Lasītājam varētu rasties jautājums: kādēļ Latvijas Banka jau daudz agrāk, kad tai kļuva zināmas a/s "Banka Baltija" problēmas, neaizliedza tai piesaistīt privātpersonu noguldījumus vai pat pilnīgi neapturēja tās darbību? Kā jau minēts, pieņemot jebkuru lēmumu par lielāko Latvijas banku, Latvijas Banka nevarēja neņemt vērā, ka sankciju piemērošanas rezultātā varētu sākties noguldījumu masveida izņemšana no bankas, kas izraisītu tās spontānu sabrukumu. Taču, galvenais, - nebija faktu un pierādījumu, kas ļautu pamatoti apšaubīt a/s "Banka Baltija" vadītāju godprātību un patiesu gribu kopīgiem spēkiem uzlabot tās darbību. Tādus faktus un pierādījumus Latvijas Banka ieguva tikai pēc bankas vadības faktiskas pārņemšanas 1995. gada 25. maijā. Atklātie zaudējumi bija daudzkārt lielāki, nekā sākotnēji to mēģināja iztēlot bijušie bankas vadītāji.
Latvijas Banka, veicot banku uzraudzību, darbojas ar ekonomiskām metodēm. Centrālo banku uzraudzības speciālisti, novērtējot banku finansiālo stāvokli, balstās uz grāmatvedības dokumentiem. Kā izrādījās, lai slēptu a/s "Banka Baltija" patieso finansiālo stāvokli un savas krāpnieciskās darbības, bankas vadība ilgstoši nodarbojās ar grāmatvedības datu sagrozīšanu. Krāpnieciskie darījumi parasti tika veikti ar daudzkārtējiem naudas pārskaitījumiem caur dažādām firmām. Ņemot vērā, ka Latvijas Bankai nav tiesību pārbaudīt to uzņēmējsabiedrību grāmatvedību, kuras nav kredītiestādes, a/s "Banka Baltija" vadībai ilgstoši izdevās bankas patieso stāvokli slēpt no Latvijas Bankas. Apzināti sagrozītie grāmatvedības dati neļāva arī starptautiskajai auditorfirmai Coopers & Lybrand noteikt a/s "Banka Baltija" patieso finansiālo stāvokli. Tikai tad, kad bankas darbības izmeklēšanā iesaistījās tiesībsargājošās iestādes un radās iespēja, pamatojoties uz dokumentiem, noteikt krāpniecisko darījumu ķēdes, kļuva skaidrs, ka banka faktiski ir izlaupīta.