local-stats-pixel fb-conv-api

Kaimiņš smirdinās pie maniem logiem11

Ko iesākt daudzdzīvokļu ēkas 1. stāva iemītniekiem, ja kaimiņš regulāri novieto savu automašīnu tieši zem viņu logiem un 1. stāvā dzīvojošajiem jācieš no auto radītajiem trokšņiem un atgāzēm? Pašvaldības policijā ieteica, ka pirmkārt vajadzētu izrunāties ar kaimiņu. Dzīvojamā zonā automobiļus ar ieslēgtu dzinēju drīkst atstāt uz laiku līdz piecām minūtēm.

TVNET lasītāja Elza raksta: «Es dzīvoju piecstāvu ēkas 1. stāvā, precīzāk sakot, pagrabstāvā. Mūsu ēkas pagalmā ir vieta vairākām automašīnām. Nesūdzos par visiem šoferiem, kuri savus auto novieto pagalmā, taču pret dažu rīcību man ir pretenzijas.

Runa ir kaimiņu, kurš savu mašīnu piebrauc tieši pie maniem logiem. Starp ārējo palodzi un kaimiņu automašīnu paliek tikai aptuveni 10-15 cm. Tā kā dzīvoju pagrabstāvā, šī automašīna ne vien aizsedz man gaismu, kas jau tā ir salīdzinoši neliela, bet arī rada pamatīgu troksni un atgāzes.

Bieži vien kaimiņš savu auto rūcina ļoti agri - ap pulksten sešiem, no kā pamostos gan es, gan bērni.

Turklāt ziemā viņš savu auto arī ilgi silda pirms braukšanas, kas palielina atgāzu daudzumu, kas ienāk pa logu.

Esmu lūgusi, lai viņš savu auto novieto nedaudz tālāk, jo 10-15 cm spraugā man pat nav iespējams atvērt logu, taču kaimiņš, šķiet, zaudējis dzirdi vai arī izliekas nedzirdam.

Ko lai iesāku? Vai ir kādas normas, kas regulē, cik tuvu maniem pagrabstāva logiem kaimiņš drīkst novietot savu auto un cik ilgi to rūcināt, lai nekaitētu manā dzīvoklī mītošajiem cilvēkiem? Kur lai vēršos?»

Savukārt Rīgas Pašvaldības policijas galvenais sabiedrisko attiecību speciālists Toms Sadovskis TVNET skaidroja, ka šādos gadījumos, pirmkārt, cilvēki aicināti izrunāties ar attiecīgo kaimiņu, taču, kā redzams pēc uzrakstītā, tas nav līdzējis. Viņš atgādināja, ka

dzīvojamā zonā automobiļus ar ieslēgtu dzinēju drīkst atstāt uz laiku līdz piecām minūtēm.

Ja šis laiks tiek pārkāpts, tad tas ir uzskatāms par pārkāpumu. Dzīvē gan šādas situācijas reti izdodas pierādīt, tādēļ ir svarīga arī pašu iedzīvotāju iesaiste un palīdzība.

Šajā gadījumā viens no risinājumiem būtu rakstīt policijai iesniegumu vai iesūtīt pārkāpumu pašvaldības policijas mobilajā aplikācijā. Abos gadījumos kā pielikums būtu jāpievieno video, kurā redzama automašīnas numura zīme, atrašanās vieta (piemēram, adreses apzīmējums uz ēkas), kā arī tas, ka auto tiek darbināts krietni ilgāk par piecām minūtēm).

Foto: Publicitātes

Taču pirms tam jāpārliecinās, ka attiecīgā teritorija patiešām atrodas dzīvojamajā zonā, proti tā apzīmēta ar attiecīgām ceļa zīmēm (skat. foto). Vienlaikus Sadovskis

aicināja arī runāt ar ēkas apsaimniekotāju par stāvvietu organizēšanu pie dzīvojamās ēkas.

Ja ir nepieciešams, tad var uzstādīt attiecīgas ceļa zīmes, kas automašīnas ļauj novietot ar to priekšpusi pret ēkas fasādi, līdz ar to izplūdes gāzes tik ļoti netraucēs.

45 3 11 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 11

0/2000

Pilsētnieku problēmas...

9 0 atbildēt

Jau rakstīju, taču mans komentārs kaut kur izgaisa. Izeju var atrast, kamēr augšā stāvošās personas nav atrisinājušas šo problēmu. Abas puses varētu , cienot viens otru un neapvainojot, no sirds izrunāties. Ticu, ka problēma nebūtu samilzusi, un abas puses būtu apmierinātas.  Šķiet, ka mūsu sabiedrības vājākais punkts ir neprasme komunicēt.

8 0 atbildēt

Abi dunduki.

Babka, kas ieperinājusies PAGRABSTĀVĀ  emotion un dunduks kaimiņš, kas lieki deldē sava drapaka motoreli.

Piezīmēšu, ka nežēlīgā cīņa "sildīt iekšdedzes motoru vai nesildīt" notiek jau kopš Poncija Pilāta laikiem. 

Tad nu tālajā 20.gadsimta '80.gadu viducī sanāca kopā grupiņa inženieru, savilka sev apkārt veselu krāvumu mērinstrumentu, 4 vienādas jaunas automašīnas un eksperimentu veica vesela gada garumā.

Ar 2 sāka braukt praktiski uzreiz pēc motora iedarbināšanas, protams, necenšoties uzreiz attīstīt maksimālos ātrumus un izcīnīt pārliecinošu pole position kārtējā F1 čempoināta posmā, bet otras 2 tika sildītas tukšgaitā līdz motora tempertūra bija tuvu darba temperatūrai - ap 90'C. 

Rezultāti bija nepārāk parīkami sildīšanas maniakiem. To 2 mašīnu motori, kas tika brauktas tūlīt uzreiz pēc iedarbināšanas bija krietni labākā stāvoklī, nekā to kuras tika sildītas, tukšgaitā sildītajiem motoriem bija vērojams lielāks nodilums, nekā uzreiz lietotajiem, arī vidējais degvielas patēriņš bija mazāks tām, kuras īpaši sildītas netika. Tas ir viegli izskaidrojams, proti, kamēr sildi, tikmēr kurini degvielu, bet nekur nebrauc. Kas attiecas uz motora nodilumu atšķirību, tad arī tas ir viegli  izskaidrojams. Raugi, tukšgaitā darbinot aukstu motoru, izrādās, ka silšana tik notiek nevienmērīgi kā gribētos, turklāt tukšgaitā arī eļļošana nav tā pati efektīvākā, un atkal - motors tiek deldēts neveicot reālu darbu. 

Es pats personīgi esmu 1000% tukšgaitas sildīšanas pretinieks. Nekad mūžā neesmu bez īpašas vajadzības mocījis SAVAS automašīnas motoru darbinot to bezjēgā ilgi tukšgaitā. Es kā iedarbinu, tā uzreiz braucu.

Tādas ir manas offtopic pārdomas par šo muļķīgo situāciju.

7 3 atbildēt

Dzīvot pagrabā pats par sevi nav veselīgi  emotion  Varbūt varat nofotagrāfēt šo ēku un dzivokli no āras, jo tiešām pirmo reizi dzirdu, ka ģimene dzīvo pagrabā. Un par kādām atgāzēm iet runa , ja logs ir aizvērts ? 

2 1 atbildēt

drusku par agresīvu.

tad jau labāk cukuru bākā vai banānu izpūtējā un būs videi draudzīgi atrisināta problēma.

0 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt

Nu gan cilvēks, kam nav mašīna un dzīvo pagrabā sūdzas.. kaut kāds idiotisms, ja negribi lai mašīnu gāzes tev nāk pa logu iekšā varbūt padomā ko tur varētu darīt.... vienkārši padomā... pateikšu priekšā, tev vajag aizvērt logu. 

Nezinu cik ļoti viņš tur būtu vainīgs par to ka viņš normāli iesilda mašīnu, lai tā normāli strādātu, un būtu mazāk bojājumi mašīnai. 

Šausmas ar šiem cilvēkiem, un loģiski ka viņš nedzirdēs to veceni, jo kurš gan kausīsies, ja bļaus pa pussētu ar lamuvārdiem un strīdēsies ka viņam jāliek mašīna citur, kaut kur tālāk. 

6 7 atbildēt