local-stats-pixel fb-conv-api

Ak, skola, skola, skola!15

Nesen izlasīju Count Monte Black rakstu "Mana izglītības reformas versija". Mani tas 'aizķēra' un iesaisījos īsā komentēšanā. Uzskatu, ka tēmu ir vērts turpināt, tāpēc nolēmu dažus komentāru tekstus izcelt atsevišķā rakstā - šeit:

61 1 15 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 15

0/2000

Pedejais attela visi tik paklausigi reize cel rocinu, redzams ka tiek veidota nakama zombiju tauta.

7 0 atbildēt

"izpētītas un attīstītas ir efektīvākās metodes kā veicināt to attīstību, kādas ir metodes, lai kaut ko cilvēkam iemācītu."- pilnīgi nepiekrītu, katrs bērns ir individuāls, katram ir savi talanti, savi mērķi, savi sapņi, bet pilnīgi visiem mēs mācām vienu un to pašu, pasaulei vajag radošus, inovatīvus un progresējošus cilvēkus, ir jāattīsta mūzikas, dejas, sports, protams matemātika ir svarīga, bet jādod katram talantam vienāda iespēja. 

"Tikai to, ka nav sistēmas, nav līdz galam nostrādāta modeļa. Ir tikai eksperimenti, eksperimenti, eksperimenti.... Bet to upuris ir nākotnes cilvēks!" - Tu esi apmierināts ar mūsdienu skolu? Skolu, kas nav mainījusies kopš 1800-tajiem gadiem? Cilvēks ir attīstījis simtiem dažādu nozaru, bet kā? Tikai kāpjot ārā no komforta zonas, mēģinot, eksperimentējot, pārbaudot. Tu gribi vienotu modeli, bet negribi eksperimentēt? Nav izdomāts, perfekts, mūsdienu modelis, bet mēs NEDRĪKSTAM sēdēt un gaidīt, kad tas tiks izdomāts, bet ir jākustās un jāņem kaut piemērs no Somijas.

7 0 atbildēt

Dj Eirst ar savām stundu ieviešanām! emotion 

6 0 atbildēt

Savā rakstā neatbildēju, bet šeit pateikšu... Tieši tevis aprakstītie mūžīgie, bezjēdzīgie eksperimenti dēļ, kuriem dažs labs skolas 12 gados izbauda 3 dažādas mācību sistēmas ejot vienā un tajā pašā skolā ieteicu vienkārši pagarināt stundas par 5 min. Manu pamatojumu, kas gribēs atradīs un izlasīs un tam var piekrist vai nepiekrist, taču - nav jēga mūžīgiem eksperimentiem vai straujām sistēmas maiņām,jo

1. Skolotāju bāze ir tāda, kāda tā ir

2. Arī katrs bērns ir tāds, kāds ir - labs attēls par to savulaik bija "zvēru skola" - visiem zvēriem, tajā skaitā zivīm uzdevums iemācīties kāpt kokā. Ne visi būš matemātiķi, ne visi būs fiziķi, valodnieki vai sportisti. Ko tas nozīmē? Var, kā IZM grib spiest mācīties dabaszinātnes, spiest lieku sportu, papildus 2 nedēļas skolā, noņemt mājasdarbus - tie kas kaut ko nesparatīš vai būsim reāli , tiem, kam kaut kas neinteresē no tā diži gudrāki nepaliks.

3. Paturpinot manu +5 min. teoriju. Papildus tam ir jāveido 1 liela pārmaiņu programma, kura lēnām un pakāpeniski jāievieš - pakāpeniski un civilizēti jāmaina skolotāji (noteikti iztiekot bez debīlā antilojalitātes likuma, kas tagad ir ieviests, jo atliek kādam ierakstīt video/ierakstu, ka skolotājs nolamā Latviju un to var pagriezt kā nelojalitāti), mācību programmā ir jāsaglabā lielākā daļa no esošā, taču jāpalielina radošuma daudzums, jo spēja radoši domāt ir vajadzīga lielākajā daļā mūsdienās pieprasīto vai svarīgo profesiju, sākot ar to pašu skolotāju beidzot ar inženieri.

4. Jābeidz mainīt sistēmu un veidot reformas ik pēc pāris gadiem un skriet pakaļ ārzemēm.

1 0 atbildēt