ir arī minoritāte, kuriem var tas beigties slikti, galvenokārt tiem, kas neveic adekvātu izpēti pirms eksperimentēšanas ar vielām. Es tik saku to, ka aprakstīt marihuānu kā kontrolēšanas ierīci nav korekti, jo iedarbība pēc principa ir pretēja. Es noteikti nesaku, ka tas vidējam muļķītim bez pasaules saprašanas vispār kaut ko mainīs kā tikai "iedolbīs" patīkami. Esmu redzējis daudzus cilvēkus, kas ir stulbi un lieto marihuānu - tādi ir. Arī esmu redzējis inteliģentus un augsti funkcionējošus cilvēkus, kas lieto marihuānu - tādi arī ir. Beigās varu tikai piebilst, ka es necentos to reklamēt. Es tikai skaidroju, ka katram cilvēkam ir savs prāts, savs domāšanas stils un savas izvēles, un mums nevajadzētu ar likumu tās ierobežot (saprāta robežās - šajā gadījumā argumentēju, ka zālīte ir saprāta robežās).

 

Ir veiksmīgi cilvēki, kuri par zāli pat dzirdējuši nav, un ir veiksmīgi cilvēki, kuriem ceļš uz veiksmi bija saistīts ar zālīti (nav runa, ka marihuāna dumjam cilvēkam iedeva veiksmi vai to, ka visiem veiksmīgajiem kaut kādā maģiskā veidā tā palīdzēja - noteikti nē), katram cilvēkam ir sava dzīve, sava pieredze un savas nepieciešamības. Varbūt kādam mūziķim bija idēala ideja galvā, bet nevarēja kaut kā uzspiest un tad tik atlika neliels "kāsītis", lai pārkāptu vajadzīgajai robežai un dabūtu vajadzīgo ideju. Nevaru spriest par visu cilvēku pieredzi, neviens to nevar darīt. Mani argumenti par labu dekriminalizācijai & legalizācijai ir vairāk saistīti ar cilvēku brīvību un iespējām - zālītei ir savi labumi, bet "reklamēt"/propagandēt to tikai caur šiem labumiem ir nekorekti, jo tad pasniedz to galīgi nepareizi un tad visi neizglītotie vēl sāks domāt, ka kļūs gudri, ja sāks lietot katru dienu. Tāda pieeja neder gan.

Tautas Spogulis avatars
Medaļa SensācijaMedaļa Admins iesakaMedaļa Redaktors iesaka
  Tautas Spogulis 12.05.17 21:03
 
4
3

atbildot uz profesors komentāru " Pareizi, lai tauta paliek tupāka! ... " Vai, cik Tu gudrs, visu par marihuānu zini! Turpini tik strīdēties ar cilvēkiem, kas reāli to ir lietojuši un ieguldījuši burtiski simtiem stundas izpētes šajā tēmā (es, laikam)! Tu protams zini visu labāk.

Tautas Spogulis avatars
Medaļa SensācijaMedaļa Admins iesakaMedaļa Redaktors iesaka
  Tautas Spogulis 17.05.17 13:55
 
3
2

atbildot uz SashaZaicevs komentāru " Diez tas attiecas ja arī zālīti smēķē?&... " Šeit tieši visdrīzāk tika izmantots THC ekstrakts. Lielākā daļa no marihuānas izpētītājām iedarbībām attiecas tieši uz smēķēšanu, jo tad saglabā pilno vielas ķīmisko sastāvu. Sintētiskie preparāti bieži vien neuzrāda labākos rezultātus, ko zinātnieki skaidro ar to, ka vielas iedarbība veidojas tieši tāpēc, ka tajā ir simtiem ķīmisku vielu, kas darbojas kopā, lai sniegtu konkrētu rezultātu.

Diemžēl smēķēšanai ir būtiski mīnusi, tāpēc vajag likt lielāku uzsvaru uz iztvaicēšanu ("vaporizer", bet neder nekādi tabakas e-cigaretes brīnumi, jo tie sadedzina marihuānu, ja vien nepērk kādu par 200+ eiro), ēšanu un dzeršanu (marihuānu var iestrādāt šajos izstrādājumos). Šis pētījums gan ir tieši par THC ekstraktu, kā arī uz pelēm, tāpēc par smēķēšanu vēl nevar konkrēti runāt, jo vajag redzēt kā rezultāti "translējas" uz cilvēku pasauli.

SAMSS avatars
Medaļa Zoles 3000 spelesMedaļa Zoles 3000 spelesMedaļa Duraka 3000 speles
  SAMSS 12.05.17 18:34
 
1
0

    

marlboro avatars
Medaļa MaģistrsMedaļa Reāls pacansMedaļa Spēlmanis
  marlboro 21.05.17 20:26
 
1
0

atbildot uz PNPAPN@speles komentāru " Vai kads nejaushi nezin,kur dabut seklu... " https://www.marijuana-seeds.nl/regular/indoor   

Tautas Spogulis avatars
Medaļa SensācijaMedaļa Admins iesakaMedaļa Redaktors iesaka
  Tautas Spogulis 17.05.17 13:57
 
3
2

atbildot uz SashaZaicevs komentāru " Ja to lieto tējā - tā zaudē daudzko vērtīgu +... " Par tēju gan nezinu vai patiesība, jo no personīgās pieredzes un vispārīgi pieejamās informācijas - tējā marihuāna ir ievērojami stiprāka nekā smēķējot, līdzīgā līmenī ar ēšanu (jo notiek tas pats process, tikai šķidruma veidā). Tikai ar tēju ir jātaisa uzmanīgi, jo ja pārspīlē ar karsēšanu tad gan var visu sabojāt (vajag pietiekami lielu temperatūru, lai aktivizētu THC, bet pietiekami zemu, lai nesāktos vielu iztvaicēšana, degšana vai tamlīdzīgi).