local-stats-pixel fb-conv-api

Airbus A320 Reisa nr 4U9525 Germanwings traģēdija10

110 0

Mans viedoklis par GermanWings Reisa nr 4U9525 Airbus A320 traģēdiju (par katastrofu to īsti nosaukt nevar manā skatījumā, jo tā vairāk ož pēc pašnāvības. Katastrofa manā skatījumā ir nejaušs nelaimes gadījums).

24.03.2015 pasauli pāršalca vēsts, ka Alpu kalnos nokritusi pasažieru lidmašīna no Lufthansa apakšuzņēmuma GermanWings. Jau sāka rasties baumas, kad noticis terorakts, ko Francijas un Vācijas varasiestādes noliegušas. Sāka rasties minējumi, teorijas un baumas pirms speciālisti atraduši melnās kastes. Melnām kastēm gan bijusi interesanta forma kas ne par ko labu īsti neliecināja. Fotogrāfijās redzams ka no lidmašīnas palikušas pāri vien drupačas. Nekādu korpusa fragmentu, nekādu detaļu. Tas liecina par triecina spēku kādu sasniegusi avarējusī lidmašīna.
Dienas gāja, un ātri vien viss patiesais nāca gaismā. Tika publiskots arī pilota vārds, kurš vadīja lidmašīnu, tas bija kāds 28 gadus vecs pilots Andreass Lubics, kurš nolidojis vien 600 stundas, tādējādi vēl lidojis kā otrais pilots. Laiki turpināja iet un pasaule uzzināja patiesību – iespējams, Lubics izdarījis pašnāvību. Bet kādēļ tāda pašnāvība mijiedarbībā ar slepkavību – nezin neviens.

Speciālisti atrada pamatīgi sadragātu melno kasti (audioierakstu dati, lidojuma datu kaste vēl nav atrasta vai arī tā ir tā sadragāda, ka to neatradīs nekad). Tajā bija dzirdams viss, ko un kurš pilots darījis. Izrādījās, ka lidmašīnas kapteinis izgājis no kabīnes (droši vien ka nokārtot dabiskās vajadzības, kā jau katram cilvēkam vajag nokārtot dabiskās vajadzības), bet atpakaļ kabīnē nav ticis. Andreass tur vienkārši ieslēdzies. Kapēc ieslēdzies? Tapēc ka pēc 11. septembra terora aktiem, kad tika uzlauztas lidmašīnu durvis, civilās aviācijas pārvalde lika visām lidmašīnām ieviest neuzlaužamas durvis. Tāpat arī noteikts, ka lidojuma laikā durvis nedrīkst būt atvērtas un tās nevar no ārpuses nekādi atvērt nepiederošas personas. Bet ne tur tā sāls. Ja pilots kabīnē palicis viens un viņam ir kļuvis slikti, lidmašīnas apkalpe jebkurā laikā var tikt kabīnē, pie pilota durvīm ievadot speciālu kodu (kaut kas līdzīgs dzīvojamajām mājām, ka ieeja ir ar magnētiem, elektroniskajiem kodiem utml). Bet pilots, kurš palika viens savā krēslā, nobloķējis koda autorizatoru, līdz ar to 20 minūtes nav bijis iespējams iekļūt kabīnē iekams pilots bloķēšanu nav atslēdzis. Sākās tracis un kapteinis mēģinājis durvis uzlauzt kas nav izdevies bet tikmēr pilots jau bija ievadījis lidmašīnas autopilotam lidojuma augstumu 100 pēdas (aptuveni 30.5m, pirmstam lidmašīna lidoja 38000 pēdu augstumā (11,5 km augstumā)). Un pēc pāris sekundēm lidmašīna ar visiem pasažieriem bija jau drupačās..Zīmīgi, ka pilots varētu būt jau bijis aprēķinājis, cik ātri jānolaiž lidmašīnas “degungalu” uz leju, lai ietriektu to klintīs..normāli to pavērš 2100-2500 pēdas/min, bet viņš to bija uzlicis uz 3000 pēdas/min. Pārāk strauji.

Pēc laika atklājās, ka pilotam bijušas nopietnas problēmas ar veselību. Jautājums – kādēļ nozari, kurā ir pastiprināta atbildība par citu cilvēku dzīvībām neviens nekontrolē? Vispār jau lai iegūtu civilās aviācijas komercpilota licenci ir jāiziet 4 kursi (vismaz es atceros kā man skaidroja aviācijas skola, kurā veselības apsvērumu dēļ protams iekšā pats netiku), - motodeltaplāna licence, Ultravieglās lidmašīnas pilota licence, Privātpilota licence un tad tikai var tikt pie komerciālās civilās aviācijas..tas tomēr ir garš, laikietilpīgs pasākums kas prasa pacietību, uzmanību, prasmes un atbildību! Ja Lubics šos visus 4trus posmus izgāja nu tad nezinu..ja katrā no tiem būtu psihiatra pārbaude diezin vai kautkur viņš tiktu tālāk!

Lubicam bija draudzene ar kuru viņš neilgi pirms traģēdijas izšķīrās. Lai atgūtu draudzeni viņš viņai uzdāvināja kādu dārgu automašīnu bet acīmredzot tas nepalīdzēja draudzeni atgūt. Kā Lubicsa bijusī draudzene stāstīja, ka viņš izdarīšot kaut ko tādu ar ko viņš kļūšot “slavens”. Iespējams viņš to domāja kā pašnāvību ar lidmašīnu, lieloties draudzenei par savu “varonību” bet draudzene nodomāja ka tās ir muļķības ko viņš tur saka. Pieļauju ka šis ir tas galvenais iemesls kādēļ jaunais pilots izvēlējās šādu spontātnu rīcību- šķiršanās no draudzenes bijusi pārāk sāpīga. Muļķīgi bet tajā pašā laikā draudīgi un šādi cilvēki pastiprināti jāuzrauga. Vēljovairāk ja draudzene ir pamanījusi viņa noslieces uz dīvainībām, kādēļ viņa par to nevienam neziņoja? Un vēl, dienā, kad notika draģēdija, pilotam bija slimības lapa un viņš nedrīkstēja lidot..kādēļ par to neviens nezināja? Priekškam ir slimības lapa civēku grupai kura neapzināti apdraud citu cilvēku dzīvības? Kaut kā nelīmējās kopā – pilots + depresijas slimnieks. Lufthansa, kas ir mātesuzņēmums GermanWings pagaidām izvairās atbildēt uz jautājumiem vai viņi ir zinājuši par to, ka šis pilots sirgst ar depresiju. Iespējams – vadība un personāla atlase par to nezināja gan jo to darbavietās neviens nepārbauda. Tāpat kā Latvijā. Un iespējams arī nekur! Un rezultāts no šī izgājiena - vairāk nekā 150 miroņu, no kuriem vesels ķermenis nav palicis nevienam – visi bijuši sarauti gabalos (bildēs šur tur gandrīz katrā bildē arī pamanīti pretīgi skati, labāk nekomentēšu un nepubliskošu tās bildes gan ētisku apsvērumu dēļ, gan arī psiholoģisku apsvērumu dēļ, žēl ka muļķa prese tos turpina publiskot aizskarot mirušo godu un cieņu).
Pats apskatījos Flightradar24 datus un tie man lika saprast, ka ar 700 km/h lidojošu lidmašīnu nav nekādi jociņi (lidmašīna klintīs ietriecās 2km augstumā lidojot ar ātrumu 700 km/h). Šeit var aplūkot lidojuma datus no liktenīgā 4U9525 reisa un arī redzēt vietu, kur pēdējoreiz manīta lidmašīna un iespējams, tur arī avarējusi (avotā links). Savukārt šeit var izlasīt Flightradar24 aviācijas speciālistu komentārus par to, ko darījis pilots īsi pirms traģēdijas (links avotā).

Neminēšu tālākās baumas, komentārus utt iekams jo izmeklēšana notiek joprojām un iespējams ka tā notiks vēl ilgi, jo jāatšķetina ne tikai to, kas īsti notika ar lidmašīnu, bet arī pilota rīcības motīvi, kas noveda līdz šādai situācijai jo cik patlaban zināms, tie nav bijuši ne reliģiski, ne arī politiski motīvi. Bet pirmsnāves vēstule atrasta netika..

Katrā gadījumā – lai vieglas smiltis bojāgājušajiem, kas bija nevainīgi cilvēki, kuri iekrita pašnāvnieka akā!

Mans skatījums, kā šādas problēmas risināt: ļoti vienkārši – vismaz reizi 6 mēnešos pilotiem nosaka OBLIGĀTO pārbaudi pie psihiatra. Jo tomēr lidmašīna nav mašīna vai dzelzceļš kur visu iespējams mainīt un nav iespējams iznīcināt tik daudz cilvēkus. Ņemam vērā jau ka dzelzceļā ir automātika, kas nodrošina to, ka ja vilciens pabrauc garām sarkanajai gaismai, automātika to automātiski apstādina un tālāk nekur nav iespējams tikt. Tas pats attiecas uz ātrumiem, ja vilciens brauc ātrāk nekā konkrētajā posmā paredzets, to var apturēt automātika. Ar automašīnu ir līdzīgi bet nedaudz sarežģītāk. Bet ar lidmašīnu??? Nedod dievs vēl apdzīvotā apvidū iegāzties kādās daudzdzīvokļu mājās kur var dabūt dubultskaitu miroņu..
Šobrīd nosacījums ka kabīnē jābūt 2 personām manuprāt ka nestrādās..kapēc? Ļoti vienkārši, kapteinim gribēsies nokārtot dabiskās vajadzības. Izsauks kādu no stjuartiem un pats aizies uz WC. Tikmēr stjuarts dabūs pa seju..un tāpat pilots iesēgsies! Vēljovairāk ka stjuarts nerubī lidmašīnas tās kabīnē esošās miljards pogas..

Paldies, ka lasīji šo rakstu! Aktuālākā informācijai par GermanWings traģēdiju lasāma GermanWings mājaslapā speciālā traģēdijai izveidotā sadaļā.

110 0 10 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 10

0/2000
Lai ari ir publiskots itka vis par so tragediju, tomer kautka mac saubas par versiju... divaini atri tas tika atklats...pilots jauns un jaunos tak vairak parbauda un pieskata... un ka jau raksta minets, pilots itka sim visam gatavojas un planoja, tad ka vins vajadzigaja bridi uz WC dabuja vecako pilotu... Man vairak izsakatas pec terorakta... tik tas netiek atklats lai nepasluktunatu ta jau saspringto situaciju eiropa...
8 0 atbildēt

Vēl jau nav atrastas melnās kastes, kur ierakstīta tehniskā informācija, iespējams, viss nemaz nav tā, kā izskatās.

5 0 atbildēt

Mjaa,parasti lielakaas bailes pirms lidojuma galvenokart saistas ar lidmasinas tehnisko stavokli,lai nekas neiziet no ierindas..bet tagad nevar vairak but dross,vai tiesi pilotam bus visi majas un neuznaks melnie..emotion

5 0 atbildēt

Mans priekšlikums - palielināt dispečeru tehniskās iespējas iejaukties lidojuma gaitā no zemes, dators vada lidmašīnu autopilota laikā, to var darīt ar dispečers, ja uzrodas vēl viens tāds pašnāvniecisks tipiņs, nodrošināt to, ka lielāko lidostu dispečeru telpās obligāti atrodas vismaz viens cilvēks, kam ir zināšanas lidmašīnu vadībā, respēktīvi, tāds, kurš var vad;it lidmšīnu no zemes, kā arī sazināties ar citiem dispečeriem un dot norādījumus. Kodus jāvar mainīt, obligāti no zemes ar divu cilvēku akceptu - dispečera un vecākā dispečera. Lidmašīnu obligāti jāvēro vismaz 2 cilvēkiem. Ja tas tā būs, tad smazināsies jēga arī tās nolaupīt teroristiskiem mērķiem. Starpkontinentālos lidojumos nelaist pilotus, kuriem ir mazāk par 1500 stundu pieredzi, obligātās psihiatra un fiziskās veselības pārbaudes VISIEM šobrīd lidojošajiem komercpilotiem ārpuskārtas. Obligāti visās lidmašīnās nodrošināt saziņas sistēmu ar dispečeriem arī ārpus pilotu kabīnes, aktivizē ar kodu, neatkarīgu no pilota kabīnes elektronikas, respektīvi stjuartu zonā, turpat blakus telefonam.

4 0 atbildēt

100% ka tā bija apzināta avārija, jo kā tad izksaidrosiet divas lietas?  *Kāpēc durvis pēkšņi bija ciet uz pilota kabīni  *Un kāpēc viņa bijusī daraudzene bija teikusi ''Ka viņš gribēja panākt, lai visa pasaule atceras'' 

3 2 atbildēt

Ja nav noslēpums, kāpēc neizgāji pilota medicīnu? 

0 0 atbildēt